Ik heb 2 mensen hier die gebruik maken van 1 computer ( geen netwerk ) Je kan allebei apart inloggen met je eigen instellingen. Maar als je naar explorer gaat kan je de hele boel wissen en veranderen. Ook kan je kijken in de mappen van een ander persoon. Hoe kan je bestanden en of mappen beveiligen ?
Ja ok, dat had ik inmiddels begrepen. Maar dan ga ik naar een directory, kies dmv rechter muisknop sharing en security en dan.... ik heb wat geprobeerd, maar mijn broertje krijgt nog steeds toegang tot de folders. Iemand ?
Verwijderd
Je broertje mag GEEN administrator zijn. Maak er een Power User of Restricted User van. (Of Guest
)
LOL, volgens mij staat hij op limited, maar het helpt niet, want ik kan de mappen nog steeds bekijken via zijn accountOp maandag 15 oktober 2001 22:16 schreef grand.lord.of.chaos het volgende:
Je broertje mag GEEN administrator zijn. Maak er een Power User of Restricted User van. (Of Guest)
XP gebruikt per default Simple File Sharing. Hiermee is het niet mogelijke om restricties op ander folders te leggen.
Hoe zet je dit uit?
Vanuit de Windows Explorer:
Tools -> Folder Options
Tabblad View
en verwijder vervolgens het vinkje bij: Use Simple file Sharing (recommended).
Hierna kun je naar hartlust de boel op slot zetten.
Hoe zet je dit uit?
Tools -> Folder Options
Tabblad View
A life lived in fear is a life half lived
OK, vinkje is uit, maar hoe doe je dat daarna dan ? Het is voor mij ook allemaal wat nieuw
Ik ben wel tevreden over het systeem, draait perfect en snel en vooral foutloos
ThanksOp dinsdag 16 oktober 2001 00:00 schreef Not_Disclosed het volgende:
XP gebruikt per default Simple File Sharing. Hiermee is het niet mogelijke om restricties op ander folders te leggen.
Hoe zet je dit uit?
Tools -> Folder Options
Tabblad View
Op de schijven die voorzien zijn van NTFS kun je vervolgens met de rechter muisknop op een folder klikken om vervolgens de properties te selecteren.Op dinsdag 16 oktober 2001 13:35 schreef phemelrijk het volgende:
OK, vinkje is uit, maar hoe doe je dat daarna dan ? Het is voor mij ook allemaal wat nieuwIk ben wel tevreden over het systeem, draait perfect en snel en vooral foutloos
Kies dan het Tabblad 'Security'. Voeg hier de gebruiker toe die minder rechten moet hebben. Oftewel selecteer voor de toegevoegde gebruiker 'DENY' waar nodig. Je moet de rechten ontzeggen omdat iedere gebruiker in principe alle rechten heeft op een lokale machine. Zo moet het wel lukken
A life lived in fear is a life half lived
Hoe kun je instellen of iemand administrator, power user of restricted user is in XP pro?Op maandag 15 oktober 2001 22:16 schreef grand.lord.of.chaos het volgende:
Je broertje mag GEEN administrator zijn. Maak er een Power User of Restricted User van. (Of Guest)
Ik kan alleen maar kiezen uit "beheerder van deze computer" en "gebruiker met beperkte mogelijkheden".
*bumpje*Op maandag 19 november 2001 01:24 schreef Paul_ het volgende:
[..]
Hoe kun je instellen of iemand administrator, power user of restricted user is in XP pro?
Ik kan alleen maar kiezen uit "beheerder van deze computer" en "gebruiker met beperkte mogelijkheden".
sorrie voor het omhoogschoppen van een oud topic; maar ik wil ook wel weten wat voor een soort accounts dat zijn die erbij staan. (bijv. power users)
weet iemand ook een (simpele) site waar uitgelegt staat hoe je het beste alles kunt dichttimmeren (of wanneer je iemand een eigen account geeft en wanneer een guestaccount).
mijn zus wil nl voor een lanparty mijn computer gebruiken; alleen kreeg ik hem de vorige keer terug met allemaal trojans erop
alvast bedankt
edit:
ohja; en als je een folder beveiligd, dan geld dit zeker ook automatisch voor alle subfolders.... toch?
ohja; en als je een folder beveiligd, dan geld dit zeker ook automatisch voor alle subfolders.... toch?
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Aanrader: een cursus Engels voor beginners. Beheerder betekent Administrator, Restricted betekent BeperktOp maandag 19 november 2001 01:24 schreef Paul_ het volgende:
[..]
Hoe kun je instellen of iemand administrator, power user of restricted user is in XP pro?
Not trying to pretend the enemy that I am.
Pagina: 1