Toon posts:

Seattle 100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vreemde vraag...bij KPN verkopen ze die telefoon, wat is hier originele merk van ?
Ik weet dat de Chicago 330c een Gigaset is van Siemens.
Bij voorbaat dank

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:31
Zie eerst dit voordat je hem gaat kopen: http://www.omroep.nl/vara/tv/kassa99/onder/seatle.html

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:31
Ik vind die telefoon trouwens een beetje op Alcatel telefoons lijken, maar dat is het niet. (misschien een oud model)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
mjah, mijn vriendin heeft hem al, en ik vroeg mij af wat het originele merk is van het toestel. KPN maakt geen eigen telefoons, ze werken veel met Siemens samen, maar ik kan de seattle 100 nergens terugvinden als een soortgelijk model van een ander merk of bij Siemens zelf. Ik hoop dat iemand anders nog wat suggesties heeft ?

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 16:10
Ja, ik weet wie dit toestel produceerd.

Het toetstel wordt oorspronkelijk gemaakt door een Duitse producent, genaamd DeTeWe. Dit staat voor Deutsche Telecom Werken.
De bug die in de KPN-uitvoering zit, schijnt inmiddels te zijn opgelost. Ik heb hetzelfde toestel hier thuis, en heb nooit problemen gehad naast mijn analoge modem.

Het probleem van dit toestel is ontstaan doordat KPN een ander basisstation gebruikt dan degene die oorspronkelijk wordt meegeleverd. Deze is omgebouwd om nummerpresentatie op DTMF-codering weer te kunnen geven. In deze ombouwing zat dus een fout, waardoor de lijn zou kunnen blijven 'hangen'.

Ik werk naast mijn huidige opleiding bij een importeur van telecom-materiaal. Wij verkopen deze telefoon ook, met oorspronkelijk basisstation. Hierin wordt het FSK-protocol gebruikt om nummerpresentatie mogelijk te maken. Dit protocol wordt gebruikt achter vrij veel telefooncentrales, vandaar dat wij hem in deze vorm verkopen.

Voor meer informatie zie:
www.netgroup.nl of www.teletwister.nl

Het DTMF-protocol en FSK-protocol zijn verschillende manieren van codering die worden gebruikt bij het meezenden van eventuele extra informatie bij analoge telefonie zoals nummerpresentatie. Het verschil is dat de ene vorm werkt met amplitude-modulatie en de andere met fase-modulatie.
Het FSK-protocol is het meest gebruikte protocol, alleen heeft KPN het andere protocol in gebruik genomen. Het gerucht gaat de ronde dat dit is vanwege een bepaalde monopolie-positie en de handhaving ervan. De centrales die KPN verkoopt maken 'toevallig' allemaal gebruik van DTMF-codering, en die van de concurentie meestal niet.. :Z

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Verwijderd

Topicstarter
he thnx! Bedankt voor de informatie! Had niet meer verwacht dat iemand het zou weten. Tijdje geleden alweer.
Pagina: 1