[FAN] casefan vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
straks gaten maken in de zijkant van me kast, daarna 2 sunon fans installeren van 12 volt. ik heb geen plek meer op mijn mobo, dus de stroom voorziening gaat via de PSU. Hoe kan ik dit het beste doen? Kan ik de fans in serie aansluiten of moeten ze parrallel? en is het verstandig om deze op verschillende stekkertjes aan te sluiten of op eentje, en zo ja, dan op welke, ik heb 2 hdd's en 2 cd-roms waarvan 1 brander. Alvast bedankt voor je antwoord.

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
je moet gewoon die draadjes van die fans erbij in prutten (bij de gele en de zwarte voor 12v), dan doen ze het gewoon, volgens mij maakt het niet uit of je ze op verschillende draadjes doet of niet, of je kunt ergens gewoon een stekkertje erafknippen, en er een kroonsteentje oid aanbreien.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Op maandag 15 oktober 2001 16:36 schreef mdusink het volgende:
straks gaten maken in de zijkant van me kast, daarna 2 sunon fans installeren van 12 volt. ik heb geen plek meer op mijn mobo, dus de stroom voorziening gaat via de PSU. Hoe kan ik dit het beste doen? Kan ik de fans in serie aansluiten of moeten ze parrallel? en is het verstandig om deze op verschillende stekkertjes aan te sluiten of op eentje, en zo ja, dan op welke, ik heb 2 hdd's en 2 cd-roms waarvan 1 brander. Alvast bedankt voor je antwoord.
Sowieso niet de fans in serie zetten.. dan draaien ze namelijk op 6V .. dus parallel schakelen.

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 19:54
Op maandag 15 oktober 2001 16:41 schreef primusz het volgende:

[..]

Sowieso niet de fans in serie zetten.. dan draaien ze namelijk op 6V .. dus parallel schakelen.
Maakt wel minder lawaai :)

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-05 17:26
Op maandag 15 oktober 2001 16:53 schreef Straat het volgende:

[..]

Maakt wel minder lawaai :)
Omdat ze niet aangaan op 6v :)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 15 oktober 2001 16:41 schreef primusz het volgende:

[..]

Alleen als het 2 precies dezelfde fans zijn
anders gaat jou verhaal niet op

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

nee de sunon fans starten maar bij 7v dus als je ze in serie zet zul je ze een duuwtje moeten geven zodat ze wel starten :) :) lolz wel grappig. aangeduwde fans.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Mijn sunon's doen het anders prima op 5V hoor !!

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Sunons werken perfect op 5v :)

Stil en toch een aardige lucht verplaatsing, daarom zo groot mogelijke fans kopen en dan op een zo laag mogelijk voltage laten lopen wat voldoende is voor je koeling... dan heb je de minste herrie want een 92mm @7v blaast harder dan een 60mm @12v met veel minder herrie :D

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

Pagina: 1