Toon posts:

Wat voor nieuwe muis?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Omdat mijn oude muis aan het verslijten is, wil ik een nieuwe kopen (duh ;) )... nou zit ik zelf te denken aan een Boomslang..
Nou had ik zelf 2 dingen in gedachten:
- Een Boomslang 2000, zonder nieuwe mat oid
- Boomslang 1000 + Everglide muismat

Ik ben best wel een fanatiek Quaker, maar ik hoor veel mensen zeggen dat de 2000 echt alleen nodig is als je met een hele hoge sensitivity speelt (en dat doe ik tcoh niet echt volgens mij).

Welke van de 2 zouden jullie mij aanraden, of is er misschien NOG een muis die beter is?

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

ik zou zelf voor de IntelliMouse Explorer gaan, maar dat is gewoon een kwestie van smaak.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

Topicstarter
das een optische neem ik aan?

[edit]
ja dus...
maar een optische muis, dan krijg je toch allemaal ge-emmer met snelle reacties enz?

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

ja, dat klopt

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

maareh wrom koop je nie gewoon de muis die je zelf wilt :?
Ik bedoel wil je die razor dan maakt et weinig uit welke van de twee volgens mij.
Maar ik zou wachten op de dual optical van logitech.

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
nou ik wilde eigenlijk wel es horen of de verschillen echt merkbaar waren voor iemand die niet echt HEEL erge precisie nodig heeft...

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

dan denk ik dan de verschillen niet merbaar zullen zijn, maar waar je op moet letten bij een muis is dat hij lekker in je hand ligt, je goed bij de knoppen kan, je pols ligtjes op de bureau rust (niet te zwaar anders krijg je sneller last van rsi)en dat er goede software bij zit om de muis goed in te stellen, en dan ga je kijken naar hoe precies hij is.

P.S. dit is mijn mening over de aanschaf van een muis

P.S. 2 als je nog in de groei zit kan je de muis best iets te groot kopen want als je een goede muis hebt gaat hij een tijd mee, (ik heb mijn MS muis an bijna 2 jaar)

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Volgens mij als je de search gebruikt zal je zien dat er al tig topics over de Boomslang zijn...

Desalniettemin blijft mijn mening dat je beter geen BS kan kopen heb er zelf slechte ervaringen mee gehad. (1 was al crappy out of the box, de andere overleed na een paar maandjes intensief UTen)

Heb zowel de 2k als de 1k gehad, verschil is dat de rollers van de 1k 2x zo groot zijn, dit houdt in dat als je de sens van de Razer software met de 2k op 4 zet, dit met de 1k gelijk is aan 8.

Mijn volgende muis wordt zo'n Logitech dual optical :9~

Verwijderd

Topicstarter
enne... zo'n everglide, is daar ook een nederlandse verkoper van? je kunt ze in duitsland bestellen, maar dan denk ik dat er nogal wat kosten bij komen (mat alleen kost geloof ik iets van 42 gulden (gewoon een attack))

Verwijderd

Hoe is jou razormuis overleden :?
Heb zelf een RazorBoomslang 2k, errug tevreden mee.
Alleen dat balletje blijft zoooooooo k*t..

Had laatst CS gespeeld met een intellimouse explorer, ligt veel lekkerder in je hand dan BM.

• Petergr

Petergr

beroeps prutser

Op maandag 15 oktober 2001 18:55 schreef Vena het volgende:
Heb zelf een RazorBoomslang 2k, errug tevreden mee.
Alleen dat balletje blijft zoooooooo k*t..

