Toon posts:

K6 550 koeling nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hierro nog een AMD k6 550 mhz staan.
heeft deze een koelblok nodig of kan deze open en bloot draaien en dan nog lekker leven of is het al naar 1 min gebeurt?? >:)

Verwijderd

'k zou 'm koelen .... *HINT*

Verwijderd

heeft deze een koelblok nodig of kan deze open en bloot draaien en dan nog lekker leven of is het al naar 1 min gebeurt?? >:)
Ik ben wel benieuwd wat er gebeurd naar 1 minuut.... test het ff! echt pics.. s.v.p.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:52
IK zou ZEKER een HSF eropzetten. Heeft dat beestje ECHT nodig!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 13:23

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ze worden niet echt super heet die AMD K6-2 processoren. Zit er eentje in mijn laptop (500 Mhz), en die wordt alleen met een passieve koeler gekoeld. Alleen als hij echt bloedheet wordt gaat ie koelen (met een 20x20x10 fan)

Het is wel aan te raden om hem te koelen, maar je hebt er geen gigantische koelers voor nodig. Een grote heatsink zonder fan zou voldoende kunnen zijn.
(ben er niet verantwoordelijk voor als je hem daardoor sloopt)

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Een k6-2 550 heeft zeker een koeler nodig, coolermaster tot 1,3 Ghz moet voldoen. 25 piek.

Zonder koeler gaat hij dood.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
je hebt wel een koelblok + fan nodig.. alleen koelblok redt ie niet.

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 21:01 schreef E-Vix het volgende:
Ze worden niet echt super heet die AMD K6-2 processoren. Zit er eentje in mijn laptop (500 Mhz), en die wordt alleen met een passieve koeler gekoeld. Alleen als hij echt bloedheet wordt gaat ie koelen (met een 20x20x10 fan)

Het is wel aan te raden om hem te koelen, maar je hebt er geen gigantische koelers voor nodig. Een grote heatsink zonder fan zou voldoende kunnen zijn.
(ben er niet verantwoordelijk voor als je hem daardoor sloopt)
waarschijnlijk heb jij een k6 2+ cpu.die zijn speciaal voor de notebook markt gemaakt, die draaien op 2.0 volt en zijn daardoor een stuk koeler dan de gewone k6 2 die op 2.2 of 2.4 volt draaien.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:47
Heb zelf gewone k6 @ 200 gehad werd WARM!!. Een keertje was de kast koeler niet meer goed (pc zit propvol , desktop kast) En toen werd het een beetje te heet (75+). Heb nu amd k6-2 @ 400 opzitten en dat word amper heet. Volgens mij moet een beetje goeie heatsink het wel kunnen. Hooguit zo'n northbridge koelertje d'er op :+.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:54
K6/2 kan je niet eens passief koelen, zelfs niet normaal als je em op 2.0V laat draaien. Ding wordt echt veel te warm (ervaring met een K6/2-350 @ 2,5x95 2.0V @ 60 graden)
Die K6/2 in notebooks is de K6/2+, die kan je gewoon passief koelen. Ik gebruik zelf een K6/3+ in mijn servertje, alleen als ik een programma ga compileren slaat mijn 4x4 globalwin fannetje aan.

Verwijderd

Ik heb een tijdje terug getest hoelang mijn pc bleef lopen zonder heatsink op m'n k6-2 500. >:)

Na twee minuten kon ik nog steeds alle office-applicaties foutloos uitvoeren. (quake3 maar even niet geprobeerd...)
De processor werd wel erg heet, maar deed het na drie minuten nog steeds! Toen toch maar weer de heatsink erop :)
Met alleen de heatsink heb ik zo'n vijf minuten gewerkt.

Reden voor deze test: kijken of ik een stille pc kan maken :Z

Ik ben er niet zeker van dat je foutloos kan werken met alleen een heatsink. Die k6-2 wordt toch wel erg heet dan.

Voor de zekerheid heb ik nu het kleinste koelertje(486 koeler)dat ik kon vinden geplaatst en ook nog eens op 7 volt ipv 12.

Resultaat: lekker stil :z

Disclaimer: don't try this at home, kids!

Verwijderd

Topicstarter
weet dus genoeg thnx anyway trouwens wat is de site voor de verkoop shit van coolermaster >??? gewwon www.com zeker
Pagina: 1