amd xp procesoren wat voor mobo en hoeveel mhz?

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

Topicstarter
Goeden middag
weet iemand al wat over die XP procesoren?
Ik wil weten of ze net als pentium 400Mhz zijn of weer 266Mhz kan iemand mij dat vertellen?

Is het eigenlijk SocketA? of is hier weer een anders soort voor gemaakt?

Wat is op dit moment een goed moederbord voor die AMD XP?

Ik wil namelijk een 1.7GB proc kopen maar ik weet nog niet of ik hem van AMD of van Pentium zal kopen.
Ik weet namelijk net iets teweinig op het moment over de XP van AMD.
Ik ben mezelf op dit moment gek aan het maken omdat er nu zoveel tekoop is dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

wat voor proc AMD of PIV?
wat is sneller DDR of RIMM?
wat voor MOBO?

Ik weet het echt niet meer.

Ik weet dat ik deze vragen eigenlijk niet meer mag vragen hier maar ik hoop dat iemand mij kan helpen beslissen en/of mij antwoord kan geven op mijn vraagen.

Alvast bedankt,

Groetjes RapTile

Spelfouten voorbehouden.

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:21

EaS

Ik zou zeggen:

Lees dit: http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1543 en je weet alles

En ja AthlonXP is socket A.

• raptile

raptile

Topicstarter
133 FSB :'(

Ik kan dan beter een AMD1500 met 266 FSB kopen of niet?

Spelfouten voorbehouden.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De PIV heeft een 400 MHz FSB en de Athlon XP nog steeds een 266 MHz FSB. De Athlon XP is Socket A (let wel, niet alle Socket A mobo's zijn goed voor de Athlon XP). Er is geen 1.7 GHz Athlon XP. AMD noemt hem 1700+ en dat houd in dat de CPU net zo snel (of sneller) is als de Pentium IV.

DDR is langzamer geheugen dan RIMM, maar AMD systemen zijn in het algemeen sneller dan PIV systemen (en goedkoper). Als mobo kan je een ECS mobo nemen, die zijn goed en goedkoop. Je kan alleen niet overclocken (dat is zowieso niet makkelijk met een Athlon XP CPU).

http://www.tweakers.net/nieuws/18792?highlight=Athlon+XP <= lijst met door AMD goedgekeurde Athlon XP mobo's.

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:21

EaS

Die 133 Mhz FSB = 133 Mhz DDR

DDR= double data rate, m.a.w de FSB = 266 Mhz net zoals de gewone T-Bird.

Over DDR versus Rambus zie: http://www.vanshardware.com/articles/2001/july/010720_Sandra_Bandwidth/010720_Sandra_Bandwidth.htm

Daar wordt uitgelegt, dat hoewel Rambus een hogere bandbreedte heeft, er minder efficient mee wordt omgesprongen dan bij DDR. Verder is de Latency (zeg maar accesstime) veel hoger dan bij DDR. Hoger is in dit geval slechter.

• raptile

raptile

Topicstarter
bedankt voor deze super antwoorden!

maar moet ik dan pc-2100 of pc-2400 DDR SDRAM kopen?en wat is het verschil?

Spelfouten voorbehouden.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Ga eerst eens wat basisstof doorlezen en de Search gebruiken. PC2100 en PC2400 zijn dingen die je zo met de Search kunt vinden, en het verschil tussen DDR en Rambus/RDRAM is ook overal te vinden. Verder kun je zelf benchmarks vinden van AMD's en Intel's, en er zijn talloze topics over de verschillen tussen AMD en Intel. Succes :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.