Hey,
Ik heb op scool informatica en ben daar bezig met een HTML site (niveau ligt neit zo hoog) maar omdat ik dat nogal saai vind wil ik er wat PHP doorheen gooien. Nou is het zo dat op school geen webserver draait en port 21 dicht zit zodat ik als ik daar aan het werk ben niks kan uploaden naar m'n server.
Ik dacht dus slim te zijn dus een simpel formpje op m'n server te zetten waarmee ik files kan uploaden. Maar dat lukt dus niet goed.
Hij geeft de volgende foutmelding
Ik heb op scool informatica en ben daar bezig met een HTML site (niveau ligt neit zo hoog) maar omdat ik dat nogal saai vind wil ik er wat PHP doorheen gooien. Nou is het zo dat op school geen webserver draait en port 21 dicht zit zodat ik als ik daar aan het werk ben niks kan uploaden naar m'n server.
Ik dacht dus slim te zijn dus een simpel formpje op m'n server te zetten waarmee ik files kan uploaden. Maar dat lukt dus niet goed.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| <? if ($submit) { if($pwd== '******') { if (is_uploaded_file($userfile)) { copy($userfile, "www//upload//pictures//") or die("<br>Foutje"); echo "gelukt $userfile_name"; exit; } else { echo "Oops foutje: filename '$userfile' '$userfile_name ' ."; } } else { echo "jammer joh, fout password"; } } else { echo " <FORM ENCTYPE=\"multipart/form-data\" ACTION=\"$php_self\" METHOD=POST> Send this file: <INPUT NAME=\"userfile\" TYPE=\"file\"> <INPUT TYPE=password name=\"pwd\"> <INPUT TYPE=\"submit\" name=submit VALUE=\"Uploooduuh!\"> </FORM>"; } ?> |
Hij geeft de volgende foutmelding
Ok, er is dus iets fout met het path wat ik opgeef. Maar het rare is dat iemand ooit voor m'n site op dezelfde server een script geschreven heeft wat ook dingen upload maar dan via FTP. Hierin vond ik de volgende regelWarning: Unable to create 'www//upload//pictures//': No such file or directory in /sites/dutchgaming.net/www/uploadert.php on line 10
En dat script werkt wel, mijn vraag is nu: waarom werkt het bij de onderste wel en bij de boveneste niet:?ftp_chdir($up, 'www//upload//pictures//');