Wat me opvalt aan deze thread is de gigantische hoeveelheid lolkoek die er gepost wordt. Iedereen roept maar wat zonder te weten waar ze het over hebben of wat jij wilt. Want, wat *WIL* je eigenlijk.
Dat gezegd hebbende ...
Op maandag 15 oktober 2001 17:10 schreef RS het volgende:
Ik heb een domein (domein.nl bij xs4all) en die is door geroute naar een ADSL IP(213.10.166.xx).
Ok - je hebt "domein.nl". XS4all host dit domein voor je (dat begrijp ik tenminste uit je warboel

). Dan zeg je dat dit domein is "door geroute naar een ADSL IP", 213.10.166.256 zeggen we even. Nou werk ik al een tijdje met domeinen enzo, maareh -- WTF BETEKENT DAT NOU WEER(D) !?
IP verkeer kun je routeren. Domeinen kun je delegeren.
Wat ik wil is dat op (213.10.166.xx) een DNS draait die sub domains bevat en hosts. Dus bijvoorbeeld (host.subdomein.domein.nl).
Hmm - meer raadsels. Moet er op 213.10.166.256 nou een DNS server draaien ? Want dat is natuurlijk geen enkel probleem, iedereen kan een DNS server draaien. Als hier je subdomein op moet gaan 'leven' moet je XS4All alle requests voor dat subdomein naar jouw server laten doorsturen. Delegeren.
Maar dit alles zonder extra IPs dus dmv NAT naar een eigen netwerk.
Euhm. Wat moeten we hier nu weer mee ? Wat wil je met een domein zonder IP adressen ? En hoezo ga je nou weer zitten NATten ?
Als je je geNATte netwerk wilt laten resolven kan dat prima. Maar daar heeft de rest van het internet niks aan. Dan ping ik 'host.subdomein.domein.nl' en probeertie vervolgens 10.0.0.1 of 192.168.0.1 te pingen (BTW: die worden niet over het internet gerouteerd, daarvoor zijn het 1918 adressen). Dat is alleen nuttig voor je netwerk zelf.
Of is dit onzin? Hmmm.
Glad you asked. JA! WAT WIL JE !!!? Echt, onduidelijker heb ik ze nog niet gezien (ok, 'k zit pas sinds gister op GoT, maar ik heb al de nodige mailinglists en newsgroepen gehad)
*zucht*
Running Unix with a reason : it runs and keeps running.