Sblive! te weinig vermogen voor koptelefoon

Pagina: 1
Acties:

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:13
Ik ben van plan om een nieuwe koptelefoon te kopen voor mijn pc, nou heb ik alleen gelezen dat de (nieuwere) sb kaarten niet genoeg vermogen hebben om lekker geluid er uit te laten komen. Is dit zo of moet je dat met een korreltje zout nemen.
Koptelefoon die ik wil gaan kopen = sennheiser hd500 of eh2200.

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:20
Te weinig inderdaad. Ik omzeil dit door de out aan te sluiten op mijn versterker en de koptelefoon daaraan te sluiten, komt een mooi geluidje uit.

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Ik vind het eigenlijk wel meevallen. Ik heb hier een Sennheiser HD 570 op mijn SBlive aangesloten. En ik ben heel tevreden over het geluid wat er uit komt. Kan voor mijn oren voldoende hard iig. En hoewel TE hard altijd slecht is, is het bij koptelefoons nog een graadje gevoeliger. Ding staat al snel te hard.

Maar ik denk dat het wel meevalt met dat te weinig vermogen.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Ik weet effe niet waar, maar ik zag laast aparaatjes te koop staan die je op elke koptelefoonuitgang aan kunt sluiten en het signaal versterken.

Het werkte op 1 baterijtje, maar daar kun je natuurlijk ook zelf een adapter voor gebruiken, eventueel met simpel MacGuyver werk.

Weet niet hoe ze heten, maar je kan er naar gaan zoeken.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Als je zowiezo met je SBLive je uitgang op headphone zet, moet het toch zeker ruim voldoende wezen om je zeere oortjes te geven lijkt me.

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 13:25
Ik heb een HD 433, en een SBlive 5.1, en is hard genoeg om gehoor beschadiging op te lopen.

Btw voor 3db extra moet je het vermogen 2x zo groot maken, dus als "goede" geluidskaart nu 1W levert en de live 250mW, dat scheelt maar dan 6db!

Reality beats fiction by far!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:19

Wildfire

Joy to the world!

Mijn DMX X-Firetje levert ook al te weinig vermogen. Met het volume wijd open hoor ik maar heel zacht geluid... tsja, dat krijg je met een Sennheiser HD-570. Bij mij loopt het geluid dus via mijn stereotorentje...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:13
Ah tnx voor reacties, vanmiddag sennheiser hd500 gehaald, en het kan hard genoeg. (niet asociaal hard, dus het klopt wel dat sb niet zo veel vermogen levert)
Ook op laptop werkt et prima.

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 22:13 schreef Brian Dickens het volgende:
Mijn DMX X-Firetje levert ook al te weinig vermogen. Met het volume wijd open hoor ik maar heel zacht geluid... tsja, dat krijg je met een Sennheiser HD-570. Bij mij loopt het geluid dus via mijn stereotorentje...
Als het goed is zit er op de DMX X-fire 1024 een jumper waarmee je de uitgang versterkt speciaal voor het aansluiten van een koptelefoon.....

Grtzzz
Pagina: 1