Toon posts:

Ca. 5 GB System files op 43 GB HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met Disk Defragmentatie in Win 2K zie ik dat op een lege 43 GB HD (NTFS-partitie) ca. 5 GB aan system files staat (groen)......
Ook als ik opnieuw formateer staat dit er weer op. Wel geeft Disk Defragmentatie aan dat 99% van de disk vrij is (klopt met Eigenschappen HD). Dus dat betekent weer dat er geen 5 GB system files op staat. Hoe zit dit ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien 5 gig gereserveerd voor system files, blaat ook maar wat hoor

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand anders dit ook ?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
probeer eens een andere defragmenter...je weet ut nooit met die windows dingen...kan zijn dat ie het verkeerd aangeeft doordat je natuurlijk behoorlijke HD hebt...zeg maar wat...maar misschien....

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:16
IMHO is het de gereserveerde hoeveelheid....

Verwijderd

Topicstarter
Kom op.....zitten er nog "kenners" onder jullie ?

Verwijderd

Geen 'gereserveerde' ruimte voor systeembestanden op een lege partitie hier (win2k, fat32). Misschien heeft dit iets met NTFS te maken, die reserveert wel ruimte voor de FAT tabel in tegenstelling tot fat32 waar de FAT tabel meegroeit met het aantal bezette clusters.

Zie trouwes ook net dat 57% van m'n files gefragmenteerd is :D
Nouja, maakt me toch niet zoveel uit aangezien dit schijfje slechts tijdelijke opslag (40GB) is totdat m'n kapotte maxtor en IBM weer terug zijn (allebei in 3 weekjes kapot :( ).

Verwijderd

Topicstarter
Op een partitie fat32 klopt dat ja....dat weet ik ook wel....daarom vind ik het zo raar dat op een NTFS partitie zoveel ruimte is gereserveerd voor system files (die, als je kijkt naar de beschikbare ruimte op je HD, er eigenlijk alleen virtueel is). Is het misschien "ruimte" die pas wordt vrijgegeven als je de laatste ca. 5GB van je HD gaat benutten ?

Verwijderd

Topicstarter
Nou................komt er nog iemand met een antwoord ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe is je swapfile ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat het instellen van de swapfile niets te maken heeft met de grote van de system files op een hd waar geen besturingssysteem op staat (Hard Disk D). Op Hard Disk C kan ik me er wat bij voorstellen (Win 2K geinstalleerd).

Dus, nogmaals.....ANYONE........ANYONE ??? (Bueler..........Bueler ???)
Pagina: 1