Compaq laptop

Pagina: 1
Acties:

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
ok ik post ook een topic een keertje..hier gaat die:

Ik kan een 2de handse Compaq presario 1400 krijgen, maar heb in de search gezocht en sommige tweakers beweren dat die compaq laptops brak zijn, maar geven geen reden waarom ze dat vinden, is het echt zo rot laptop, en wat voor problemen, weet wel dat er irritante system restore cd's bij komen, kan ik die gewoon vermijden en win2k/winXP op gooien en de drivers van de cd afhalen??

alvast bedankt

Afbeeldingslocatie: http://www.ibazar.nl/pictures/LJ/12/LG413470LJ120562

Verwijderd

Als je pech hebt kan dat juist nu niet.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 15 oktober 2001 17:46 schreef Kev0867 het volgende:
ok ik post ook een topic een keertje..hier gaat die:

Ik kan een 2de handse Compaq presario 1400 krijgen, maar heb in de search gezocht en sommige tweakers beweren dat die compaq laptops brak zijn, maar geven geen reden waarom ze dat vinden, is het echt zo rot laptop, en wat voor problemen
1 duidelijke reden: Compaq's zijn nogal lastig met het eten van geheugenreepjes.... Het ene reepje lusten ze wel, het andere niet..... Het is niet zo dat ze per definitie merk-reepjes moeten hebben (hoewel je met merk-geheugen wel een grotere slagingskans hebt)
Ik heb zelf een Armada E500. Kep er ook wat geheugen bijgeprikt: 256MB voor 186 inclusief verzendkosten. Tis merkloos maar draait verder als een tierelier....
Verder heb ik geen problemen met Compaq; de service is goed (in ieder geval voor deze zaken-laptop)
weet wel dat er irritante system restore cd's bij komen, kan ik die gewoon vermijden en win2k/winXP op gooien en de drivers van de cd afhalen??
Tis wel even wat kunst-en-vliegwerk maar... ja dat kan dus gewoon.
Ik ben een tijdje aan het klooien geweest... maar het gemakkelijkst is het om een w2k-cd in de cd-rom-drive te drukken, de HDD te formatteren en lekker w2k erop te gooien.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:27

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Zelf een compaq pc. Heb nu windows 2000 erop staan en drivers zijn makkelijk van die "compaq quikrestore" cd af te halen. Heb hier een merkloos, een kingston, en het reepje wat er al inzat en alles draait perfect :) Ik vind alleen persoonlijk dat je meer waar voor je geld krijgt bij www.dell.nl en kan je de laptop helemaal zelf in elkaar laten knutselen. Maar idd, iemand die zegt dat compaq zuigt, moet met goede argumenten komen :)

Edit: Typen is best moeilijk |:(

Edit 2: Drivers kan je ook van internet afhalen. Btw, wat ga je ervoor betalen en welke specs :?

• Kev0867
Op dinsdag 16 oktober 2001 00:14 schreef justin01 het volgende:
Zelf een compaq pc. Heb nu windows 2000 erop staan en drivers zijn makkelijk van die "compaq quikrestore" cd af te halen. Heb hier een merkloos, een kingston, en het reepje wat er al inzat en alles draait perfect :) Ik vind alleen persoonlijk dat je meer waar voor je geld krijgt bij www.dell.nl en kan je de laptop helemaal zelf in elkaar laten knutselen. Maar idd, iemand die zegt dat compaq zuigt, moet met goede argumenten komen :)

ja idd, ik zou ook en dell willen maar dit aanbieding kan ik niet laten liggen..

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Hou toch eens op man met je compaq terreur!

Vroeger, toen jij nog een mietje was.. ja toen was compaq kut en duur en kieskeurig. Nu niet meer. En ja soms zitten er rotte series tussen, waar niet ?

Ja notebooks zijn kieskeurig, maar wat wou je updaten dan ??, juist aleen geheugen, en bijna alle geheugen pakt het ding.. Neem het gewoon mee naar de winkel en vraag ff of je het mag uitproberen.. Wij verkopen ook veel no-name so dimms voor compaqs en alles slikt het ding..

Tevens pakken de machines van de laaste 2 jaar ook alles wat je er maar in propt. ok je hebt enige problemen met je QR, maar dat rukt toch zowiesoo al, die gebruik je niet eens, nee daar heb je GHOST voor..

En dat alles onboard zit en ze niet gebruik maken van losse insteek kaarten ?, onder welke steen heb jij geleefd... Tis maar net welke serie je kiest. Waarom duur?, Service mijn jongen, service, de service die jij niet in een andere winkel krijgt.

