Warm worden is niet zo heel erg (kleine kast: minder kans op slechte airflow) maar het STROOMVERBRUIK! Denk es na, je hebt voor een simpel TB'tje al snel een 300W voeding nodig...
Maar beide schijnen (ietwat) verholpen te zijn met Athlon4/XP.
Verwijderd
uhm, in een laptop zit geen TB, hoogstens een K6/2.Op maandag 15 oktober 2001 20:53 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Warm worden is niet zo heel erg (kleine kast: minder kans op slechte airflow) maar het STROOMVERBRUIK! Denk es na, je hebt voor een simpel TB'tje al snel een 300W voeding nodig...
en die worden ook aardig warm tov een intelOp maandag 15 oktober 2001 21:01 schreef rrainman het volgende:
[..]
uhm, in een laptop zit geen TB, hoogstens een K6/2.
ik dacht dat er toch een mobiele versie van de athlon (4) uit kwam/was uitgekomen. Had compraq niet zo'n model ?
zie ook:
http://athome.compaq.com/default.asp?productLineId=440&page=families
bij de pressario 700 en 1200
zie ook:
http://athome.compaq.com/default.asp?productLineId=440&page=families
bij de pressario 700 en 1200
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
indien je de energie die je laptop aan licht / geluid uitstraalt uitzendt (denk nog geen paar watt) verwaarloost, is er een recht-evenredig verband tussen warmte productie en energieverbruik. Alle energie die erin gaat MOET immers in warmte worden omgezet.
Het is dus niet erger dat een processor veel energie verbruikt dan dat hij veel warmte uitstraalt, het is precies hetzelfde probleem en je hebt ze altijd samen (wet van behoud van energie)
Die ideale processor straalt geen warmte uit en gebruikt dus GEEN energie. Elke processor die wel energie gebruikt heeft dus een rendement van 0%
Het is dus niet erger dat een processor veel energie verbruikt dan dat hij veel warmte uitstraalt, het is precies hetzelfde probleem en je hebt ze altijd samen (wet van behoud van energie)
Die ideale processor straalt geen warmte uit en gebruikt dus GEEN energie. Elke processor die wel energie gebruikt heeft dus een rendement van 0%
De nieuwere modellen laptop (800+ Mhz) zijn voorzien van Mobile Duron en Athlon 4 processoren. Deze zijn voorzien van PowerNOW!, een soort speedstep, en zijn volledig geoptimaliseerd voor mobiel gebruik. Het kopen van een laptop met deze processoren is dan ook geen enkel bezwaar.
een Athlon 4 (Mobile Palomino) verbruikt aanzienlijk minder dan een desktop Athlon, nl. een Watt of 20 voor een 1 GHz model (een desktop Thunderbird verbruikt al ruim 3x zoveel).
Ik heb zelf een laptop met 1 GHz Athlon 4, en hij wordt warm als je aan het CS-en bent enzo, maar warmte is normaal bij een laptop, en de batterijduur valt ook reuze mee als je een 3600 mAh hebt. 3 uur met PowerNow op Automatic bij typische Word/Internet activiteiten is te halen.
Ik heb zelf een laptop met 1 GHz Athlon 4, en hij wordt warm als je aan het CS-en bent enzo, maar warmte is normaal bij een laptop, en de batterijduur valt ook reuze mee als je een 3600 mAh hebt. 3 uur met PowerNow op Automatic bij typische Word/Internet activiteiten is te halen.
Ik ben er namelijk aan over aan het denken om de sony vaio fx401 te kopen
vandaar
vandaar
Ehm tegenwoordig worden er ook durons verkocht hor. Bij sony moet je maar is kijken. Dus..
| I've got permission to color outside the lines |
Heb een K6-III van Sony op 533 MHz en die wordt minder warm dan de notebook van mijn pa (P120), dus wat je nu kletst weet ik niet, maar AMD en notebooks gaan makkelijk samen
<begin of zinloos geblaat>
Nee, jij bent een van die figuren die DENKT dat je overal maar een 300W voeding voor nodig hebt. Heb jij dat ECHT wel eens onderzocht met verschillende voedingen, systemen en procs? Ongetwijfeld niet want dan was je wel tot een andere conclusie gekomen.

Tis leuk als je jezelf voor de gek houdt en 'voor 't gevoel' een 431W (ik hoef 't merk niet eens te noemen) voeding gaat kopen maar het is zo'n onzin! Je moet een GOEDE voeding hebben, niet een 300W. Er zijn zelfs 235W modellen certified door AMD voor alle T-birds.
<end of zinloos geblaat>Op maandag 15 oktober 2001 20:53 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
hebt voor een simpel TB'tje al snel een 300W voeding nodig...
Nee, jij bent een van die figuren die DENKT dat je overal maar een 300W voeding voor nodig hebt. Heb jij dat ECHT wel eens onderzocht met verschillende voedingen, systemen en procs? Ongetwijfeld niet want dan was je wel tot een andere conclusie gekomen.
Tis leuk als je jezelf voor de gek houdt en 'voor 't gevoel' een 431W (ik hoef 't merk niet eens te noemen) voeding gaat kopen maar het is zo'n onzin! Je moet een GOEDE voeding hebben, niet een 300W. Er zijn zelfs 235W modellen certified door AMD voor alle T-birds.
De Athlon 4 heeft PowerNow II. Dat zou aanzienlijk moeten helpen om het energieverbruik omlaag te halen. Ik weet alleen wat het stroomverbruik is tov de PIII (zijn er al ergens tests geweest van Athlon 4 laptops in eof magazine?).
Sony verkoopt o.a. laptops met de oude Duron processor (Spitfire). De verbruikt veel meer energie dan Morgan.
Sony verkoopt o.a. laptops met de oude Duron processor (Spitfire). De verbruikt veel meer energie dan Morgan.
Pagina: 1