[Newbie] Computers zien elkaar niet

Pagina: 1
Acties:

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Owke ik zit dus met een probleem -> Ik heb hier staan een oude P120 die als server moet dienen. -> D'r zitten 2 netwerkkaarten in 1* 3Com (zo'n chello ding) en 1* een realteck kaart.

Dan komt mijn pc -> AMD 800 -> 3Com kaart erin (ook zo'n chello ding, Monteur dacht dat ie kapot was maar dat was dus niet zo bleek na later onderzoek van hem en hij is hem vergeten mee te nemen dus ik heb er nu 2)

Dan komt de pc van me zusje er ook nog is bij -> PII 400 met een realteck netwerk kaart erin.

Ik heb net even zo'n el cheapo hub gekocht (+ genoeg crosscable om heel harderwijk van een netwerk te voorzien) omdat ik d'r weinig voor voelde om mijn pc aan te moeten zetten als mijn zusje wil internetten (de mijne maakt een teringherrie met al die fans :) ) Dus dacht ik vanochtend is ff lekker slim een netwerkje te gaan bouwen. NOT dus, Nadat ik die oude P120 achter het schot vandaan had getrokken en winME erop had gezet en ik het netwerk wou gaan instaleren begon het gedonder. Ik krijg dus geen verbinding tussen alle pc's (nog niet eens tussen 2 pc's :( )

Ik moet eerlijk toegeven dat ik d'r nu dus echt helemaal geen ruk meer van snap dus als iemand me even op weg kan helpen of een linkje naar een site heeft waar het allemaal duidelijk uit staat gelegd -> graag want ik word hier zo langzamerhand echt knettergek van het gezeik van me zusje :(

Ow op alle pc's staat Windows ME (zelf draai ik al XP maar das op een andere pc :) -> degene waar ik nu op zit te internetten)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Uhh beetje meer info :?

Gebruikte kabels, geinstalleerde protocolen enzo ?

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Op maandag 15 oktober 2001 19:12 schreef Reind het volgende:
Dan komt mijn pc -> AMD 800 -> 3Com kaart erin (ook zo'n chello ding, Monteur dacht dat ie kapot was maar dat was dus niet zo bleek na later onderzoek van hem en hij is hem vergeten mee te nemen dus ik heb er nu 2)
Hej, dat heb je volgens mij een half jaar geleden al verteld, dat van die Sjello monteur die die netwerkkaart zo de prullenbak insmeet en een nieuwe gebruikte, jij naderhand kaart checken en jawel hoor, hij doet het, of niet? Of was dat weer iemand anders >:)

• zork
Als je met een hubje gaat werken, moet je toch juist geen crosslink kabels gebruiken, maar gewoon straight trought (1:1) oftewel patch... :?

• R2D2
  • Niet online
Ik heb crosscable gebruikt -> staat ook in het boekje van die hub dat ik die moet gebruiken volgens mij.

Enne TCP/IP protocol maar ik weet nu dus echt ff niet meer hoe en wat ik in moet stellen bij die *****zooi (ipv van sterretjes zou er ook kolere kunnen staan ;) )

Ik heb de netwerkkaart in mijn server IP -> 192.168.1.1 gegeven.
Mijn eigen pc -> 192.168.1.2
Zusje -> 192.168.1.3

Overal sharing aangezet en de netwerkkaart die zorgt voor mijn kabel internet gewoon ingesteld zoals het hoort.
Maar ik kan niet eens op die andere pc's komen dus ik weet niet wat ik fout doe. (waarschijnlijk erg veel) Ik heb verder niks ingesteld op het IP en sharing gebeuren dan -> Geen DNS e.d dus.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Zitten ze in dezelfde werkgroep, zelfde subnet ?

En crosscable werkt dus niet he...

Verwijderd

ik heb al lang geen netwerk meer aangelegd maar een crosscable kun je toch alleen maar gebruiken voor direct verkeer tussen 2 pc's. Met een hub heb je toch de normale utp kabels nodig. !

Verwijderd

Crosscabels gebruik je om een verbinding tussen 2 pc te maken, zonder hub. Via een hub heb je normale utp kabels nodig. Denk dat dit het probleem is.

• R2D2
  • Niet online
Hmmmmmm hier staat toch echt -> De computers die deel uit gaan maken van het netwerk kunnen nu aangesloten worden, Deze moeten met de hub verbonden worden d.m.v de standaard twisted pair cables (utp cat5)

Ik zal het wel fout hebben met die croscable want overal staat cat 5 op de kabels.

• Dr Nix
  • Laatst online: 28-07 12:42

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

[simpel]
branden lampjes op de hub?
[/simpel]

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

• Dr Nix

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

straight == cat5
cross == cat5

Dit is namelijk het kabeltype. cross of straight hangt af van hoe de connectortjes bevestigd zitten(volgorde draadjes)

• R2D2
  • Niet online
Yep d'r brand 1 lampje groen -> die van de stroom.

• R2D2
  • Niet online
Nee heh, ligt het dus waarschijnlijk daar aan. Arghhhhh ik word gek.

En wrijf het er maar in -> ook dom.
Heb ik dus go**er me hele vrije dag lopen kl*t*n met iets wat toch niet zou werken.

