MSX emulator file naar tape omzetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Ik ben van plan om mijn MSX te renoveren, maar uit mijn (spelletjes) database (op bandje) mist een enorme hap (bandjes recycling, onzorvuldige opslag, ouderdom van bandjes). Ik wil onze enorme database weer herstellen, ik heb zo'n beetje alle .bin's voor deze spelletjes maar hoe zet ik ze op een bandje?
Ik heb wel een progje die .bin's omzet in MSX geluid, zodat je je soundblaster op een cassetterecorder kunt zetten om bandjes te maken. Maar deze methode lijkt mij een beetje onbetrouwbaar.
Wat voor andere manieren zijn er om deze bandjes te maken, of hoe luid moet ik mijn soundblaster zetten om een cotrrect MSX datastream te generenen?

• wilbert
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:08
Met een goed casette-deck kun je je record-limit instellen...precies tot aan het rood of even er over bij de pieken, en dit lijkt me een prima methode

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
WAV-je branden op cd. Is ook nog handiger via discman inladen hoef je niet de teller te zoeken...

• Gabriel-LG
Op dinsdag 16 oktober 2001 00:50 schreef Mastermind het volgende:
WAV-je branden op cd. Is ook nog handiger via discman inladen hoef je niet de teller te zoeken...
LoL, MSX met CD-romspeler :+ Ik heb trouwens ook nog een 6-CD wisselaar dus kan ik een behoorlijke database kwijt. Maar het was eigelijk de bedoeling om het hele systeem in oude glorie te herstelen...

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:06
Op maandag 15 oktober 2001 22:08 schreef Gabriel-LG het volgende:
Ik heb wel een progje die .bin's omzet in MSX geluid, zodat je je soundblaster op een cassetterecorder kunt zetten om bandjes te maken. Maar deze methode lijkt mij een beetje onbetrouwbaar.
Post eens een link naar dat progje :9~

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• Morelore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-01-2024
Op maandag 15 oktober 2001 23:18 schreef wilbert het volgende:
Met een goed casette-deck kun je je record-limit instellen...precies tot aan het rood of even er over bij de pieken, en dit lijkt me een prima methode
Je kunt het beste de datarecorder gebruiken, omdat daar een mono-kop inzit. Als je een stereo-spoor uitleest met een mono-kop en de azimuth is niet helemaal goed, krijg je heel snel leesfouten. Gewoon een stukje opnemen, dan afspelen op je stereo, de wijzers mogen best een stuk in het rood slaan, maar +12dB lijkt me wat veel 8-). Gebruik goeie ferro bandjes en geen dolby ofzo, dan lukt het wel.

Lore! Lore! Lore!

• Gabriel-LG
Op dinsdag 16 oktober 2001 15:44 schreef THEF_Pino het volgende:

[..]

Post eens een link naar dat progje :9~
http://www.dlcsistemas.com/msx/html/body_utilities.html
Pagina: 1