Weer een IBM 45gig slachtoffer?

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Topicstarter
Nu ben ik dus aan de beurt. Mijn DTLA307045 doet het niet meer. Bij het opstarten wordt hij netjes herkend, maar als hij het menuutje moet weergeven om of win95 of win2k op te starten, dan hoor je een ratelend geluid, dat zich telkens weer herhaald.
Ook wanneer ik via een dos diskette opstart, komt hij niet verder dan een eerste opstart ronde van de diskette, en wanneer de schijf wordt aangesproken (nog voordat hij kan geven starting windows) hoor je de zelfde ratelend geluid.

Nu is 1 soort van deze schijf een probleem kindje, hoe kan ik zien of die van mij dat ook is? Ik heb in de search gezocht, maar vond niet de echte gegevens hiervoor (ook ben ik zo brak als een konijn, want ik ben tamelijk sjaggie.. er kan veeeeeel op een 45gig!) Kan ik hier nog iets aan doen? Garantie schijnt 3 jr te zijn... alleen... de bon....

Ook wil ik even jullie mening wat de volgende schijf van mij moet worden. Ik wil eigenlijk wel weer een IBM, want deze was ERG snel en ERG stil (zeker vergeleken met mijn quantum fireball die er nu in zit).

Ik heb hem overigens 'al' 6 maanden, en heb dit ratelend geluid wel eerder gehad, maar dacht altijd dat er een knik in de kabel zat ofzo, met een tik was het vaak al verholpen.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 10:26
Ik heb ook wat bad sectors gehad op een dtla 307030, alles eraf halen, de ibm diagnostics tool draaien, m daarmee formatteren heeft het probleem 'verholpen'.

De bad sectors zitten in een bad surface list en worden niet meer gebruikt, schijf doet het nu weer goed.

Ook zonder bon kan je de schijf aanmelden op de IBM site in geval van echt defect maar dan moet die Drive Fitness Test wel een error geven en niet zoiets bij mij als: repareerbare error.

Verwijderd

FF contact opnemen met ibm en daar het produktnummer ff doorgeven. Zij kunnen wel zien dat de schijf zo'n 6maanden oud is. Dus moeten zij het probleem wel oplossen.

Probeer het eerst trouwens eens bij de winkel waar je hem weg hebt. Het zal ongetwijfeld wel vaker voorgekomen zijn en daarom lijkt het me niet zo'n probleem om deze terug te brengen

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Topicstarter
Kzie dat er eigenlijk al een HEEL mooi topic loopt:
[topic=287150/1/50]

sluiten dit maar ;)
(voorzover ik nog kan lachen)

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• Kaj.