Toon posts:

Mailadressen uit een .txt invullen

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
OK. Ik heb een probleem :(
Ik wilde een subscriber deleten van mijn mailinglist
(een iweb mailman), maar omdat dat "delete list" knop zo handig stond drukte ik daar op |:( (en geen confirm vragen ofzo)

Goed, mijn lijst (600+ mensen) was weg. Gelukkig had ik 2 dagen ervoor een backup gemaakt, dus ik dacht: ff terugpleuren.

Maar nee, dat gaat niet. Gelukkig is er wel .txt waar alle e-mail adressen instaat. Ik heb geen zin om ze stuk voor stuk in te voeren; is er een scriptje (of progje) dat deze kan in voeren?

Het gaat om een veldje voor het mail-adres (dan op add drukken)en dan " back to previous screen". Dan het volgende adres weer invoeren. Helaas kunnnen er niet meerdere tegelijk. Please, heeft iemand een oplossing, want ik heb geen zin om 3 uur bezig te zijn! :'(

PS: ik heb wel gezocht maar vond niks echt.

Verwijderd

Je zou een PHP script kunnen schrijven dat een txt bestand parsed, en daar met regex'en de email adressen uit trekt.

[topic=282711/1/25]

Verwijderd

mmm email adressen uit n .txt vissen...

zie t boek PHP4, dynamsche websites professioneel ondersteunen 2e editie
vanaf pagina 79...

:Y) :z

Verwijderd

Topicstarter
Hmm .. okee .. alvast bedankt :)
maar ja, ik ben geen held in php (eufemisme van de eeuw), maar een vriend van me kan wel php4. Kzal t em ff vragen, maar keep it coming

Verwijderd

k uhm

je kan natuurlijk gewoon lekker simpel mysql db'tje maken, dan met phpMyAdmin alles erin pleure zodat je't mooi in een table hebt staan maar uh. then what?

& wat is dat "regexp" ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
^^kick^^

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 17:57 schreef Reino het volgende:
^^kick^^
kick omdat je te lui bent zelf iets te proggen? het is nl mega simpel elke php newbie kan dit maken zeker met behulp van www.php.net

als je serieus wat gedaan hebt plaats je de niet werkende code hier, dan wil iemand je vast verder helpen

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik begrijp best dat iemand geen zin heeft om mij aan een script ofzo te helpen. Maar het gaat meer om het invoeren van die adressen, is daar geen progje voor?
Dat zou ideaal zijn! >:)
Alvast bedankt neway :)

Verwijderd

stap 1
--leen t boek waar ik t over had (2e reply)
stap 2
--kijk op de bladzijde waar ik t over had (2e reply)
stap 3
--neem t voorbeeld script over

t voorbeeld script dat vanaf pag 79 uitgebreid wordt beschreven gaat over een e-mail systeempje in php.
De e-mailadressen worden in een .txt bewaard.. dus dat is precies wat jij wil....

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dit is iets waar ik wat aan heb! bedankt ;)
Ik kan dat boek wel lenen van iemand (denk niet dat ze het in de bieb hebben)(in brussel). Dan zal het wel lukken.

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 19:28 schreef Reino het volgende:
Kijk dit is iets waar ik wat aan heb! bedankt ;)
Ik kan dat boek wel lenen van iemand (denk niet dat ze het in de bieb hebben)(in brussel). Dan zal het wel lukken.
dat bedoelde ik dus ook met me 1e reply, maar dat maakt nie uit... :P
Pagina: 1