Hoe ver kan ik gaan met een PIII 667

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

• Puff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09-2024
Heren,

Ik probeer het onvermijdelijke (het aanschaffen van een nieuw mobo en proc) nog ff uit te stellen door mijn huidige 667 te gaan overclocken.
Hoe pak ik dat het beste aan?
Ik heb een jumperless moederbord dus ik kan het als het goed is zo in mijn bios aanpassen, maar ik wilde weten hoe warm de processor kan/mag worden zonder dat ie problemen gaat geven.
Kortom....wat kan ik het beste doen?

Verwijderd

Nou...een intel mag best wel wat heet worden hoor.. denk dan aan zo'n 60/70 graden.. hoger zou ik liever niet hebben, maar kan wel (tot 90 graden geloof ik).

Hoever ie komt durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik denk dat 700/733/750 wel reel is.

Enne, als je ermee wilt gaan gamen, is een dikke videokaart minstens net zo belangrijk, denk dan aan een geforce met T&L, of een aTi Radeon ofzo.

Verwijderd

Hoe ver kan ik gaan met een PIII 667
Rond de wereld >:)

Je moet eigelijk gewoon stapje per stapje doen tot hij crashed... zoals bij een videokaart... steekt wel veel tijd in maar kom je bent een tweakers voor iets he ;)

• Puff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09-2024
Ja ok maar moet ik nog aan extra koeling gaan denken of zet ik mijn clockratio in mijn bios gewoon op 6.0 of 6.5 x 133 knallen en kijken wat ie doet?

BTW videokaart is dik in orde hoor lijkt mij met een geforce II GTS 64 mb

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 21:26 schreef Puff het volgende:
Ja ok maar moet ik nog aan extra koeling gaan denken of zet ik mijn clockratio in mijn bios gewoon op 6.0 of 6.5 x 133 knallen en kijken wat ie doet?

BTW videokaart is dik in orde hoor lijkt mij met een geforce II GTS 64 mb
Kijken of dat de airflow wel in orde is... een PIII gaat écht niet doorbranden hoor... het zijn vooral de T-birdjes...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Lees de overclocking FAQ in OCM en gebruik de Search. Een PIII overclocken is enkele honderden malen besproken schat ik ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.