Asus vs Powercolor

Pagina: 1
Acties:

• JSI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 09:19
Gezien mijn eisen en budget kan ik kiezen tussen de volgende kaarten;

Asus V7700 G2 32 MB DDR GTS pure voor f 329.- (Euro PC)
Powercolor G2 64 MB DDR GTS/Pro voor f 325.- (Gistron)

Wat is nu verstandig, een goed merk of meer geheugen?

Verwijderd

power color sucks en is zeker 20% langzamer dan asus

Verwijderd

Ik zou als ik jou was even wachten met het kopen van een nieuwe videokaart, want de nieuwe GeForce3's komen eraan en dan wordt alles goedkoper... kan je voor dezelfde prijs waarschijnlijk een GeForce2 PRO / ULTRA kopen *D

• JSI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 09:19
Dan zou ik tot die tijd zonder videokaart moeten zitten.
PC wordt morgen verkocht en ga een nieuwe samenstellen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op maandag 15 oktober 2001 22:55 schreef Tijn_3d het volgende:
Lul niet man ;) ... als je een Asus met 333 MHz geheugen (GTS) tegenover een powercolor met 400 MHz geheugen (Pro) zet en ze allebei dezelfde detonator driver geeft maakt de powercolor de asus in. Hooguit is de Asus relatief beter te overclocken, maar die 66 MHz haalt ie nooit in :)

Gewoon de Powercolor nemen dus :)

Verwijderd

Dit is pure bullshit. Powercolor is gewoon een fabrikant die NVIDIA-referentie kaarten maakt van een goede kwaliteit.
De enigste manier om een slechte kaart te maken is door een slechte chipset te gebruiken.
Verschillen tussen Asus, Leadtek, Powercolor en de rest zijn er vrijwel niet, aangezien de tijd wat het extra stukje research kost- die nodig is om een kaart te maken die uitblinkt boven andere kaarten- er niet meer is vanwege de tijdsdruk

Verwijderd

Enige voordeel van Nvidia is een betere driversupport.

Maar aangezien je toch geen verouderde drivers neemt, maar Nvidia-reference, zou ik gewoon voor de PowerColor gaan.

Stuk sneller, en goedkoper

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Op maandag 15 oktober 2001 23:03 schreef TweakGuy het volgende:

[..]

Dit is pure bullshit. Powercolor is gewoon een fabrikant die NVIDIA-referentie kaarten maakt van een goede kwaliteit.
De enigste manier om een slechte kaart te maken is door een slechte chipset te gebruiken.
..
Ooohw.. :P
Geef mij dan maar een nvidia chipje en dan soldeer ik er zelf wel eentje in mekaar.. :+
(is natuurlijk een beetje onzin.. :))

Maar hij heeft wel gelijk dat de meeste (niet allemaal dus) gewoon het referentie design van nvidia gebruiken dat doet powercolor ook.

Dus waar je meestal bij het kopen van die videokaarten op moet letten zijn de xtra's (video in/out, hoe snel geheugen enx. :))

Ik zou gewoon wat revieuws van beiden bekijken. :)

Eeuwige n00b

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 23:03 schreef TweakGuy het volgende:

[..]

Verschillen tussen Asus, Leadtek, Powercolor en de rest zijn er vrijwel niet, aangezien de tijd wat het extra stukje research kost- die nodig is om een kaart te maken die uitblinkt boven andere kaarten- er niet meer is vanwege de tijdsdruk
nee hoor heb een power color en een asus alle 2 mx 400 kaarten en die power color scoort op het zelfde systeem met de zelfde drivers en de zelfde klok snelheden 1000 punten minder in 3dmark

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 23:13 schreef Tijn_3d het volgende:

[..]

nee hoor heb een power color en een asus alle 2 mx 400 kaarten en die power color scoort op het zelfde systeem met de zelfde drivers en de zelfde klok snelheden 1000 punten minder in 3dmark
Geloof je dit zelf? Ik denk het dus ff helemaal niet hè! Hooguit enkele puntjes. Maar dat 1000 punten minder in 3D Mark wordt gescoort geloof ik al helemaal niet, laat staan 100 puntjes.

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
ik had dus een asus v7700 pure. die is beter te oc-en, maar haalt max 235-395 stabiel(bij mij dan) en nu draai ik een powercolor gf2 pro 64 mb. die krijg ik tot 225-400 stabiel.
dus....
powercolor heeft wel mooier beeld dan de asus, maa de asus kan iets sneller zijn. als je hem max overclocked.

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

Niet-zo trotse bezitter geweest van zowel een PowerColor MX, MX400 als een GTS. Alledrie de kaarten hebben lager geklokt geheugen dan de Nvidia referentie. MX op 144, MX400 op 166 en de GTS pro op 366. Doe een search en lees hoe ik een MX op 144 uit een MX400 doos haalde. De beeldkwaliteit van beide MX kaarten was ook belabberd te noemen. De GTS heeft wel redelijk beeld - daar staat tegenover dat de koeler van slechte kwaliteit was en het geheugen amper klokbaar is (max 410, zeg maar dat 'ie net referentie ontwerp haalt).

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Wat een Bull-shit en werkelijk nergens op gebaseerd :r
Op maandag 15 oktober 2001 23:01 schreef Pollewob het volgende :

Lul niet man ... als je een Asus met 333 MHz geheugen (GTS) tegenover een powercolor met 400 MHz geheugen (Pro) zet en ze allebei dezelfde detonator driver geeft maakt de powercolor de asus in. Hooguit is de Asus relatief beter te overclocken, maar die 66 MHz haalt ie nooit in
Gewoon de Powercolor nemen dus
Overklokken is inderdaad minder maar voor de rest hele goed kaart, echter met minder extra's als bij de Asus.

Heb zelf de Powercolor G2 64 MB DDR GTS gehad en ben hier goed tevreden over geweest(zit nu in de Pc van mijn zoon)

Dus ga gewoon voor de Powercolor 64 mb is toch wel lekker, wil je overklokken neem dan de Asus.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

ik heb een mooie powercolor TNT2 M64... als ik die vergelijk met een Diamond Viper 770.. dan is dit een zeer kale kaart.. maar desondanks merk ik in windows het verschil niet.. in games wel maar dat komt omdat ik een TNT2 M64 met een normale TNT2 vergelijk en dat is nou niet echt eerlijk te noemen :)

kaartje clocked trouwens ook nog best lekker.. 200MHz/200MHz

in 3dmark 2001 haal ik ongeveer 1400 puntjes, en dat is zeker niet verkeerd dacht ik zo... dus voor performance is powercolor niet slecht..
de beeldkwaliteit is in hogere reso's toch wel lager als van een Viper 770 of een MSI GF2 MX, maar daar betaal je dan ook voor zou ik maar zeggen he! :)
Pagina: 1