Kyro II frame rate limiter?

Pagina: 1
Acties:

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De search leverde niks bruikbaars op.. en ik had geen zin om 10 paginas topics te gaan lezen :)

Ik heb hier een mooie 64 meg Hercules 3D Prophet 4500 - Kyro II chipset.
als ik UT draai op de hoogste instellingen, en gewoon een map ga spelen, draait hij gewoon goed, alleen als ik bijvoorbeeld stil sta en naar de grond kijkt schiet de framerate OMLAAG!! (20-30) als ik dan weer vooruit kijk gaat hij weer omhoog (tussen de 60 en 120). Zit er een of andere rare functie op de Kyro 2 die er voor zorgt dat de cpu minder snel gaat werken als maar weinig polygonen in beeld hebt?
Kent iemand dit 'probleem'? En is er een manier om deze functie uit te zetten?
Ik vind het namelijk beter dat UT de hele tijd rond de 80 blijft draaien, dan dat de framerate de hele tijd omhoog en omlaag schiet.

alvast bedankt,

max

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Heb je al andere drivers geprobeerd en andere via 4in1 :?

Ik heb ook een tijdje een kyro2 gehad van club3d maar dat gaf ook een hoop problemen.. bagger 2d beeld en tv was helemaal bibberend. Kep de kaart omgeruild voor een 2mx

• Maximize
  • Niet online
via 4in1? wat is dat dan weer? ik heb gewoon de nieuwste drivers van de hercules site

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 22:28 schreef jhead22 het volgende:

Ik heb ook een tijdje een kyro2 gehad van club3d maar dat gaf ook een hoop problemen.. bagger 2d beeld en tv was helemaal bibberend. Kep de kaart omgeruild voor een 2mx
Waarom Via 4in1, HIJ HEEFT EEN PIII

Heb je V-Sync uitgezet?

• jhead22
  • Niet online
4in drivers zijn voor je mobo als je een mobo hebt voor athlon met via chipset. Deze zijn echt een vereisde om je pc goed en stabiel te laten lopen.

• jhead22
  • Niet online
Op maandag 15 oktober 2001 22:37 schreef jbalk het volgende:

[..]

Heb je V-Sync uitgezet?
Sorry.. nie gezien :P

• Maximize
  • Niet online
:+

ik zal dat vsync gedoe es checken

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 22:28 schreef jhead22 het volgende:

om hier even op in te haken.
ik heb dus ook een club3d kyro2 64mb tv-out dvi kaartje gekocht en in een spiksplinternieuw systeem gestopt
(amd tbird 1333 met ecs k7s5a main-board en ibm hd van 40 gyg en philips 107t21 flatscreen 17" monitor)
en net als jij zegt beeldscherm BIBBERT
tot nu gaf ik de monitor mogelijk de schuld maar ik ga nu toch over deze videokaart twijfelen.
Wat ut betreft frames blijven boven de 70.

Als iemand nog een site heeft voor drivers voor de kyro2 ?
Graag.
Ik hoop het probleem met de bibber monitor op te lossen.
als dat lukt open ik er wel een topic over. 8-)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op maandag 15 oktober 2001 22:37 schreef jbalk het volgende:

[..]

Heb je V-Sync uitgezet?
NIET ZO SCHREEUWEN! er zijn ook VIA chipsets voor de Pentium, Pentium II en Pentium III, CHECK YOUR HEADDD!!!!

in zijn sig staat niet dat hij een intel mobo/chipset heeft ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1