straks gaten maken in de zijkant van me kast, daarna 2 sunon fans installeren van 12 volt. ik heb geen plek meer op mijn mobo, dus de stroom voorziening gaat via de PSU. Hoe kan ik dit het beste doen? Kan ik de fans in serie aansluiten of moeten ze parrallel? en is het verstandig om deze op verschillende stekkertjes aan te sluiten of op eentje, en zo ja, dan op welke, ik heb 2 hdd's en 2 cd-roms waarvan 1 brander. Alvast bedankt voor je antwoord.
je moet gewoon die draadjes van die fans erbij in prutten (bij de gele en de zwarte voor 12v), dan doen ze het gewoon, volgens mij maakt het niet uit of je ze op verschillende draadjes doet of niet, of je kunt ergens gewoon een stekkertje erafknippen, en er een kroonsteentje oid aanbreien.
Sowieso niet de fans in serie zetten.. dan draaien ze namelijk op 6V .. dus parallel schakelen.Op maandag 15 oktober 2001 16:36 schreef mdusink het volgende:
straks gaten maken in de zijkant van me kast, daarna 2 sunon fans installeren van 12 volt. ik heb geen plek meer op mijn mobo, dus de stroom voorziening gaat via de PSU. Hoe kan ik dit het beste doen? Kan ik de fans in serie aansluiten of moeten ze parrallel? en is het verstandig om deze op verschillende stekkertjes aan te sluiten of op eentje, en zo ja, dan op welke, ik heb 2 hdd's en 2 cd-roms waarvan 1 brander. Alvast bedankt voor je antwoord.
Maakt wel minder lawaaiOp maandag 15 oktober 2001 16:41 schreef primusz het volgende:
[..]
Sowieso niet de fans in serie zetten.. dan draaien ze namelijk op 6V .. dus parallel schakelen.
Omdat ze niet aangaan op 6vOp maandag 15 oktober 2001 16:53 schreef Straat het volgende:
[..]
Maakt wel minder lawaai
Alleen als het 2 precies dezelfde fans zijnOp maandag 15 oktober 2001 16:41 schreef primusz het volgende:
[..]
Sowieso niet de fans in serie zetten.. dan draaien ze namelijk op 6V .. dus parallel schakelen.
anders gaat jou verhaal niet op
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
nee de sunon fans starten maar bij 7v dus als je ze in serie zet zul je ze een duuwtje moeten geven zodat ze wel starten
lolz wel grappig. aangeduwde fans.
Mijn sunon's doen het anders prima op 5V hoor !!
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Sunons werken perfect op 5v 
Stil en toch een aardige lucht verplaatsing, daarom zo groot mogelijke fans kopen en dan op een zo laag mogelijk voltage laten lopen wat voldoende is voor je koeling... dan heb je de minste herrie want een 92mm @7v blaast harder dan een 60mm @12v met veel minder herrie
Stil en toch een aardige lucht verplaatsing, daarom zo groot mogelijke fans kopen en dan op een zo laag mogelijk voltage laten lopen wat voldoende is voor je koeling... dan heb je de minste herrie want een 92mm @7v blaast harder dan een 60mm @12v met veel minder herrie
Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis
Pagina: 1