Toon posts:

[ASP] server push technelogie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe is het mogelijk om, als de pagina reeds bij de client beland is, nog een verbinding met de server te behouden om te 'luisteren' of er nog een update nodig is omdat er bijvoorbeeld een nieuwe data is.

en ik wil nu geen meta-refresh dingen horen maar ik bedoel, zonder steeds een request aan de server te doen.

Ideen zeer welkom! :)

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Chat applicatie aan het maken?

Er is in het HTTP protocol zoiets als een keep-alive connection. Ik weet niet zeker of alle browsers dat ondersteunen en hoe je dat met ASP zou gaan doen...

Verwijderd

Topicstarter
Nop geen chatapp maar een online multiplayer RPG.
We zijn nu aan het onderzoeken hoe we dit gaan bewerkstelligen.

Dat keep-alive ga ik even uitzoeken! :)

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt er niet op dat de oplossing is ;(

• Mystiq
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 13:23
Ben zelf niet zo bekend met ASP, maar probeer eens wat op te zoeken met "output buffer" en "flush".

Maak een simpel scriptje dat elke seconde de tijd onder elkaar uitprint in een loopje. Roep die pagina op, als het goed is krijg je eerst niks te zien, maar pas na X regels (bytes) krijg je opeens een plak op je scherm, als je nu de output-buffer / flush aan de praat krijgt, krijg je netjes elke regel.

• tomato
  • Niet online
Op maandag 15 oktober 2001 22:19 schreef -NW het volgende:
Het lijkt er niet op dat de oplossing is ;(
Nee, daarvoor lijkt me dat ook geen oplossing. Maar het gaat dus om de gamestate die steeds naar alle ingelogde clients gestuurd moet worden? Lijkt me niet logisch om dat met ASP te doen, eerder met een serverside Java of C(++) applicatie?

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 22:09 schreef -NW het volgende:
Hoe is het mogelijk om, als de pagina reeds bij de client beland is, nog een verbinding met de server te behouden om te 'luisteren' of er nog een update nodig is omdat er bijvoorbeeld een nieuwe data is.

en ik wil nu geen meta-refresh dingen horen maar ik bedoel, zonder steeds een request aan de server te doen.
Je spreekt jezelf een beetje tegen.. zonder request aan de server kan je ook niet op de server luisteren of er nieuwe data is... of je moet een open connectie houden.. en dat gaat de browser een beetje te boven lijkt me.

Ik maak dat soort dingen altijd door een client-side xml objectje de server om de zoveel tijd te laten pollen om te kijken of er iets nieuws te beleven is.

• tomato
  • Niet online
edit:
foutje :?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe werkt dat in java dan eigenlijk?
Pagina: 1