Een PC probleem - start niet op, piept

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De PC van een vriend van me werkt niet meer. Als hij de pc opstart begint deze te piepen, en er komt helemaal geen beeld. We hebben al getest of het aan het geheugen of de videokaart kon liggen, maar die werken allebei prima hier op mijn pc.

ff de specificaties:
moederbord: asus type, voor de rest weten we niet
processor: amd athlon 700
geheugen: 128 mb pc100
videokaart: 3d prophet 4500 - kyro II 64 meg
geluidskaart: creative soundblaster nog wat
muis: razer boomslang 2000
beeldscherm: LG 17"
cd speler: een of ander merk
cd writer: philips ding
harddrive: opgesplitst in 5 partities, met win 95 en win 2000 op aparte partities.

zaterdag deed hij et nog :P

Max

Verwijderd

als het 1 lange piep vervolgd door 3 kortere piepen is dan is je videokaart naar de bliksem

• Maximize
  • Niet online
maar de videokaart werkt gewoon in mijn pc.. zou het ook aan de agp poort kunnen liggen?

max

Verwijderd

ja, dat zou ook kunnen, probeer die videokaart van jou es in die pc.
welke soort piepen krijg je precies??

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 08:36

Scraper

ErikJ

Ga naar een basis systeem.

mobo, video cpu geheugen

kijk of dat allemaal werkt in een ander systeem (mobo is lastig testen.

Ik weet dat de errorpiepjes ergens genoteerd staan, moet je ffkes bij de fabrikant van het mobo kijken.

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
Op maandag 15 oktober 2001 21:25 schreef MaXiMizE het volgende:
maar de videokaart werkt gewoon in mijn pc.. zou het ook aan de agp poort kunnen liggen?

max
Probeer eens je agp kaart eruit te halen en dan héél stevig erin te drukken (niet té hard natuurlijk)!! Probleem heb ik ook eens gehad, en toen heeft een vent in de winkel datzelfde voor me gedaan. Kostte me alleen maar 65 piek onderzoekskosten.... suc6

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 21:30 schreef ProCal het volgende:

[..]

Probeer eens je agp kaart eruit te halen en dan héél stevig erin te drukken (niet té hard natuurlijk)!! Probleem heb ik ook eens gehad, en toen heeft een vent in de winkel datzelfde voor me gedaan. Kostte me alleen maar 65 piek onderzoekskosten.... suc6
Ik heb dat probleem wel 20x gehad!

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op maandag 15 oktober 2001 21:13 schreef MaXiMizE het volgende:

win 95 en win 2000
Komt win 95 weer in of zo :?. ik zag het net ook al op een ander forum: win 95 en 2000 !

• WhistlerNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 10:31
als ik een oude 95 met fat32 ondersteuning en zonder explorer zou hebben dan zou ik het ook gebruike

• Maximize
  • Niet online
bedankt ik zal het proberen..

max

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 21:13 schreef MaXiMizE het volgende:
De PC van een vriend van me werkt niet meer. Als hij de pc opstart begint deze te piepen,
OK, hij begint te piepen, maar hoe begint ie te piepen. Bijvoorbeeld 1x lang, 3x kort of 1x lang 2x kort of aanhoudend kort of......

Als je dat ff beluistert, hoe hij precies piept, dan weet je iig waar je het probleem moet zoeken.

Gewoon ff posten hoe hij precies piept en dan is er vast wel een tweaker die je kan vertellen waar die pieptonen op duiden. Ik kan het je wel vertellen: heb hier wel een lijst liggen, mar daar staan niet ALLE akoestische foutmeldingen op. Bijv. aanhoudend lang staat er niet op. :(
Pagina: 1