ISDN/utp Contactdoos aders :?

Pagina: 1
Acties:

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Goeie avond allemaal.

Ik wil m'n huis structureel voorzien van UTP bekabeling en heb daarom een paar wandcontactdoosjes gekocht waar je één UTP kabel in kunt pluggen. Als je het kapje van dat doosje eraf haalt dan kunnen er "slechts" 4 kabeltjes worden aangesloten. Op de achterkant van dat doosje staat

Klem3=oranje klem4=blauw klem5=wit/blauw klem6=wit/oranje

Weet iemand hoe de kleurencode van die RJ-45 plug moet zijn
[doosje]-----draadje--------[RJ-45 Plug]

Groetjes Nelis

• vleppyniles
Nobody?

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/utpcable.gif

ISDN gebruikt de middelste 4 aders, UTP 1,2,3 en 6..

suc6

Concrete Loop Watercooling

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Wat je hebt is een contactdoos die alleen voor ISDN geschikt is. 10MBit UTP gebruikt 4 aders, maar niet diegene die in het midden zitten (zoals FreeRider al zegt), en 100 MBit UTP gebruikt alle 8 aders.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 15 oktober 2001 20:25 schreef E-Vix het volgende:
Wat je hebt is een contactdoos die alleen voor ISDN geschikt is. 10MBit UTP gebruikt 4 aders, maar niet diegene die in het midden zitten (zoals FreeRider al zegt), en 100 MBit UTP gebruikt alle 8 aders.
Niet helemaal 10Mbit gebruikt net als 100 Mbit 2 paren oftewel 4 draadjes, dit zijn draadjes 1, 2, 3 en 6. Daarvan zitten er dus 2 op je contactdoos en 2 niet.... De oplossing is of nieuwe UTP-dozen kopen of custom kabels maken (bijv. 1 ->4, 2 ->5, 3 en 6 op de normale plek) die maar op 1 manier werken en ook alleen maar bij jou werken...

Ik zou de contactdozen vervangen.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 18:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik wil eigenlijk ook mijn netwerk netjes gaan afwerken, maar kan iemand mij vertellen hoe die UTP kabels in zo'n opbouwdoos komen? Klik je die vast of schroef je ze? Kna iemand mij informatie geven of een website ofzo?

bvd!

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 09:24
Strippen, in de gaatjes frutten en 't schroefje aan draaien en klaar

Verwijderd

hiervoor heb je een CUT tang of een LSA+ tang voor nodig, dit hangt af van het merk outlet.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 09:53
Soms worden er schroefjes gebruikt, maar meestal moet je de adertjes klemmen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

bij ISDN (Ik Snap Dat Niet)worden schroefjes gebruikt ja ,maar bij een UTP cat 3 of 5 netwerk worden ze altijd geklemt tussen een V-vormig contactpuntje (een echte hobby BOB doet het met een kaasschaaf en een electronica kniptangetje,maar dat is echt aanklooien)

• vleppyniles
Op maandag 15 oktober 2001 20:51 schreef teigetjuh het volgende:

[..]

Niet helemaal 10Mbit gebruikt net als 100 Mbit 2 paren oftewel 4 draadjes, dit zijn draadjes 1, 2, 3 en 6. Daarvan zitten er dus 2 op je contactdoos en 2 niet.... De oplossing is of nieuwe UTP-dozen kopen of custom kabels maken (bijv. 1 ->4, 2 ->5, 3 en 6 op de normale plek) die maar op 1 manier werken en ook alleen maar bij jou werken...

Ik zou de contactdozen vervangen.
Nu wil ik niet die doosje vervangen aangezien ik ze net heb. Op de achterkant van de verpakking staat dat je er een 8-aderige utp kabel op aan kan sluiten (wat doe je met de overige 4 kabels die je niet aansluit afknippen?)
Maar hoe wordt de kleurencombi van die plug dan als we

dit schema aanhouden van dat isdncontactdoos??

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 18:54
Het maakt niet uit in welke volgorde je ze aansluit, omdat je het tovh al niet op de standaard manier kunt doen. Gewoon zorgen dat ader1 in je plugje aan de ene kant ook ader1 is in het plugje aan de andere kant etc. Dan komt het allemaal goed :)

• vleppyniles
oke thanks!

Verwijderd

Bij de Gamma heb ik een wall-outlet gekocht die en geschikt is voor 8-aderig UTP en tegelijk ook nog eens dient om je TV en Radio op aan te sluiten.
Heb je alles in één keer weggewerkt.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 15 oktober 2001 22:23 schreef vleppyniles het volgende:

[..]

Nu wil ik niet die doosje vervangen aangezien ik ze net heb. Op de achterkant van de verpakking staat dat je er een 8-aderige utp kabel op aan kan sluiten (wat doe je met de overige 4 kabels die je niet aansluit afknippen?)
Maar hoe wordt de kleurencombi van die plug dan als we

dit schema aanhouden van dat isdncontactdoos??
Dan zou ik terug gaan want je kan er dus geen 8 adres op aansluiten... Gooi het op valse voorlichting oid....
Pagina: 1