Toon posts:

Ata66/Ata100.....veel verschil?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen ATA66 en ATA100 in de praktijk?? Dus niet dat theoretische geshit, want dat is meestal toch maar half waar.

Ik wou namelijk een Promise ATA100 controllertje gaan kopen voor mijn schijf die nu op ATA66 draait, maar is dat de moeite??

Verwijderd

Nee, maar da's mijn mening :)

Verwijderd

Nouw, als je HD alleen ATA 66 ondersteund, nee dus..

Ja er zit wel wat verschil in maar reken erop dat je dit alleen maar zal merken in iets kortere laat tijden en een kleine snelheidswinst bij kopieren van HD naar HD....

In jou geval niet de moeite waard, zou je een nieuwe mobo, hd, controller kopen zou je kunnen kijken naar ATA 100/ATA133 compatible spul.

edit:

Met andere woorden: Als je toch iets nieuws koopt dan zou ik ATA 100/ATA133
compatible nemen, maar niet speciaal iets nieuws kopen om ATA100 te hebben.

Verwijderd

Er zijn zelf zeer enkele schijven (moek ff opzoeken) die met Ata 66 SNELLER functioneren dan op Ata100, terwijl ze wel Ata100 compatible zijn... Vreemd dus, verschilt dus van HD tot HD, vooral de RPM is van belang bij dit zoort zaken.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

heb zelf 2 IBMs, een ata66 en een ata100 (beiden 7200rpm) Merk geen verschil,hoogstens in geluidsproductie :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 16:05
meetbaar: paar %

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1