Toon posts:

intel atlantis met p75 moet zwaar overgeklokt!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hulp behoevend!!!!

ik heb voor een mooi experimentje een oude p75 op de kop geregeld, met een pracht van een INTEL ATLANTIS mobo. wil deze zwaar overklokken , maar heb er geen ervaring mee. Is het mogelijk om hiermee over te klokken? Het is de bedoeling dat de processor veel hitte gaat produceren >:0 want we gaan dompelen!

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Heb hier een P75 op 133 Mhz draaien, simpelweg door de multiplier te wijzigen.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
cpu wil niet aan dan....... multiplyer staat voluit, kan ik niet iets met de fsb doen?

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Probeer eens de fsb van 50 naar 66 te zetten. Misschien voltage ff wat hoger zetten dan 3,3, vaak kan je ook 3,5 kiezen.

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 16:57
intel moederborden en overklokken :?

vrees niet dat dat gaat lukken

Verwijderd

Topicstarter
had ik ook al ergens gelezen, maar misschien zijn er mensen die het wel gelukt is..... of heeft er iemand nog een mobo die het wel kan??????

Verwijderd

Mijn server ( P75 ) loopt al 121 dagen lang op 133 mhz....

Kheb hieo nog een P90 die wou niet eens op 133...alleen maar op 120 :(

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 10:46
Ik heb een Intel Advanced/ZP, oftewel een Intel Zappa (Socket 5) bord hier liggen, met daarop een Intel Pentium 75. Deze draait lekker op 133 (hoger gaat het bord niet), dmv 3 jumpertjes te verzetten.

Jumper1 was om de multiplier op 2 te zetten.
Jumper2 was om de busspeed op 66 te zetten.
Jumper3 was om het voltage naar 3,45 volt te verhogen, ipv de std. 3,3 volt.

Gevolg: een P75 op 133 op een Intel bord. :D

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Phreak mag kijken wat ie hiermee doet ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

hmm ik wil mijn p75 ook overklokken alleen lukt het mij niet het voltage te verhogen op mijn Triton bordje. kan iemand misschien vertellen hoe dat die VRM in elkaar steeks want in de beschrijving staat daar niets over vermeld.
Kan er uberhaubt wel overgeklokt worden op dit bord of is dit geblokkeerd of zo?? dit is mijn eerste poging om iets van deze aard te proberen dus alle hulp is welkom:)

groenten

klavertje4

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 21-08 10:46
bij mij was de spanning OF 3.3volt OF 3.45, doormiddel van 1 jumper op het jumperblokje in te stellen. niks an dus :+

Verwijderd

Mischien een voltage mod op je mobo? :P

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op maandag 15 oktober 2001 19:17 schreef Koen Rotteveel het volgende:
intel moederborden en overklokken :?

vrees niet dat dat gaat lukken
dat gaat wel lukken :) op de oudere Intel moederborden (niet P2/P3/Celeron) wordt de CPU nog niet door de "BIOS" ingesteld/gecheckt & niet altijd is de CPU multiplier gelocked --> met jumpertjes kun je de frequentie verzetten op 50/60/66 (niet 75/83 want Intel doet niet aan FSB overclocking ;)) en de multiplier op 1.5/2/2.5/3 ofzo :Z

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1