Toon posts:

Jullie ervaringen over deze bordjes:

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
HEt is niet mijn bedoeling om een topic te openen met de toon van "Wat is het beste bordje voor een Duron", ik heb al veel gelezen en gezocht. Toch heb ik jullie hulp nodig.

Ben bezig met een selectie voor een geschikt socket a bordje. Zelf heb ik al heel wat gelezen en heb de volgende bordjes uitgezocht:

Aopen AK73 pro A [VIA® KT133A]
MSI k7T turbo [VIA® KT133A]
Asus A7V133 [VIA® KT133A]

Tot zover heb ik geselecteerd qua gebruik en prijs ....
Echter ik heb geen enkele ervaring met socket A, nu vraag ik aan jullie als jullie mochten kiezen welk bordje zou je dan kopen, en waarom?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Als ik een KT133A bord zou moeten kopen werd het deze:

Iwill KK266 [VIA® KT133A]

Waarom? Omdat het 't beste overclockbord schijnt te zijn, en bijzonder stabiel. Als je je handen op een Plus versie weet te leggen is het nog mooier :) Ze zijn er ook met IDE-RAID (maar dat wil ik niet meer).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Ik zou toch eerder voor abit gaan :). Omdat je nederlandse helpdesk hebt. En natuurlijk perfect bordje :D

Verwijderd

Topicstarter
HEt budget is ongeveer 300 piek, dus het laatste chipset van Via zit er niet in.

Verder is overclocken idd een vereiste. Tevens heb ik die bordjes gekozen omdat ze hier in de buurt beschikbaar zijn.

Ik zal eens naar jullie suggesties kijken, bedankt.

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 20:23 schreef Termin8or het volgende:
Ik zou toch eerder voor abit gaan :). Omdat je nederlandse helpdesk hebt. En natuurlijk perfect bordje :D
waar heb jij in godsnaam een helpdesk voor nodig helpdesken zijn voor mietjes

een echte tweaker heeft geen helpdesk nodig

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:16
Op maandag 15 oktober 2001 20:23 schreef Termin8or het volgende:
Flame:
waar heb jij in godsnaam een helpdesk voor nodig helpdesken zijn voor mietjes

een echte tweaker heeft geen helpdesk nodig
/Flame

Een helpdesk kan afentoe wel handig zijn als bv je mobo naar de moere is.

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik met je eens, maar wat is je input in dit topic.

• itsme
  • Niet online
Asus is mijn merk :)

Die A7V133 loopt als een trein !!

Kunt er 8 IDE Schijven/Cdrom op aansluiten
5 USB Poorten (Max 7)
Multiplier Jumpers :)
Fijne Award medallion Bios

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
die aopen heeft een keer een proc van mij opgeblazen. een athlon 900 en die was toen nog heel duur. en dat lag niet aan mijn verkeerde plaatsing van de koeler ofzo maar het bord was gewoon naar de kloten. er zit een rood indicatie ledje op en de stroomvoorziening van het bord was zo naar de klote dat het ledje steeds heel erg van helderheid veranderde. de voeding die er aan hing werd ook zeikend heet. voor mij geen aopen meer.

die msi is erg stabiel, helaas heb ik er al velen gezien die defect waren.

asus is eigenlijk altijd goed, alleen ook duur.

Verwijderd

Topicstarter
De abit kt7a schijnt ook een perfect bordje te zijn.
Iemand ervaringen, tips?

Verwijderd

Topicstarter
Geen socket A ervaringen??

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

MSI: Goed / Stabiel / goede ondersteuning(Bios updates)

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Tja. Ik heb zo'n MSI turbo. Niks specifiek, hij doet zijn werk. Ik weet niet hoe het met de andere borden zit, maar ik vind wel een nadeel aan mijn Turbo: Ik kan de PCI-bus niet apart instellen. Dus als ik mijn FSB omhoog doe, overclockt ie ook mijn PCI-Bus en dat gaat niet altijd zo lekker.

Ik heb gehoord dat Epox MoBo dat wel apart kunnen.

Verder vind ik een Helpdesk totaal overbodig. Je krijgt altijd een leuk boekie mee. En als je MoBo kaduuk is, dan ga je gewoon terug naar de winkel waar ie gekocht is!

