koelen L2 Cache Katmai

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:47
De bottleneck bij het overclocken van een p3 katmai is het L2 cache geheugen. Weet iemand of het mogelijk is om dit geheugen te koelen en zoja hoe dit moet en of dit uberhaubt zin heeft...

Oja de chip die ik wil gaan clocken is een p3 450 mhz

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 15:59

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik had een mini-heatsink op de chipjes geplakt met thermal tape (paste precies onder de heatsink), en toen wou ie tot 558 MHz...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Professor_Botje
  • Laatst online: 17-02 19:39

Professor_Botje

Administrator

Tja je kan ook gewoon je L2 uitschakelen in je bios :P
heb je helemaal geen gezijk meer :)
maar ja sneller word i er niet op denk ik.

wat je wel zou kunnen doen is wat koel pasta er op dan
een stukje of plaatje koper er op leggen dan daar weer koel pasta op doen dan je koeler er op zetten zodat deze mooi contakt maakt met je "kleine" cash koel plaatjes :)

dan zou het meschien wel werken

OF je koopt een Alpha heatsink en Delta Coolers zie link
http://213.51.72.76/coolers.htm

meschien dat de link niet werkt omdat dit mijn website is en die staat op die server en ik ga dinsdag + woensdag naar een LAN-PARTY dus...

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

• Professor_Botje

Professor_Botje

Administrator

een stukje of plaatje koper er op leggen dan daar weer koel pasta op doen dan je koeler er op zetten zodat deze mooi contakt maakt met je "kleine" cash koel plaatjes :)

meschien dat de link niet werkt omdat dit mijn website is en die staat op die server en ik ga dinsdag + woensdag naar een LAN-PARTY dus...

Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl

• Professor_Botje

Professor_Botje

Administrator

Op maandag 15 oktober 2001 16:56 schreef Professor_Botje het volgende:

Sorry mijn PC deed ff moeilijk en heb ff 2x op verzenden geklikt ( normaal kan dit toch niet? )

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 16:57 schreef Professor_Botje het volgende:

[..]

Sorry mijn PC deed ff moeilijk en heb ff 2x op verzenden geklikt ( normaal kan dit toch niet? )
Normaal niet nee. :P

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 18:18
ik heb een keertje koperen spacers gezien zodat die dache chippies idd netjes contact maken met de rest van de koeler, en ik heb een keer een speciale backplate van een koeler gezien die core EN cachechippies tegelijk koelt (dus alleen cachechippies die aan dezelfde kant zitten als de core van de CPU), maar volgens mij was dat voor p2, is ook al een tijdje terug dat ik zoiets zag... En dat was destijds op www.computernerd.com maar ik denk niet dat ze dat nog hebben allemaal.....

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1