Toon posts:

108mbit draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op tweakers is te lezen dat Proxim op korte termijn 108mbit draadloze kaartjes gaat invoeren.

Deze werken op 801.22a met een dubbel aantal tunnels (8 ipv 4) waardoor een snelheid behaald kan worden van 2x 54mbit= heel goed.. 108mbit.

Verder weet ik nog te melden dat dit geheel compatable is met de bestaande 802.11a die op 54mbit werken.

Frequentie ligt op 5ghz, als ik het goed begrijp zijn muren en andere obstakels makkelijker te penetreren.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:08

Duinkonijn

Huh?

mooi.... nogsteeds zo veilig als de vorige :? :? :+ >:)

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 09:53
als ik het goed begrijp zijn muren en andere opstakels makkelijker te penetreren.
Maak daar maar 'moeilijker' van, helaas:(

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo ? hogere frequentie maakt het toch mogelijk makkelijker door muren heen te komen. Ik las op de website van proxim hoe hoger de frequentie des te minder last van obstakels

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 15:30
* Neejoh heeft gelukkig geen draadloos netwerk nodig...*

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Netwerk draadloos aansluiten zou ik zelf niet doen.
Er zijn nu al mensen met draadloze toetsenborden die berichten van anderen (die ook zo'n draadloos toetsenbord hebben) kunnen ontvangen en om dat nou met al je data te gaan doen..nee lijkt me niet slim.

Niet?
[Specs]

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 17:57
Op maandag 15 oktober 2001 20:07 schreef Perplexer het volgende:
Hoezo ? hogere frequentie maakt het toch mogelijk makkelijker door muren heen te komen. Ik las op de website van proxim hoe hoger de frequentie des te minder last van obstakels
door betoon is het zo, des telager de frequentie des te verder kan de gold erdoor heen komen.

Daarom was de geluidskwaliteit van veel kpn gsm's beter dan dutchtone/telfort ett in gebouwen en garage's.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 15 oktober 2001 20:07 schreef Perplexer het volgende:
Was het maar zo makkelijk, dan zou je maar 1 lamp in je huis nodig hebben. Licht is namelijk een nog veel hogere golflengte dan die kaartjes...
Bovendien waar kun je het langste een radio station mee ontvangen? als je op de AM zit of op de FM?
AM dus.... (600 tot 1400 KHz ongeveer... AM is trouwens geen golflengte bereik maar een modulatie, maar iedereen noemt het zo.)
Hoe hoger je frequentie hoe kleiner je bereik en hoe gevoeliger het is voor obstakels....

Kan proberen een goede uitleg te geven, maar denk dat je dan meer hebt aan een boek over transmissietechnieken.

Verwijderd

Hoi hoi,

Iemand had het over de (on-)veiligheid van draadloze netwerken, maar dat valt best wel mee. Er kan een flinke encryptiekey in die kaarten gezet worden..

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Dat inderdaad een mooie grote sleutel, een goed algoritme.
Ze staan alleen ook toe dat andere kaarten (lees van hackers) ook mee kunnen doen aan het netwerk en die data wordt gecodeerd :). Het is niet zozeer de encryptie het is meer dat die kaarten zo graag andere kaarten willen zien (of vergeten worden om af te stellen) dat ze (virtueel) elke kaart toelaten op hun netwerk.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Pagina: 1