Toon posts:

Porbs met Seagate Barracuda IV 80GB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze hdd gekocht maar ik krijg hem niet gepartitioneerd/geformatteerd :(
Ik zal ff uitleggen, als ik fdisk gebruik dan moet je rebooten om de partities te kunnen formatteren, wel na reboot is de partitie die ik had aangemaakt weer verdwenen en zo blijft dit doorgaan.
Onder partition magic krijg ik errors dat het niet de goede partitie info kan verkrijgen.
Als laatste heb ik ook nog van Seagate zelf discwizard 2000 geprobeerd maar hier geeft ie ook de error dat er geen partitie is die geformatteerd moet worden.
Ik heb toen de diagnostic tools van Seagate maar gedownload maar hier krijg ik geen errors dat er iets mis is met de schijf.
Ik heb alles geprobeerd via slave en master.
Mijn bios is goed hij herkende de hdd meteen.
Nog even over wat voor systeem ik verder heb:
Asus K7V met rev 1007
AMD 900Mhz
Maxtor plus 40 (40GB 7200rpm)
384MB SDRAM

Ik hoop dat jullie tips voor mij hebben.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
probeer gdisk eens
schijnt niet gratis te zijn maar met wat zoekwerk op google kon ik hem gratis bij symantec downloaden (dus niet illegaal)

dan doe je eerst gdisk om te kijken of ie de disk herkent

(gewoon gdisk intypen en dan enter)

dan doe je

gdisk 1 /cre /pri /sz:9000 /for

(1 staat voor schijf 1, als het schijf 2 is doe je natuurlijk daar 2 invullen)

sz staat voor size ik doe meestal de 1e partitie 9 GB

dan doe je
gdisk 1 /cre /ext
gdisk 1 /cre /log /for

je kan ook nog een /q achter dat /for zetten dan quickformat hij hem (wat gdisk dus kan de eerste keer dat je een schijf indeelt in tegenstelling tot normaal format)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gdisk gebruikt, maar het werkt nog steeds niet.
Het is ongeveer 3 uur bezig geweest maar uiteindelijk nadat het de 100% gehaald was krijg ik de melding "No partitions defined" :(
Heeft iemand anders misschien nog een ander idee wat ik kan proberen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

debuggen

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Was er niet een foutje in FDISK :? Die zou geen grote HD's kunnen indelen. Dit foutje zou weggewerkt zijn in de nieuwe FDISK van WinME.

Of is dit alle mijn BS wat ik aan het typen ben?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Probeer eens de test utility van seagate zelf, en daarna scandisk van windows...
Lost de meeste probleme wel op, en probeer hem anders eens te partitioneren onder win2k :)

Verwijderd

Heb net ook ff zitten zoeken naar dat Gdisk kan het niet vinden. Zou een van jullie de link ff kunnen posten. Scheelt me weer. Heb ook zo'n soort probleem! Zie andere post

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024

Verwijderd

Mijn schijfje is nie van Seagate maar van Maxtor. Alhoewel Maxtor heeft seagate overgenomen nietwaar? Kan het kwaad denk je?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:19

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Fdisk van windows is klote, die kan er niet mee om gaan. Partition magic is sowieso een vrij dom programma.. als er iets anders is dan ie kent doet ie gewoon maar wat. Met een update van www.powerquest.com lukte het wel trouwens. Onder windows 2k werkt het met die diskmanager wel in 1 keer. Ook je bios kun je even nakijken of ie het doet :)

En ik kan het weten, heb net 6 van die schijven ingebouwd en verkocht her en der en dat gaf nog al problemen :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 22:36 schreef larsieboy het volgende misverstand:
Mijn schijfje is nie van Seagate maar van Maxtor. Alhoewel Maxtor heeft seagate overgenomen nietwaar? Kan het kwaad denk je?
Maxtor en Quantum zijn samengegaan en heten nu Maxtor.
IBM is van IBM
Seagate is van Seagate
WD is van WD met een hoop gelicenceerde IBM technologie.

Verwijderd

Nah is dus inderdaad een slecht plan. Moest ook schijf typenummer invoeren :z dus laat maar
p.s. het ging eigenlijk om de link van Gdisk!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

heb je em al gedebugged, zou ik toch aanraden

Verwijderd

Topicstarter
gedebugged? Hoe bedoel je dat?
Ik heb nergens zo'n functie zien staan.
De rest werkte allemaal niet dus is erg vervelend :(
Over waar ik GDisk vandaan heb, ik het norton ghost en daar zit het in, maar wist het zelf niet eens tot ik het hier las :)

Verwijderd

debuggen gaat als volgt

typ in debug in dosprompt

dan achter -

FCS:200 400 0 [enter]
RAX [enter]
0301 [enter]
RBX [enter]
0600 [enter]
RCX [enter]
0001 [enter]
RDX [enter]
0080 [enter]
E100 CD 13 [enter]
P [enter]
Q [enter]

dan rebooten, de hdd is leeg,

met dank aan Terw_dan voor deze routine

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus ook debuggen geprobeerd en nu krijg ik de melding dat de MBR incorrect is, iemand een idee hoe dit op te lossen want er zit wel een MBR fixer bij die tools van SEAGATE maar die helpt niet :(

Bedankt alvast voor alle hulp tot nu toe

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

fdisk \mbr toevallig?

debug voor MBR leeg te smijten

f 9000:0 200 0 [enter]
mov dx,9000 [enter]
mov es,dx [enter]
xor bx,bx [enter]