Of ik zelf compaq heb??, hehe, Nee, ik bouw alles zelf..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 12:33

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Op dinsdag 16 oktober 2001 12:00 schreef psygho het volgende:
Of ik zelf compaq heb??, hehe, Nee, ik bouw alles zelf..
Dus je bouwt je eigen laptops?
Daar wil ik wel eens wat plaatjes van zien dan. :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Het model wat jij nu laat ziet op je plaatje is gigantisch but. Ik zou het niet doen.
Ik heb zelf op een tech dienst gewerkt met die dingen: EEN REGELRECHTE RAMP

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 16 oktober 2001 12:00 schreef psygho het volgende:
Hou toch eens op man met je compaq terreur!
:? Huh? :? Wie?

• Kev0867
Op dinsdag 16 oktober 2001 18:15 schreef wfvn het volgende:

[..]

:? Huh? :? Wie?
ja wie?? ik heb er nix tegen, ik koop er namelijk eentje??, zal wel tegen justin01 hebben denk ik..

• Kev0867
Op dinsdag 16 oktober 2001 00:14 schreef justin01 het volgende:

Edit 2: Drivers kan je ook van internet afhalen. Btw, wat ga je ervoor betalen en welke specs :?
ga er 2000piek voor betalen, is een P Celeron 600mhz, 128Mb ram, 6GB hd, 13.3 TFT scherm, laptop tas bij, tweede accu.
voor 2000piek, is 1jaar oud

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 11:46

MaxPoweR

-=StopTech=-

Heb ook een Compaq notebook met windows XP er op, deze vind wel alle drivers.

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
ik heb zelf een presario 1600XL144 laptop.. prima ding (draait nu XP op)

Maar voor de service alleen al zal ik volgende keer zeker niet kiezen voor een compaq !!

service compaq == :r

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 16 oktober 2001 19:12 schreef CYBERSTALKERT het volgende:
ik heb zelf een presario 1600XL144 laptop.. prima ding (draait nu XP op)

Maar voor de service alleen al zal ik volgende keer zeker niet kiezen voor een compaq !!

service compaq == :r
Totaal andere ervaring hier....

Ik heb op een computerbeurs een 2e hands Armada E500 gekocht.
Het ding kreeg op een gegeven moment een probleempje (slecht contact onder de aan-uit-knop)

Toen compaq gebeld, pc werd opgehaald en binnen een week gerepareerd weer terug gebracht ZONDER dat er ook maar 1 cent in rekening is gebracht.

Kortom: een service om over te juichen

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Op dinsdag 16 oktober 2001 19:16 schreef wfvn het volgende:

[..]

Totaal andere ervaring hier....

Ik heb op een computerbeurs een 2e hands Armada E500 gekocht.
Het ding kreeg op een gegeven moment een probleempje (slecht contact onder de aan-uit-knop)

Toen compaq gebeld, pc werd opgehaald en binnen een week gerepareerd weer terug gebracht ZONDER dat er ook maar 1 cent in rekening is gebracht.

Kortom: een service om over te juichen
ja ok armada... maar valt dat niet onder de zakelijke markt ?
Presario is voor de pure thuisgebruiker en die helpen ze meestal niet zo hard. OP het bedrijf waar ik werk hebben ze ook compaq. Nix mis mee met die service en garanties.

Maar we hebben het hier over een presario. ligt iets anders

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 16 oktober 2001 20:01 schreef CYBERSTALKERT het volgende:

[..]

ja ok armada... maar valt dat niet onder de zakelijke markt ?
Presario is voor de pure thuisgebruiker en die helpen ze meestal niet zo hard. OP het bedrijf waar ik werk hebben ze ook compaq. Nix mis mee met die service en garanties.

Maar we hebben het hier over een presario. ligt iets anders
Indeed... Armada=zakelijke-markt-pc
Met de presario heb ik geen ervaring... (of de service die mogelijk verschilt van de armada-service)

• Kev0867
ik vind die presario gewoon abstract uitzien vandaar koop ik hem, wil wat anders dan me saaie zwarte doos :)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Op dinsdag 16 oktober 2001 18:33 schreef Kev0867 het volgende:

[..]

ja wie?? ik heb er nix tegen, ik koop er namelijk eentje??, zal wel tegen justin01 hebben denk ik..
Ik heb het niet over een persoon, maar over het algemeen, Kijk, zelf zou ik gaan voor de Armada serie, die is meer voor zakelijke markt gemaakt en heeft niet al die imac achtige kleurtjes en desingn, nou ja, design hoe je het ook noemen mag.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:24
Als we het over stijl gaan hebben:
De 1700 serie vind ik toch de mooiste van Compaq.

Afbeeldingslocatie: http://www.compaq.com.hk/press/images/Presario_1700.jpg

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 16:49

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Bij mijn op werk heb ik genoeg compraq armada's, en die bakkies werken wel redelijk.
Als je drivers wilt hebben, kan je ze ook gewoon van de compraq site halen : http://web14.compaq.com/falco/sp_list.asp

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 08:45
Heb helaas een iets oudere compaq, maar hij draait opzich lekker. Ook onder windows 98. Met die compaq laptops gaat bij mij eigelijk niets fout. Behalve dat ik de cd-rom drive heb laten vallen :(
Pagina: 1