openkat.nl al gezien?
jah dat kan..
moet je ff met search kijken
en zoeken op
ccfl scanner
want er is al iemand die dart gedaan heeft
succes
moet je ff met search kijken
en zoeken op
ccfl scanner
want er is al iemand die dart gedaan heeft
succes
als je nou gewoon die scanner opensloopt, dan zal er heus een omvormer inzitten naar die lamp toe. Meet de voltages die erin en eruit gaan, en haal die omvormer uit de scanner (samen met de lamp). Even het voltage wat in de omvormer gaat aanpassen en klaar!
Hey, niet om t 1 of ander hoor, maareh.. wat is CCFL? Ik heb hier nog een ouwe HP scanner liggen die t niet meer doet, maar als t leuk is kan ik t misschien ook wel proberen. Maar t zou aardig zijn als k weet wat het is en waar het voor (kan) dient/dienen. thanx!
CCFL = Cold Cathode Fluorescent Light als ik me niet vergis
krortweg.. een neon vervanger
het word niet warm.. en geeft gewono licht zoals een soort tl buisje..
Hmm, da's wel gaaf... maar ik vind een blacklight toch wel wat stoerder staan in mn kast... maar goed, t is misschien wel geinig om een x te proberen. die scanner is toch stuk, t is een hp scanjet 3c, d'r zit een flinke lamp inOp maandag 15 oktober 2001 21:03 schreef cryptapix het volgende:
CCFL = Cold Cathode Fluorescent Light als ik me niet vergis
Waarschijnlijk is het geen ccfl.
Hmm? Die van mij niet? Hoezo niet? Hoewel, ik heb volgens mij wel es iets gezien van CCD ofzo... kan dat ook in die 3c zitten ?Op maandag 15 oktober 2001 21:09 schreef sebastius het volgende:
Waarschijnlijk is het geen ccfl.
een ccfl wordt alleen warm aan de uiteinden en in de trafo
maar ik heb hem hier al liggen en heb hem ff getest met wat vershillende stroompjes aangezien ik nog niet echt de beschikking heb over een stroommetertje. ik zal als het me lukt wel een artikeltje posten op m'n site.
die hp scanner zal wel geen ccfl bevatten want die zijn nog niet zo oud, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.
ik gaat ff klooien enuuh ik laat het wel horen, bedankt iig
die hp scanner zal wel geen ccfl bevatten want die zijn nog niet zo oud, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.
ik gaat ff klooien enuuh ik laat het wel horen, bedankt iig
openkat.nl al gezien?
Maar stel dat die HP geen ccfl bevat, maakt dat dan uit? Die lamp is gewoon eh... wit..Op maandag 15 oktober 2001 21:11 schreef killercow het volgende:
een ccfl wordt ... iig
Hehe, ja dat vraag ik me eigenlijk ook wel af...Op maandag 15 oktober 2001 21:18 schreef wiroko het volgende:
hoe schadelijk is zo'n scannerlamp eigenlijk voor je ogen?
Niet denk ik, ik heb nog nooit een waarschuwing gezien op een scanner!Op maandag 15 oktober 2001 21:20 schreef ProCal het volgende:
[..]
Hehe, ja dat vraag ik me eigenlijk ook wel af...
Mijn scannerlamp wordt anders behoorlijk warm hoor! Dusseh...kweethut nog zo net niet.
Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]
Pagina: 1