[cm] M'n bescheiden casemod

Pagina: 1
Acties:

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 06:14
Aanschouw hier mijn casemod. Veel is er op zich niet aan veranderd. Wat fans, ledjes en gaten. :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/syperda/keyb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/syperda/case.jpg
Beetje standaard werkje. De leds in de kast en het keyboard zijn vervangen door blauwe. De extra USB-bracket die bij de CUSL2-c zat een beetje verbouwd en achter een 3,5" schotje geplakt. :) Lekker makkelijk met het stuurtje en de joystick.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/syperda/inscase.jpg
De binnenkant van de kast. Het overgrote deel van de kabels zijn omwonden met spyral-wrap. De 40-aderige flatcable is geround met hetzelfde spul, de 80-aderige moet eigenlijk nog. Het digitale audiokabeltje loopt achter het moederbord langs.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/syperda/backcase.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/syperda/backfans.jpg
Misschien wel het moeilijkste klusje tot nu toe. Het inbouwen van 2 80x80 Sunon's. Omdat ik de gaten mooi rond wou hebben, en een gatenzaag niet echt mooi werkt, heb ik m'n pa gevraagd of hij een pons mee wou nemen van z'n werk (bedankt pa :) ). Het was nog even spannend, want een gat viel vlak naast zo'n gaatje waar je zo'n COM-poort kan monteren. Maar met wat gepruts is het toch nog goed gekomen. 8-)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/syperda/frontfan.jpg
Dit is de voorkant in de kast. Het is een Papst 120x120x38 op 12V. Het is hier niet duidelijk te zien, maar voor de fan zit nog een gat van 120mm in doorsnede. Deze heeft me nogal wat slijpschijfjes gekost. :P De Papst heeft een metalen behuizing. In de schroefgaten is schroefdraad getapt, dus er lopen geen schroeven doorheen. De fingerguard zit vast met korte schroefjes en de fan is bevestigd met zogenaamde 'silencers'. Dit zijn rubbers met aan elke kant een stukje metaal met schroefdraad. :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/syperda/v6600.jpg
M'n Asus V6600 PRO64 ook nog maar een beetje gemod. Op de GPU de ons aller bekende Blue Orb en op het geheugen heatsinks die bij de Thermaltake Memory Cooling kit zaten. Ze pastten er niet heel op, dus de Dremel maar ff ter hand genomen en ze op maat gemaakt. :7 Dit alles is bevestigd door middel van Arctiv Silver thermal adhesive.

Er staan nog wat andere dingen op de planning, maar dan moet de pc eerst ergens anders een plekkie hebben. Een raampie en neon hebben nu nog niet zoveel nut. De ledjes van de DVD-speler, brander en diskette-station staan ook nog op de blauwe vervang lijst. :)

The ramblings of an idiot

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 21:19
Zeer netjes :)

tampert, kriminalpolizei

Verwijderd

Zo ga ik mijn 2e workstation ook modden!!

Verwijderd

Kijk dat is nou een zeer functionele Case Mod. Ga zo door!

• Maku
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

Vet man maar waarom heb je geen gat in de voorkant van je pc gemaakt voor die 120mm en ik wil zelf die vid ook zo gaan doen heeft het nog veel effect op je preformance die ramsinks en Blorb ?

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Heel mooi gedaan.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Die RAMsinks hebben een geil kleurtje ja, ik ga der ook 2 setjes van kopen...

Verwijderd

Die kabels heb je zeer netjes afgewerkt!
vergeleken met mijn chaos warboel :)

• McBoom
Op maandag 15 oktober 2001 20:00 schreef 001Michael het volgende:
Vet man maar waarom heb je geen gat in de voorkant van je pc gemaakt voor die 120mm en ik wil zelf die vid ook zo gaan doen heeft het nog veel effect op je preformance die ramsinks en Blorb ?
Heb ik ook wel aan gedacht, maar ik ben er nog niet over uit hoe ik dit ga doen. Bij een HX-45 is dit niet zo lastig, maar met deze ronde vormen, die ik wel aan wil houden, wordt het al moeilijker om het netjes te doen. Onderin de voorkant heb ik het gat wel groter gemaakt en wat van die overdwars schotten weggehaald. :) Maar ik vindt een mod waarvan je bijna niets ziet wel leuk. :P

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Kijk, die 2 extra uitlaat fans die zijn echt wel handig. Standaard bij die Aopen kasten zit dat er dus niet bij.

En voor de rest zeer netjes en niet te overdreven :)

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

blauw is mooi! je kabels zijn ook netjes.
heb ook een blorbje en mijn kast heeft 2 blauwe ledjes.
jouw blorb is schoongemaakt zeker? de mijne was zo stoffig dat ie haast niet meer blauw was. ;)
Wilde er altijd al die blauwe heatsinks bij zetten..ga ik toch maar een keertje doen :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• DoD Cerberus
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

een fingerguard aan de binnenkant van je kast???

