Toon posts:

line-in volume probleem!!! SB live 5.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensjes..

ik heb pas een sb live 5.1 een lekker ding om eerlijk te zijn maaaaaaaaaaaaaaar line-in heeft me een nachtmerrie bezorgd. ik ben gewend om met mijn onboard kaartje op een lage volume op te nemen en toch een mp3 bestandje te krijgen met een normale volume. nu heb ik met mijn SB alles geprobeerd om een normaal opgenomen bestandje met een normale volume te krijgen maar dit wilt maar niet lukken!! :'( |:( heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand hoe ik dit evt kan oplossen??? :? ik neem trouwens op van mijn walkman of MD-speler. programma die ik gebruik is media jukebox 4.0 (j.river) voorheen helemaal geen problemen maar nu met SB ineens wel!!! heeft iemand misschien een oplossing?? (het liefst een goedkope dus geen mixers gedoe en zo)

alvast bedankt!!

Verwijderd

Topicstarter
niemand die hier iets op kan zeggen?? of ben ik nou de enige die dit heeft... :?

Verwijderd

"normaal lukt niet meer".... is ie nu te hard of te zacht???

Verwijderd

nou je zoekt wel hard naar een oplossing huh...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 13:54 schreef da_chronic het volgende:
"normaal lukt niet meer".... is ie nu te hard of te zacht???
het is te zacht en ja ik zoek echt naar een oplossing om mijn geliefde line-in normaal te kunnen gebruiken!!!

Verwijderd

Ik neem aan dat je je walkman/MD-speler rechtstreeks op de line-in van je Soundblaster Live hebt aangesloten. Wat je kan doen is ten eerst bij "Volumeregeling" in Windows naar Opties --> Eigenschappen gaan en dan op Opnemen klikken. Vervolgens zet je de line-in daar veel harder. Bij mij krijg ik dan een net iets te hard geluidsniveau.
Had je dit al gedaan of werkt dit nog steeds niet, dan ligt het niet aan je Soundblaster Live (hij werkt immers bij mij wel goed, dus het moet kunnen), maar bij je walkman/MD-speler. Je zou dus bijvoorbeeld het volume van je walkman/MD-speler hoger kunnen zetten waardoor de output harder is.
Heb je dan nog steeds te zacht geluid, ligt het er een beetje aan hoe zacht het is. Als het niet extreem zacht is, kan je gewoon met een programma het geluidsniveau verhogen. Als het geluid wel te zacht is, kan ik je dit niet aanraden, want dan wordt de ruis die je bij het opnemen krijgt ook vele malen harder. Bij een redelijk normaal geluidsniveau is dit namelijk te verwaarlozen.

Verwijderd

Topicstarter
zo daar zat hem dus in!!! :) ik was met mijn onboard sound ding gewend om de bron (walkman/md) op een lage volume te zetten en dan de instellingen van line-in zo laag mogelijk in te stellen om een normaal bestandje te krijgen als ik het te hoog ging instellen en het opgenomen bestand ging beluisteren leek het alsof ik bezig was om mijn soundcard en mijn boxen te mollen!! :( maar ja bij deze moet je juist die instellingen omhoog gooien om iets normaals te krijgen!!! die hardware toch!! ik was bij deze bang dat ik die line-in stuk zou maken of zo als ik geluidsbron te hoog zou instellen!!! maar zo te zien kan hij wel wat hebben.. :) in ieder geval bedankt voor jullie positieve reacties :)
Pagina: 1