Had laatst CS gespeeld met een intellimouse explorer, ligt veel lekkerder in je hand dan BM.
ben ik helmaal met je eens >:)

• Redje
Op maandag 15 oktober 2001 18:55 schreef Vena het volgende:
Mijn eerste (de 2K) was al redelijk brak toen ik hem uit het blik haalde:
1. Muis was krom, het midden gedeelte raakte de ondergrond (hier kwam ik wat later achter toen me 3M pad wel erug snel sleet)
2. Scrollwheel registreerde af en toe niks bij een klik.
3. Bij het optillen v/d muis ging de pointer een eigen leven leiden (1 roller draaide gewoon door)
4. Tijdens UT kreeg is heel af en toe de melding "new hardware found, Razer mouse" terwijl ik er al mee speelde :?
5. Hij maakte een krakend geluid... redelijk irri.

Vooral nr.3 vond ik het meeste kloterige... maar voor een muis van 250,- piek had ik veel meer verwacht.

Heb deze toen geruild voor een 1K, viel me gelijk op de de rollers voorzien waren van rubber en zodoende ik geen last had van nr.3.
Verder werkte deze prima totdat de rechtermuis button kuren kreeg, tis redelijk lullig als je je rocketlauncher aan het laden bent en je loopt langs een muur en BOOM... terwijl je de button nog zwaar ingedrukt houdt :)

Dus ja van mij hoefde het niet meer zo zodig die Razers...
En ik ben echt niet de enige met vage problemen, paar vrienden hebben ook zo'n dingen gekocht sommige spelen weer met een "normale" muis andere leven met de gebreken...

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:46

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Op maandag 15 oktober 2001 18:25 schreef Petergr het volgende:
ja, dat klopt
Nee klopt niet.

Heb zelf de nieuwe intelli mouse explorer 3.0 en die doet dat dus echt niet meer :)

Ik zou zeggen koop de ime 3.0, heb m ook sinds gister en hiervoor had ik ze oudere broertje, maar voor mij geen andere muis meer :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 oktober 2001 09:02 schreef Redje een heel verhaal

Waarom heb je hem dan niet gewoon opgestuurd naar de shop waar je hem gekocht hebt of naar karna/razer zelf? Schijnt dat de garantie op die dingen zwaar goed is...
ow en weet niemand of er in nederland ook een everglide dealer zit?

• Redje
Op dinsdag 16 oktober 2001 11:29 schreef The_Snake het volgende:
Waarom heb je hem dan niet gewoon opgestuurd naar de shop waar je hem gekocht hebt of naar karna/razer zelf? Schijnt dat de garantie op die dingen zwaar goed is...
Ik had hem in eerste instantie ook geruild bij de shop waar ik hem gekocht had, maar als bij mij 2x zo'n ding kapot gaat lijkt het me bijna genoodzaakt om een reserve Razer tekopen, tis een beetje lullig als op een LAN of tijdens een clanwar je muis er mee nokt toch?

Maar de support vind ik ook weer niet zo goed, Razer usa had me ooit beloofd nieuwe teflons te sturen deze heb ik natuurlijk nooit gekregen, ook op de vraag waarom hij kraakt, krijg je gewoon als antwoord dat dit hoort.... Verder vraagt Hastec 25,- voor de verzending(retour) van je Razer(ze fixen hem dus wel gratis), dus als je paar keer een probleem hebt tikt dit ook lekker aan.

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 21:13
Op maandag 15 oktober 2001 18:55 schreef The_Snake het volgende:
enne... zo'n everglide, is daar ook een nederlandse verkoper van? je kunt ze in duitsland bestellen, maar dan denk ik dat er nogal wat kosten bij komen (mat alleen kost geloof ik iets van 42 gulden (gewoon een attack))
klopt, ik heb um ook uit Duitsland

[edit] en ff over die muis, ik heb een intelli explorer geval en die werkt echt als een trein, ik speel quake 3 threewave(classic ctf) en het werkt echt als een zonnetje! Geen gestotter niks, je moet alleen niet in 1 seconde 5 meter op je bureau proberen af te leggen met je muis, maar daar houdt je razer geval ook niet van als je het mij vraagt.
Ik zou dus gewoon voor een optische gaan :Y)

- Ruud

Pagina: 1