Toon posts:

[c++] array returnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een absolute beginner in C++, maar weet wel veel van PHP af (je hoeft dus niet te beginnen met "Hello World" ;)). Nu wil ik een functie maken die een array returnt. Kan dat? En zo ja, hoe dan?
(Het zal wel iets met pointers zijn ofzo, maar ehh... dat ben ik bij PHP nog nooit tegengekomen...)

• marcusk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
dan kan ja. stel je wilt een array van 64 ints returnen, dat gaat zo:
code:
1
2
3
4
5
int * blaat()
{
    int * temp = new int[64];
    return temp;
}

je moet het geheugen dat nu is gealloceerd (met new) echter wel weer teruggeven (met delete[]), bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
int * bla;

bla = blaat();

delete[] bla;

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 23:59
Of je geeft een reeds gealloceerd array ( stack of heap ) mee als parameter en vertelt de functie hoe groot je array is.

[edit] mooi Nederlands is wel moeilijk

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Of je gebruikt een vector.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 14:38

curry684

left part of the evil twins

Op maandag 15 oktober 2001 21:24 schreef farlane het volgende:
Of je geeft een reeds gealloceerd array ( stack of heap ) mee als parameter en vertelt de functie hoe groot je array is.
Met als extra optie dat de functie teruggeeft hoeveel ruimte gebruikt is, en als je NULL als array erinstopt dat ie de benodigde hoeveelheid teruggeeft.

Of je maakt een binary-container class die je by-reference aan de functie meegeeft, en die door de functie automatisch op het goede formaat en inhoud gezet wordt.

Professionele website nodig?

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 23:59
Precies....mogelijkheden genoeg dacht ik zo. :)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Pagina: 1