Verwijderd

Het is niet mijn bedoeling om een topic te openen met de toon van "Wat is het beste bordje voor een Duron", ik heb al veel gelezen en gezocht. Toch heb ik jullie hulp nodig.
Ben bezig met een selectie voor een geschikt socket a bordje. Zelf heb ik al heel wat gelezen en heb de volgende bordjes uitgezocht:

Aopen AK73 pro A [VIA® KT133A]
MSI k7T turbo [VIA® KT133A]
Asus A7V133 [VIA® KT133A]

Tot zover heb ik geselecteerd qua gebruik en prijs ....
Echter ik heb geen enkele ervaring met socket A, nu vraag ik aan jullie als jullie mochten kiezen welk bordje zou je dan kopen, en waarom?
Ook wel een ged8 aan de SIS735 :?
Sneller als een KT133A en ook nog eens aanzienlijk goedkoper :Y) (minder als 200 piek)!!!
Met dit bordje kan je werkelijk de meest goedkope Duron config samenstellen. Je moet er wel DDR bij kopen, maar dat kost tegenwoordig ook geen kont meer :7
Ik zou het wel weten hoor, sneller performance voor weinig geld. Voor resultaten check: http://www.anandtech.com/chipsets/showdoc.html?i=1528&p=5

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Ik heb 2 van die MSI turbo bordjes :) bevalt me priema. Lekker lekker over te klokken.
Maarja ik vind dit soort topix altijd een beetje nuteloos. Er zijn gewoon geen mensen die een al die 3 bordjes hebben en ze dus kunnen vergelijken. Het enige wat je nu krijgt is persoonlijke ervaringen met die bordjes uitzonderlijk en dat geeft geen goed beeld van de kwaliteit etc...

...

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic is echt niet nutteloos, als er zeer negatieve ervaringen zijn springt dat er meteen uit.

Verder kwam uit een review op hardwareinfo de expox 8kta3 als beste uit de bus.

Verwijderd

Ik kan je helaas niet met realtime ervaringen helpen. Maar je zei dat je die drie al had geselecteerd. Dus als je uit tests heb gelezen dat ze allemaal stabiel zijn, dan zou ik als ik jou was alleen naar de prijs, kijken en dat overwegen tegen extra's en wellicht overklokmogelijkheden. Want ik lees zoveel tests en ze nemen niet eens meer de moeite moederborden met zelfde chipsets op prestatie te vergelijken, prestatie verschillen zijn dus verwaarloosbaar. Als ze maar niet hangen.

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:39

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Op maandag 15 oktober 2001 23:38 schreef MrK het volgende:
Iemand ervaringen, tips?
Ja, ik heb twee vrienden die die kt7a van abit gebruiken.
Persoonlijk ben ik er best tevreden over. Na een bios update en 4-in-1 drivers zijn die behoorlijk stabiel. Overclocken kan heel makkelijk op dat bord in de bios (jumper-less), alleen doen zij daar niet aan, hun probleem :P
weet ik dus alleen niet of dat mobo er ook goed tegen kan...

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Verwijderd

Topicstarter
Na nog veel meer reviews gelezen te hebben heb ik gekozen voor: tada:

Epox-8KTA3+ Pro

Met:
4x dimm
6x pci
1x isa

En raid.

Lekker bordje volgens mij, voor 335 piek.

BEdankt voor de input.

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 15:40
OK, ik OC dan niet, maar ik ben uitermate tevreden over mijn KT7a'tje.. lekker stabiel en idd met de nieuwe 4-in-1 heb je nergens last van!

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 23:38 schreef MrK het volgende:
Iemand ervaringen, tips?
Ja :)
erg fijn bordje.. met de nieuwste bios upgrade echt SUPER stabiel.. en heel erg snel.. totaal geen probs ermee :) heerlijk

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Alleen upgraden naar Athlon Xp gaat niet door :(
voor zon 99% van de KT7A bezitters

Turn it off and on again.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-08 22:52
Ik heb die Aopen (samen met Duron en 256Mb ram voor 565 gulden) en ben er erg tevreden mee. Wel even de laatste via-drivers installeren.

Ik heb toen gelijk even m'n bus op 110 gezet (in BIOS) om te testen en draaide ook prima.

Verder support 'ie ook alle Athlon XP's (volgens de site).
Omdat ik zo tevreden was heeft een vriend van me dezelfde combo gekocht en ook daar draait hij als een speer.

Verwijderd

Asus rules!!

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Ook gedacht aan de ECS K7S5A ? Ding roeleert zwaar en is stukken goedkoper >:)

http://www.ecs.com.tw

en check ook wat recente reviews en topics dr over

• Exirion
  • Laatst online: 10:21

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 09 november 2001 10:21 schreef jw.oosting het volgende:
Asus rules!!
Wat moet ie hier nou mee? Dit soort loze kreten slaan toch nergens op als je niks onderbouwt?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Just_a_Gamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:00
Ik heb een msi K7t turbo. Hij is wel stabiel, maar dat was het al. Ik kan met deze moederbord mijn werkgeheugen niet op 133mhz zetten. Tis zelfs in de laatste bios versie gelockt.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op vrijdag 09 november 2001 10:21 schreef jw.oosting het volgende:
Asus rules!!
MSI Rules!!

:P :P

Ik heb alleen maar MSI bordjes, 'k ben zeer tevreden over de stabiliteit. 'k heb eigenlijk weinig probs met mijn Turbo en m'n Pro2 :)
Pagina: 1