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 19:23 schreef Reind het volgende:
Hmmmmmm hier staat toch echt -> De computers die deel uit gaan maken van het netwerk kunnen nu aangesloten worden, Deze moeten met de hub verbonden worden d.m.v de standaard twisted pair cables (utp cat5)

Ik zal het wel fout hebben met die croscable want overal staat cat 5 op de kabels.
TWISTED pair heeft neits met CROSS te maken... CROSS is namelijk ook een twisted pair kabel

Bwahahaha...... sorry...

Je moet Unshielded Twisted Pair (UTP) hebben, en dan de straight variant, niet de crossed...

Bwahahaha...... sorry...

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Reind: lees voortaan eerst eens de FAQ eens door, daar staat wat info over goede topictitels geven aan je topicje en hoe je een duidelijke vraag stelt.

Je topictitel heb ik ff onderhanden genomen voor je.

• R2D2
  • Niet online
Op maandag 15 oktober 2001 19:28 schreef Negotiator het volgende:
Reind: lees voortaan eerst eens de FAQ eens door, daar staat wat info over goede topictitels geven aan je topicje en hoe je een duidelijke vraag stelt.

Ja sorry

Dan hebben dat stelletje stomme ******* bij de comp winkel mij dus mooi de verkeerde kabel meegegeven. En ik ben zo stom om daar niet meteen aan te denken |:(

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op maandag 15 oktober 2001 19:32 schreef Reind het volgende:

[..]

Ja sorry

Dan hebben dat stelletje stomme ******* bij de comp winkel mij dus mooi de verkeerde kabel meegegeven. En ik ben zo stom om daar niet meteen aan te denken |:(
Ga dan nu eerst dingen lezen over de instellingen, koop je morgen een nieuwe kabel en installeer je alles en hoppa klaar.

• zork
Op maandag 15 oktober 2001 19:22 schreef crazy-horse het volgende:
Crosscabels gebruik je om een verbinding tussen 2 pc te maken, zonder hub. Via een hub heb je normale utp kabels nodig. Denk dat dit het probleem is.
Damn', we're good! >:) :P :7

• zork
Op maandag 15 oktober 2001 19:27 schreef Masta-T het volgende:

[..]

TWISTED pair heeft neits met CROSS te maken... CROSS is namelijk ook een twisted pair kabel

Bwahahaha...... sorry...

Je moet Unshielded Twisted Pair (UTP) hebben, en dan de straight variant, niet de crossed...

Bwahahaha...... sorry...
Hij moet gewoon UTP CAT5 nemen straight trough, dus de volgorde van de draadjes aan beide kanten van de kabel hetzelfde. De beste volgorde (dus de stabielste met het hoogste slagingspercentage):

1: Orange/White
2: Orange
3: Green/White
4: Blue
5: Blue/White
6: Green
7: Brown/White
8: Brown

[topic=61941]

• zork
Op maandag 15 oktober 2001 19:28 schreef Negotiator het volgende:

[Newbie] Computers zien elkaar niet --> Gemeen >:) :P
Op maandag 15 oktober 2001 19:40 schreef Pizzaman het volgende:

[..]

Ga dan nu eerst dingen lezen over de instellingen, koop je morgen een nieuwe kabel en installeer je alles en hoppa klaar.
Ik zou geen nieuwe kabel kopen maar de kabels inruilen...het is nml een fout van de verkopers -->
Op maandag 15 oktober 2001 19:32 schreef Reind het volgende:

[..]

Ja sorry

• R2D2
  • Niet online
Nou mensen alles werkt hier nu hoor.

Heb net ff 30 meter aan UTP kabels weten te ritselen en een handig iemand die de kabels kon "knijpen" (buurman) en wat blijkt -> Jullie hebben gelijk.

Dat heb me wel een vrije dag gekost om er achter te komen maar nu heb ik een goed draaiend netwerk en ik ben van dat gezeik van me zusje af. en daar word ik :) van. (nu hoeft ze tenminste niet meer achter mijn pc om op internet te kunnen, Heb ik eindelijk privacy met m'n girl op m'n eigen kamer ;) )

Het enigste nadeel is dat me buurman het wel zag zitten om ook ff een kabeltje te trekken naar de hub en zo lekker mee kan genieten van mijn kabel internet. Gelukkig kan zo'n stekkertje ook uit de hub als ik ze zat ben >:) en dan kan ik weer mooi genieten van mijn toch al veel te trage chello internet.

Mensen bedankt bij deze.

• Dr Nix

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

goh en wij maar denken dat die buurman heel aardig was...
Nou, jouw topic heeft toch heel wat reply's veroorzaakt >:)

Veel plezier met het netwerk. :)

• R2D2
  • Niet online
Ja m'n buurman is ook wel aardig maar hij is ook niet achterlijk. (jammer genoeg)

Hij is trouwens wel zo achterlijk om zijn drive's te delen. Ach komt wel mooi uit trouwens want zo kan ik mooi al zijn Divxén bekijken (zal vast wel wat leuks tussen zitten)

Hij heeft nu in ieder geval mijn max payne cd'tje in zijn cd-rom zitten. >:) (is toch wel makkelijk zo'n netwerk -> kun je meteen zien wie je spullen heeft)

Ik zal morgen wel ff een pic schieten voor jullie zodra ik me digicam terug heb

Pagina: 1