Toon posts:

ASUS A7V133 Perikelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er even niet meer uit.

Probleem 1.
Ik heb een Athlon 1400/266 uP. Met PC133 memory. Als ik de FSB op 133MHz zet en de PCI/FSB verhouding op 4. Deze heeft een goede koeling en is niet overclocked.
Als ik mijn PC opnieuw opstart kom ik automatisch in het bios terecht en staat de FSB weer op 100MHz. Rara. Ow ja, voeding is 300Watt en niet overbelast.
Bordje zit overigens in een andere kast nu, maar ook nog hetzelfde probleem.

Probleem 2.
Sinds een aantal dagen start mijn PC spontaan op. Mijn netwerkkaart ondersteund WoL, maar er zit geen kabel van de NIC naar mijn mobo. Ik heb tevens mijn powerbutton gecheckt, maar helaas.

Specs van PC:
-Aopen H600A kast met 300Watt voeding
-ASUS A7V133 bios rev.1005 bordje
-2*256 infineon CL2 memory
-Adaptec 19160 scsi adaptec
-9,1GB 7200rpm quantum Atlas V LVD U160 hard disk
-AMD Athlon 1400/266 @ 1400
-Neolec cooler t/m 2GHz
-DVD Aopen 932
-Lite-On 16/10/40 cd-rewriter IDE
-64MB Elsa Gladiac GeForce 2 MX400
-IIYAMA VMP451 (bugfixed)
-3COM 3C905TX netwerkkaart
-Dynalink ISDN adapter
-SB Live OEM.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

welke bios versie heb je ?
met 1005a had ik er ook weleens last van dat ie spontaan aanging, sinds 1006 niet meer en met 1007 ook niet meer. Misschien is dat een oplossing voor je probleem.

Asus FTP

En als je op je resetknopje drukt tijdens het laden van de bios dan kom je idd weer meteen in het biosmenu, en staat hij automatisch weer op 100 mhz. In bios 1007 staat ook een optie om 133 te selecteren ipv alles manual in te stellen.

Succes

Verwijderd

Probleem 1:
Dat doet dit bordje als een van de instellingen niet goed staat. Hij laat de default settings en boot automatisch op in de Bios. Ik snap die factor 4 niet zo... bedoel je 1/4? Ik heb hetzelfde bord op 146 Mhz lopen en heb niets aan mijn PCI instellingen gedaan (volgens mij is dat ook geen optie). Welke multiplier gebruik je?

Probleem 2:
Heb je "wake on <anything>" aanstaan? Zet die opties eens uit in de Bios. Ik heb overigens Bios 1006.01g of zoiets. 1007 heb ik nog niet gebruikt omdat er daar in eerste instantie problemen mee waren en 1006 werkt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 17:28 schreef okidokie het volgende:
Probleem 1:
Dat doet dit bordje als een van de instellingen niet goed staat. Hij laat de default settings en boot automatisch op in de Bios. Ik snap die factor 4 niet zo... bedoel je 1/4? Ik heb hetzelfde bord op 146 Mhz lopen en heb niets aan mijn PCI instellingen gedaan (volgens mij is dat ook geen optie). Welke multiplier gebruik je?

Probleem 2:
Heb je "wake on <anything>" aanstaan? Zet die opties eens uit in de Bios. Ik heb overigens Bios 1006.01g of zoiets. 1007 heb ik nog niet gebruikt omdat er daar in eerste instantie problemen mee waren en 1006 werkt perfect.
1. Okee, maar dat snapte ik al. De vraag is alleen waarom? Aan alle randvoorwaarden is gedacht, hij koelt okee, hij is niet overclocked, dus waarom komt dat kolerebord iedere keer met het bios. Oftewel, waarom gaat het steeds fout? Ik had het net zelfs toen de klok gewoon op 100MHz stond. Fuckbord. Geef mij maar Aopen.
Die multiplier wil zeggen dat de processor klok x maal de PCI klok klokt, dus PCI klok=processor (FSB) klok/multiplier. Is de uP klok 133MHz en de multiplier 4 dan krijgt de PCI bus 33MHz voor zijn kiezen.

2. Een eerdere reactie zegt dat een nieuwere bios dit kan verhelpen. Ik ben benieuwd.

Iemand trouwens nog interesse in een ASUS A7V133 met raid voor fl.250,- ??? met garantie!