Serv-U en Winroute Pro

Pagina: 1
Acties:

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:19
Jonghes ik snap er de ballen niet meer van. Ik heb hier een server draaien, waar ik nu ook een ftp op kwijt wil. Nou werk ik al een tijdje met winroute pro en nergens nooit geen problemen, maar op 1 of andere manier kan ik dus niet op me ftp komen als ik dus van buiten mijn netwerk kom.

Het volgende heb ik gedaan:
Winroute pro ingesteld. Ik heb nu de porten 21 (en ook 20 maar) gemapped. Naar al me bakken toe dan wel. Dus op ip 127.0.0.1.

Ik heb Serv-U geinstalleerd, en alles naar mijn idee goed ingesteld. Ik weet niet of het klopt maar ik zal ff een beschrijving geven van hoe het in elkaar zit. Ik heb een local server ingesteld met als "FTP server IP address or name" en dan 127.0.0.1. Daar heb ik een domain aangemaakt met mijn ip nummer. Dus het ip van internet. Ook staat de passive mode aan. (geen idee waar het voor is, maar dat zag ik in een post van got staan).

Ik heb alle posts over dit probleem gelezen, en niks van die oplossingen blijkt te helpen.

| I've got permission to color outside the lines |

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:23
Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar deze instellingen van winroute werken bij mij wel:

Protocol: TCP
Listen IP: <IP van provider (dus chello oid)
Listen port: single port; 21
Destination IP: 127.0.0.1
Destination port: 21

Verder de server instellen op port 21. Bij mij werkt alles dan gewoon. Vanuit je local netwerk kan je dan alleen op het interne IP connecten, dus niet op het externe (dus die van je provider).

• BenJoep
Op maandag 15 oktober 2001 16:35 schreef _Hades_ het volgende:
Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar deze instellingen van winroute werken bij mij wel:

Protocol: TCP
Listen IP: <IP van provider (dus chello oid)
Listen port: single port; 21
Destination IP: 127.0.0.1
Destination port: 21

Verder de server instellen op port 21. Bij mij werkt alles dan gewoon. Vanuit je local netwerk kan je dan alleen op het interne IP connecten, dus niet op het externe (dus die van je provider).
Had dit ook al geprobeerd, en nada noppes. Foutmelding die ik dan krijg is:

connection refused!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Je FTP server staat in je LAN en die moet dus niet draaien op 127.0.0.1 maar op je LAN IP (waarschijnlijk iets van 192.168.x.x of 10.x.x.x). Je kan ev passive IP nr ook invullen, maar daar moet je dan je externe IP nr invullen (dus het IP wat je van je provider hebt).

Verder ben ik niet zo bekend met winroute, maar ik zou poort 21 (20 hoeft niet) alleen doormappen naar de pc waarop je ftp server draait, en dus niet naar iedereen. Dan val je de andere clients niet onnodig lastig met requests op poort 21.

Wees consequent, maar niet altijd

• BenJoep
Op maandag 15 oktober 2001 16:43 schreef Ook het volgende:
Je FTP server staat in je LAN en die moet dus niet draaien op 127.0.0.1 maar op je LAN IP (waarschijnlijk iets van 192.168.x.x of 10.x.x.x). Je kan ev passive IP nr ook invullen, maar daar moet je dan je externe IP nr invullen (dus het IP wat je van je provider hebt).
Raar maar waar, dat kan ik dus niet veranderen :? Daar heb ik dus ook al naar zitten kijken.

ff een piccie om de boel te verduidelijken:

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/ahurkmans/blaat.jpg

en nog 1

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/ahurkmans/blaat2.jpg

• Ook

Ook

Yes I can!

Dat kan je niet veranderen?? Welk IP heeft je client dan in dat netwer, dat zou dan toch de homeIP moeten worden??
En kunnen je andere clients (op dat LAN) wel connecten naar je FTP of werkt dat ook niet zoals het hoort...??

• BenJoep
Op maandag 15 oktober 2001 16:49 schreef Ook het volgende:
Dat kan je niet veranderen?? Welk IP heeft je client dan in dat netwer, dat zou dan toch de homeIP moeten worden??
En kunnen je andere clients (op dat LAN) wel connecten naar je FTP of werkt dat ook niet zoals het hoort...??
Ik kan zelf wel connecten naar de ftp dus met de andere clients.

• Ook

Ook

Yes I can!

Op maandag 15 oktober 2001 16:50 schreef Genotix het volgende:

[..]

Ik kan zelf wel connecten naar de ftp dus de andere clients.
Dus de andere clients......wat??

Heb je ook al in winroute dat 127.0.0.1 veranderd in het LAN IP van je FTP server.
Idd vaag dat je dat homeip niet kunt wijzigen. Ik moet sowiso zeggen dat ik Bulletproof FTP server (voorheen G6 ftp server; homepage) toch een stuk lekkerder vind werken. Ik gebruikte vroeger ook ServU en BPFTP is echt een hele vooruitgang... try it!

• BenJoep
Op maandag 15 oktober 2001 16:56 schreef Ook het volgende:

[..]

Dus de andere clients......wat??

Heb je ook al in winroute dat 127.0.0.1 veranderd in het LAN IP van je FTP server.
Idd vaag dat je dat homeip niet kunt wijzigen. Ik moet sowiso zeggen dat ik Bulletproof FTP server (voorheen G6 ftp server; homepage) toch een stuk lekkerder vind werken. Ik gebruikte vroeger ook ServU en BPFTP is echt een hele vooruitgang... try it!
Ik ga het proberen BPFTP, en wat je hierboven zegt, heb ik al gedaan idd.

En ik kan dus met me andere computers in het netwerk wel op me ftp komen.

• Ook

Ook

Yes I can!

Vreemd dat je overige LAN clients wel gewoon je FTP kunnen bezoeken...
Misschien dat het probleem dan toch eerder in Winroute schuilt. Je zou kunnen proberen te connecten (van buiten af dus) in active mode.
Maar als je van buitenaf niet eens voorbij username/passw verificatie komt dan heeft active/passive ook geen invloed. Dat heeft nl alleen invloed op datatransfers (zoals bv dir listings; als je dus wel kan connecten maar geen directory list ziet moet je even met dat active/passive gaan rommelen.)

Verwijderd

Probeer de ftp-server eens op een poort boven de 1024 te draaien. En dan ook in winroute die poort en die poort minus 1 mappen.

• BenJoep
Ik heb nu bulletproof ftp erop staan en het werkt perfect. Zal dus wel aan serv-U liggen.

Tanx..

Verwijderd

Klinkt misschien suf, maar als je de ftp server stopt, kun je dan het ip adres veranderen?

• BenJoep
Op maandag 15 oktober 2001 19:05 schreef Aspi het volgende:
Klinkt misschien suf, maar als je de ftp server stopt, kun je dan het ip adres veranderen?
Nope kon niet bij Serv-U. Geen idee ook waarom die zow moeilijk deed. Maarjah dat andere proggie werkt perfect. Is een aanrader.

Pagina: 1