SBLive en 2 CDrom spelers

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Goed, deze vraag heb ik al in het grote SBLive topic gesteld, maar is daar onbeantwoord ondergesneeuwd in de XP/2K perikelen.

Nogmaals dus:

Ik heb hier 2 CD spelers (nouja, DVD en CDRW) analoog aangesloten op m'n LivePlayer5.1. En ik kan ze niet beiden tegelijk in de mixer aan hebben staan- als eentje aan is, is de andere automatisch gemute. Erg irritant, want als ik in beiden audio CDs heb zitten moet ik dus eerst naar de mixer gaan om van de een op de andere over te schakelen.

Ik weet dat dit niet aan Win98SE of m'n overige HW ligt, vermits ik dit probleem niet had in hetzelfde systeem met de onboard (SiS) audio, voordat ik de SBlive erin deed.

Herkent iemand dit? Oplossingen?

Oslik blyat! Oslik!

• Metten
  • Registratie: September 1999

Metten

ik hou het graag simpel

Volgens mij kan de Live simpelweg niet met meer dan een interne bron tegelijk overweg. Dus schakelen net zoals bij een versterker zeg maar.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 16:46 schreef Metten het volgende:
Volgens mij kan de Live simpelweg niet met meer dan een interne bron tegelijk overweg. Dus schakelen net zoals bij een versterker zeg maar.
Grr, dus je wilt zeggen dat wat m'n miezerigs standaard SiS onboard audio, een 2 jaar oude Aztech A3D kaart en iets dat ik voor m'n andere PC voor 25,- op de beurs haalde wel kunnen, m'n geweldige superdeluxe SBLive niet kan :?

Zou wel typisch zijn voor Creative :(

Hoe zit het met die onofficiele ASIO drivers? Zouden die het wel kunnen?

Oslik blyat! Oslik!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 11:12
Hmmm, da's maf. Ik kan m'n beide plextors zonder switchen cd's laten afspelen. Als ik wil kan ik ze tegelijkertijd laten spelen (maar dat wil ik niet, ik haat kermis ;) )Ik heb een Live (full version) en draai win2k en Liveware 3.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ff een trap omhoog na 27u-

Lijkt nog niet opgelost; als Marcel duidelijk wel kan wat ik wil (in Win2K), zou het misschien een Win9x driver issue kunnen zijn (zeker geen hardware limitatie als Metten voorstelt)- maar dit is iets wat veel mensen moeten hebben- SBLive + Win98SE + meer dan 1 CD-speler.

Ben ik de enige die hier tegenaan loopt?

Oslik blyat! Oslik!

• sjorsv
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb onder win98se 2 cd spelers (1x writer + 1x DVD) op mijn SBlive. De DVD hangt aan mijn digitale ingang en mijn writer aan de analoge ingang. Alles werkt. Welke ingangen gebruik jij?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
2x analoog, CD-in en Aux, beiden intern.
Werken doen ze dus, maar kan niet 'tegelijkertijd' (dat wil ik dus niet, maar wel dat ik van de een op de ander kan overgaan zonder door de mixer te moeten). Heb jij nog speciale instellingen gedaan (of een bepaalde versie van liveware geinstalleerd?)

Oslik blyat! Oslik!

• sjorsv
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik gebruik de normale drivers. Maar zoals ik al zei heb ik de analoge en de digitale ingang gebruikt. Als 1 van je cdspelers een digitale uitgang heeft zou ik daar eens naar kijken als ik jou was. succes

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 11:12
Even een aanvulling: ik gebruik ook alleen maar de analoge aansluitingen (cd en aux). Daar kan het dus niet aan liggen.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:15

DaRoot

Some say...

Ik liep ook tegen dit probleem aan. Bij mij lost het op door in bijv. de Creative Launcher de effecten op no effects te zetten. Evt. eerst Reset mixer. Suc6!!

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Pagina: 1