Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
Meer snelheid betekent meer vermogen en dus in theorie een zwaardere voeding nodig. Dat merk je vanzelfOp maandag 15 oktober 2001 16:30 schreef firemen het volgende:
Kan ik het beter via
- Ratio verhogen (default is 8x), momenteel 9x
- Default(8x) laten en mijn fsb verhogen naar 133 (momenteel 100 MHz)
- Of fuzzylogic erop los laten.
Moet ik mijn voeding ook nog aanpassen? Momenteel Aopen HX45 - 250 watt.
Fireman
Je vindt heel wat info in de FAQ van het O&CM forum, onder andere de theorie achter FSB en multiplier (wat jij ratio noemt) overclocking.
Samenvatting daarvan: FSB overclocking is uiteindelijk sneller, multiplier overclocken is veiliger en kan soms een hogere kloksnelheid halen (maar dus niet per definitie sneller) omdat je daarmee niet aan je AGP/PCI snelheid komt.
Beste TripleM,Op maandag 15 oktober 2001 16:38 schreef TripleM het volgende:
[..]
Meer snelheid betekent meer vermogen en dus in theorie een zwaardere voeding nodig. Dat merk je vanzelf
Je vindt heel wat info in de FAQ van het O&CM forum, onder andere de theorie achter FSB en multiplier (wat jij ratio noemt) overclocking.
Samenvatting daarvan: FSB overclocking is uiteindelijk sneller, multiplier overclocken is veiliger en kan soms een hogere kloksnelheid halen (maar dus niet per definitie sneller) omdat je daarmee niet aan je AGP/PCI snelheid komt.
Ik heb inderdaad al de -> search <- gebruikt en heb wat geprobeert. Ik had echt pech. Ik probeerde op een hogere FSB snelheid, en met mijn multipier op default, mijn systeem weer op te starten. Resultaat " NO SIGNAL INPUT". Ik probeerde van alles maar geen signal input. Uiteindelijk moest ik mijn bios resetten en alles weer even in gesteld. En nu heb ik alles weer bij het oude:
- multiplier op 9x
- fsb op 100
- en ik heb nog geen fuzzy logic gedraaid.
Kan zo'n Athlon 800 niet op een hogere FSB
Ik ga lekker verder zoeken en dadelijk misschien op 9,5x zetten
Het kan inprecipe wel, maar of je mobo dat trekt dat weet ik niet?Op maandag 15 oktober 2001 17:18 schreef firemen het volgende:
[..]
Beste TripleM,
Ik heb inderdaad al de -> search <- gebruikt en heb wat geprobeert. Ik had echt pech. Ik probeerde op een hogere FSB snelheid, en met mijn multipier op default, mijn systeem weer op te starten. Resultaat " NO SIGNAL INPUT". Ik probeerde van alles maar geen signal input. Uiteindelijk moest ik mijn bios resetten en alles weer even in gesteld. En nu heb ik alles weer bij het oude:
- multiplier op 9x
- fsb op 100
- en ik heb nog geen fuzzy logic gedraaid.
Kan zo'n Athlon 800 niet op een hogere FSB
Ik ga lekker verder zoeken en dadelijk misschien op 9,5x zetten
Ik zou eerder de multiplier laag houden en de fsb lekker hoog, zo haal je het meeste performance uit je Athlon 800.
Als je mobo officieel 133mhz kan Dan:
multiplier omlaag. Weinig kans daat je 800 op 8x133=1066 wil
begin als test met 6x133=800. dit zou stabiel moeten zijn aangezien je dan en niet je pci/agp en niet je ram en niet je cpu overklokt. ga daarna rustig of the fsb of de multiplier weer omhoog gooien, realiseer je dat je ram, mobo en insteekkaarten de hogere fsb aan moet kunnen.
multiplier omlaag. Weinig kans daat je 800 op 8x133=1066 wil
begin als test met 6x133=800. dit zou stabiel moeten zijn aangezien je dan en niet je pci/agp en niet je ram en niet je cpu overklokt. ga daarna rustig of the fsb of de multiplier weer omhoog gooien, realiseer je dat je ram, mobo en insteekkaarten de hogere fsb aan moet kunnen.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Ik heb dat geprobeert maar toen sloeg mijn systeem op hol. Ik kreeg de error " no signal input" waardoor ik mijn bios moest resetten.Op maandag 15 oktober 2001 17:27 schreef O.D.Smolik het volgende:
[..]
Het kan inprecipe wel, maar of je mobo dat trekt dat weet ik niet?
Ik zou eerder de multiplier laag houden en de fsb lekker hoog, zo haal je het meeste performance uit je Athlon 800.
Volgens mij kan ik niet lager dan 8 gaan met mijn multipier.(zie mijn home page voor de specs)
Of doe ik iets verkeert
De mogelijkheid om alles te kunnen bewerkstelligen moet ik dan toch een 300 watt voeding nemen
Volgens die winkel waar ik mijn kast heb gekocht is ' ie gecertificeerd voor AMD.
ga eerst de faq maar even doorlezen, dan zal je al een hoop verder komen. En een kast kan je niet specificeren op de proc die erin zit, als je nl een strontvoeding hebt kan je nog niks erin zetten (bij mij is 300watt al niet meer genoeg).
Dus: faq gaan lezen
mmm je geeft het al aan je mobo is een kt 133 dus is je fsb verandeeren naar 133 normaal. 133 mhz fsb zal je no singal input mischien blijven als je de pci fsb multiplier in moet stellen 100:3= 33,3 mhz dit moet je voor je pci slot altijd proberen te halen dus 133:4= 33,3 mhz. want als je pci bus dus bv 38 mhz kunnen veel aparaten dit niet trekken en doen het dus dan niet
Ik heb de FAQ gelezenOp maandag 15 oktober 2001 18:43 schreef epsilon het volgende:
Ik kan mijn multiplier niet lager zetten dan 8. Dus de tips va 6x133 of 7x133 gaan helaas niet bij met mijn huidige bios. (msi K7T Turbo - ms-6330 bios versie 3.0)
Ik heb wel eens gehoord over een "overklokbios"
Hoe kan ik de delings factor instellen, zodat ik mijn pci en agp op resp. 33 en 66MHz laat staan.
Of moet deze bios zich zelf gewoon aanpassen
Cu
Fireman
Pagina: 1