oud moederbord & nieuw geheugen

Pagina: 1
Acties:

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb hier een ATC-5040 moederbordje (met een PII-233 MMX) waar nu 32 MB EDO RAM inzit. Dit wil ik vervangen door 128 MB SDRAM.

Dit stond in de handleiding van het mobo:

Also this mainboard provides two optional 168-pin DIMM sockets for 3.3V SDRAM or EDO DRAM expansion. You should plug SDRAM/DRAM module into each DIMM sockets (as a bank) or two sockets at one time.

Nu zijn dit mijn vragen::
1. zijn de nieuwe SD-Rams die je nu in de winkel koopt ook nog steeds 3.3V
2. heb ik maar een 128MB reepje nodig (of 2x64?)
3. werkt dat 133MHz geheugen ook op 66 MHz?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
1. zijn de nieuwe SD-Rams die je nu in de winkel koopt ook nog steeds 3.3V
Zijn nog steeds/alleen 3.3v
Je oude EDO geheugen er wel even uithalen want niet elk bord ondersteund beide geheugens tegelijkertijd. Maar voor de details moet je maar even in je boekje kijken.
2. heb ik maar een 128MB reepje nodig (of 2x64?)
SDRam gaat altijd minimaal per stuk, maar meerdere is natuurlijk ook mogelijk maar niet noodzakelijk. Alleen EDO was nog per 2.
3. werkt dat 133MHz geheugen ook op 66 MHz?
Geen probleem om het trager te laten werken.

Senile! Senile Oekaki

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:04
Da's een bord met i430TX chipset. Ja, je kan er wel 128MB DIMM's in prikken (max 2 geloof ik), maar weet dat de cacheable area 64MB is. Die bak kán trager worden door al het extra ram boven de 64MB, houd daar rekening mee.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Shit, cacheble area maar 64 mb... niet aan gedacht. Maar ik wil er toch 128 MB inhebben (64 kun je niet eens meer kopen).
hoeveel wordt ie dan ongeveer trager? erg veel?

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:52

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

is dat toevallig dit mobo?
if so:
kan je er iig 2 keer 128 MB in gooien (als je dat wil/kan, natuurlijk)

en tjah, dat trager worden, heb ik geen idee. Ik kan me wel iets herinneren dat op de pc waar ik nu achter zit (abit kt7a mobo) een of andere optie zit in de bios voor dat >64 MB DRAM-gebeuren. misschien dat er in je bios ook iets staat, of misschien met een bios-update?

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8