draadloos video verzenden

Pagina: 1
Acties:
  • 371 views sinds 30-01-2008

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik weet niet of dit wel de juiste forum is, en of de juiste uberhaupt wel bestaat op GoT... zoniet maybe weet iemand een electronica forum op een andere site?

Maargoed, mijn vroeg is, of iemand een schema heeft om een zender te maken om videosignalen draadloos te versturen.. Ik wil namelijk draadloos kunnen versturen van geluid en beeld van mijn video8 camera. ik heb al gelezen dat gewoon FM te weinig bandbreedte heeft voor (kleur)video.. hoe zit het met AM? en kun je niet simpelweg meerdere frequenties nemen voor FM? Ik heb ook iets gelezen over een gewone antenne verster, maar dan gewoon een los niet afgeschermde antenne draadje te doen, dat het signaal dat eruit komt zo sterk is,dat je dat gewoon kan oppikken in een ruimte ernaast..maar denk dat daarvan de kwaliteit tegen zal vallen en het bereik ook klein zal zijn.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Is dit wat ? Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/757/M1/757101M1.JPG

is een video giga hertz zender..

Komt hier vandaan... zoeken op video zender.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• robbertb
  • Niet online
Op maandag 15 oktober 2001 16:51 schreef Baklap het volgende:
Is dit wat ? [afbeelding]

is een video giga hertz zender..

Komt hier vandaan... zoeken op video zender.
ja leuk ik ken conrad wel, maar ik wil graag zelf wat bouwen, is misshien goedkoper en dan leer ik zelf ook nog van hoe et een beetje werkt, en vind het leuk werk om zo apparaatje te bouwen

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Mischien ergens in een Elektuur ofzo...

Suc6

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• robbertb
  • Niet online
niemand verder een idee dus ? :?

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
conrad die heeft daar leuke bouwpakketen voor

www.conrad.nl
(deze kan je ook wel bij display oid halen)

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

• robbertb
  • Niet online
mja thanx maar er is dus geen schema voor online ?
btw display sucks ;) ik mag die lui niet. ik ga liever naar Fakkert (electronica in zwolle), zijn meestal goedkoper en doen niet verontwaardigd als je wat vraagt en niks koopt

Verwijderd

Zoek eens op 'Powersender TV'. Je krijgt dan een aantal sites met Powersender TV AVS 815. Is niet goedkoop maar werkt dus wel. Gaat het alleen om video signaal dan is er ook de 805. De zender is alleen leverbaar in Duitsland, waarom is mij niet duidelijk.

Verwijderd

ik zit met hetzelfde probleem, maar dan met de draadloze spycam met ontvanger.
het video signaal is te zwak (ik wil de afstand onderling vergroten).

Wat kan ik daar voor aanschaffen??

ik hoorde iemand iets roepen over conrad, maar welk product is dat precies?

Verwijderd

Hoi,

Nou ja weet wel dat een modulator (zit in elke videorecorder) daarvoor zeker bruikbaar is. Verreweg de goedkoopste oplossing.
Zou binnenshuis makkelijk een goed bereik kunnen hebben.
Met antenne nog beter natuurlijk. Gewoon een oude ontvang aantenne kopen balun berekeken en kabel aansluiten. Haal je heel je straat nog.

Soldeer je zelf nog een eindtrap in elkaar haal je de volgende stad nog of dorp natuurlijk.
Mag natuurlijk niet, zo ben je wel ether piraat gnif gnif.

Enne ga naar de bieb vind je zat info

Hield vroeger van dat lekkere gepruts.
Zou wel een project willen opstarten om met de pc je hele huis te kunnen bedienen. En nog remote ook (nu met asdl).
Meerdere webcams in huis (draadloos komt die modulator weer).
Motion detect (melding eventueel via e-mail, sms, data naar "ftp" server).
Programmeur aansturen i.v.m optimaal bedieningsgemak.

Misschien nieuwe draadje op overige hardware ?

wie ??

René

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 21:36 ]

Verwijderd

klinkt allemaal goed, en ben blij dat er oplossingen zijn.
Maar de termen klinken mij allemaal niet bekend. Ben behoorlijk technisch, maar geen electricien.

Zou je mischien in (voor mij) begrijpelijke taal kunnen beschrijven wat ik het beste kan doen om ongeveer 150 mtr te overbruggen terwijl de camera buiten aan de achterkant (t.o.v de ontvanger) van het gebouw hangt, en de ontvanger binnen in de huiskamer staat aangesloten op een tv

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

het is niet zo dat FM of AM gekoppelt zijn aan bandbreedtes. Het is namelijk nogal afhankelijk van de frequentie die je wilt gebruiken. Het is met een FM zender dus zeker wel mogelijk, alleen niet in de "traditionele" radio frequentie-band. Nu komt dat wel weer geod uit, want in die band mag jij toch niet uitzenden.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Ik hoop dat je ook weet dat het solderen van zo een systeem toch wel wat ervaring vraagt. Want eenmaal met de GHz-technologie bezig is dat niet al te simpel.

Anders kan je eens zoeken op ATV zenders, natuurlijk moet jij dan wel de freq instellen dat ze in het vrije gedeelte van de band staat, want ATV is in feite enkel voor gelicentieerden die op bepaalde freq mogen uitzenden. Maar als je het zelf wilt maken kan het wel geen probleem zijn een aanpassing te maken aan het schema.

En ja voor het schema, onze goede vriend google :Y)

edit:

(@Luxx waar heb jij het over? (sorry iets wat te snel gereageert) de reden dat video en snelle gegevens overdracht op hoge freq gebeurd is net omdat ze op de lagere te veel bandbreedte innemen hoor !!

Je kan je video de lucht in sturen en dan gewoon ontvangen met je tv maar ik betwijfel of je dit wel mag doen hoor! ivm storingen, in elk geval in belgië mag het niet!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 21:50 ]

Verwijderd

ik zit op 1,2 ghz frequentie, en die ontvanger heb ik erbij waar ik de juiste frequentie op moet zoeken ,maar ik heb geen duidelijk beeld omdat het signaal te zwak is.

Maar hoe zat 't met die antenne op de camera monteren, zodat de ontvangs beter werd?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 21:38:
klinkt allemaal goed, en ben blij dat er oplossingen zijn.
Maar de termen klinken mij allemaal niet bekend. Ben behoorlijk technisch, maar geen electricien.

Zou je mischien in (voor mij) begrijpelijke taal kunnen beschrijven wat ik het beste kan doen om ongeveer 150 mtr te overbruggen terwijl de camera buiten aan de achterkant (t.o.v de ontvanger) van het gebouw hangt, en de ontvanger binnen in de huiskamer staat aangesloten op een tv
Modulator heeft een asymetrische uitgang impedantie 75 Ohm anntenne is symetrisch, probleem dus. Kan inhouden dat je last heb van een slechte staande golven verhouding en het signaal daardoor de antenne niet bereikt of te weinig. Daarvoor is de balun wat je maakt van een stuk coax kabel. Elke zender amateursite kan daar uitleg aan geven. Helaas heb ik dat allemaal niet meer.

René

Verwijderd

Patraket, je kicked een topic van 2 jaar oud om dezelfde vraag te stellen die je ook al belangrijk genoeg vond om in 3! andere topics te stellen. Dit is niet de manier hoe je je hier hoort te gedragen en je kunt hier daarom nog mail over verwachten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.