Windows 2000 Native mode / Mixed node

Pagina: 1
Acties:

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 14:23

Lagune

Its time for warp

Topicstarter
Vraagie:

Kan ik de Windows 2000 ADS in native mode zetten en mijn trust naar een NT 4 Domein behouden?
Dit is mijn setup (sorry voor de grote plaatjes):
Afbeeldingslocatie: http://www.midkemia.nl/newlan.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.midkemia.nl/domainstruct.gif
Let wel ik wil dus geen NT 4 server in me ADS domein plaatsen , alleen een trust

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 13:41
nee, in native mode kan een 2000 doos alleen nog maar met mede w2k bakken babbelen(niet meer met nt4)dus is je domein synchronisatie pleite. dit komt omdat dan netbios over ip dan overboord word gegooid en name resolving via dns only gaat.

dat gaat dus niet.

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Topicstarter
jammer :( heel veel proggies willen namelijk een echte ADS en niet mixed shit

• LeNNy
Op maandag 15 oktober 2001 22:16 schreef babylon5 het volgende:
Vraagie:

Kan ik de Windows 2000 ADS in native mode zetten en mijn trust naar een NT 4 Domein behouden?

Let wel ik wil dus geen NT 4 server in me ADS domein plaatsen , alleen een trust
je zegt het bijna zelf al, een trust is een vorm van domein communicatie. in native mode kent w2k geen nt4 domeinen meer.

• LeNNy
dan ga je die nt4 bak toch upgraden naar een w2k ad. die kun je wel synchroniseren.

ook kun je die in een andere dns name space zetten.

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Topicstarter
dat is indeed een ideetje maar ik wil wel blijven spelen met nt4 anders raakt dat ook weer in de vergetelheid :)

Verwijderd

Sorry, maar als je en Native mode AD hebt kan je wel degelijk nog een trust (named external in AD) hebben naar een NT 4 or lower, alleen kan je geen DC's meer hebben die NT4 draaien.

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Topicstarter
hmm wat is het nou"?

Verwijderd

Zie de volgende 2 teksten. Hopelijk ben je nu overtuigt dat het WEL kan! zoniet, laat me ff weten, dan zal ik kijken of ik meer kan vinden of wat screenshots kan maken van een environment.

External Trust Relationship. An external trust relationship is a manually created trust relationship between Windows 2000 domains that are in different forests or between a Windows 2000 domain and a domain whose domain controller is running Windows NT 4.0 or earlier. An external trust relationship has the following characteristics:
·It is one-way.
·It must be set up manually in each direction to establish a two-way external trust relationship.
·It is nontransitive.

Tree and forest hierarchies are specific to Windows 2000 domains. A Windows NT 4.0 domain that is configured to trust or to be trusted by a Windows 2000 domain is not part of the Windows 2000 forest to which the Windows 2000 domain belongs.

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Topicstarter
Vanmorgen de gok er maar op gewaagd en op native gezet en toen ik vanmiddag thuis kwam moest ik even de trust opnieuw opbouwen en het werkte :)
thanks
Afbeeldingslocatie: http://www.midkemia.nl/trust.gif

Verwijderd

Precies, dat zei ik..

Maar waarom moest je de trust opnieuw opbouwen?

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Topicstarter
Dunno maar ze stonden op rood en ik kon niet de win2k server bereiken vanaf me nt4

Verwijderd

In het rood met DOMMON?

Je had in W2k ad domains and trusts ook je trust kunnen verifieren... maar anyway, 't werk nu voor je.
Pagina: 1