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• McBoom
Op maandag 15 oktober 2001 20:40 schreef 2Dutch2 het volgende:
blauw is mooi! je kabels zijn ook netjes.
heb ook een blorbje en mijn kast heeft 2 blauwe ledjes.
jouw blorb is schoongemaakt zeker? de mijne was zo stoffig dat ie haast niet meer blauw was. ;)
Wilde er altijd al die blauwe heatsinks bij zetten..ga ik toch maar een keertje doen :)
Is een nieuwe, de oude heb ik met m'n vingers ingezeten, vondt de fan niet zo fijn. :D
Op maandag 15 oktober 2001 20:45 schreef The_Operative het volgende:
een fingerguard aan de binnenkant van je kast???
Ja, ik vind het ook niet zo lekker om met m'n vingers in een fan te komen..... En aangezien ik de kast wel eens open heb staan en 2 kleine katten heb.....

Verwijderd

Nette mod, vooral het heel laten van je front. (Wolf in schaapskleding idee >:) )

Maar de onderste 5,25" kan niet gebruikt worden door een cd- of dvd speler! Doordat dan het mobo in de weg zit |:( Vind dit het enige nadeel van deze kast.
/me heeft dezelfde kast :)

Iemand een id hoe je dit op kan lossen :? zonder een stukje van het mobo af te zagen ;)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 23:15

JT

VETAK y0

Op maandag 15 oktober 2001 20:04 schreef Mcboom het volgende:

[..]

Heb ik ook wel aan gedacht, maar ik ben er nog niet over uit hoe ik dit ga doen. Bij een HX-45 is dit niet zo lastig, maar met deze ronde vormen, die ik wel aan wil houden, wordt het al moeilijker om het netjes te doen. Onderin de voorkant heb ik het gat wel groter gemaakt en wat van die overdwars schotten weggehaald. :) Maar ik vindt een mod waarvan je bijna niets ziet wel leuk. :P
Maar hoeveel graadjes kost het je dat je geen gat aan de buitenkant hebt ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• McBoom
Op maandag 15 oktober 2001 21:03 schreef pdb het volgende:
Nette mod, vooral het heel laten van je front. (Wolf in schaapskleding idee >:) )

Maar de onderste 5,25" kan niet gebruikt worden door een cd- of dvd speler! Doordat dan het mobo in de weg zit |:( Vind dit het enige nadeel van deze kast.
/me heeft dezelfde kast :)

Iemand een id hoe je dit op kan lossen :? zonder een stukje van het mobo af te zagen ;)
Weet ik, maar er zit nu al een DVD-speler en een brander in. In de onderste kan vast nog wel een I-Panel. :) (FF modden natuurlijk)
Op maandag 15 oktober 2001 21:06 schreef JT het volgende:

[..]

Maar hoeveel graadjes kost het je dat je geen gat aan de buitenkant hebt ?
Weet ik niet, ik heb het nog nooit geprobeerd. Wel vreemd is dat met de orginele BIOS van mijn mobo werd de processor idle 24 graden en stressed 28 a 29 graden. Dit was met een Golden Orb. Na een BIOS update (ook met Golden Orb) 36 idle en 46 stressed. :? Diverse malen de koeler eraf gehad, schoongemaakt, nieuwe AS ertussen, maar geen verschil, ook niet met de Dragon Orb. De koeler is niet eens warm. Deze waarden heb ik met Asus Probe en ook met MBM gemeten. Dit veranderde ook niet na mijn mod. Ben ik nou gek? (nou ja :P )

Verwijderd

Pfff. wat is dat een verschrikkelijk nette en ruime kast, mijn HQ08 is gewoon een teringzooi van binnen...

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Patser :Z

• ddZ
  • Laatst online: 17-08 08:46

ddZ

Op maandag 15 oktober 2001 21:26 schreef LenL het volgende:
Pfff. wat is dat een verschrikkelijk nette en ruime kast, mijn HQ08 is gewoon een teringzooi van binnen...
Kastje dicht, zie je nix meer van >:)

/edit
nette mod, bijdeweg 8-)

Verwijderd

Tot hoever krijg je je GeForce overgeclocked??

Heb namelijk precies dezelfde zonder heatsinks op geheugen. Zit wel een asus v6800 cooler op omdat mn asus coolertje laatst is overleden. (Blueorb past er bij mij niet op, moet nog van zo;n tape hebben)

Ik krijg hem op 154bij194 (core-mem)
Mooie casemod!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:28
hoe duur waren die blauwe ledjes? (sorry als deze vraag al eens eerder is gesteld, want ik heb ff geen zin om alles door te lezen)

The devil is in the details.

• McBoom
Op maandag 15 oktober 2001 21:56 schreef BeForce256 het volgende:
Tot hoever krijg je je GeForce overgeclocked??

Heb namelijk precies dezelfde zonder heatsinks op geheugen. Zit wel een asus v6800 cooler op omdat mn asus coolertje laatst is overleden. (Blueorb past er bij mij niet op, moet nog van zo;n tape hebben)

Ik krijg hem op 154bij194 (core-mem)
[..]
Ik heb 'm op 158/197. Ik heb 'm nog niet hoger geprobeerd. :) Ik haal 2143 in 3DMark 2001. :7 Ik heb er ook een (ongemodde) V6800 ingehad, maar die was niet veel sneller, dus die heb ik maar aan m'n vriendin gegeven. :)

• McBoom
Op maandag 15 oktober 2001 22:04 schreef Marc00 het volgende:
hoe duur waren die blauwe ledjes? (sorry als deze vraag al eens eerder is gesteld, want ik heb ff geen zin om alles door te lezen)
UTFS ;) Die waren 7,95 geloof ik (het is al weer een tijdje geleden dat ik ze gekocht heb :) )

Pagina: 1