Toon posts:

[HTML]Breedte van dropdown select in Netscape?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Ik ben vreselijk aan het proberen de breedte van een <SELECT> aan te geven in Netscape. In IE lukt dat natuurlijk prima, maar in NS nog steeds niet (NS 4.x). Het gaat om een dropdown box waarin de omschrijvingen af en toe nogal breed kunnen worden. NS gaat dan automatisch de select-box aanpassen aan de breedste optie binnen de lijst. Zucht. Een snelle oplossing is natuurlijk alle omschrijvingen afkappen tot de gewenste breedte, maar dat is niet handig.

Ik ben nu op zoek naar alternatieven, omdat er toch iets dergelijks moet gaan gebeuren. Iemand ideeen? Zelf denk ik aan: Java applet, los window openen, iets met layers... Er is vast iemand die al eens hetzelfde probleem heeft gehad. toch?

Thanks!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zoek eens op "select breedte" in Webdesign & graphics!

Daar staat nuttige info

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

dan moet je ook kijken nar dat ideetje van Clay,
die gaf aan dat je een select menu voor nestcape leeg kan wegschrijven en dan onload dynamisch kan vullen met options, netscape behoudt dan de oorspronkelijke breedte (omdat zoals Clay het daar zo mooi zei, 'ns4x te stom is om dn de breedte weer verkeerdom aan te passen').

maar zoals hij daar al aangaf, dat vereist een enorme mixerij van je formelements, moet je opeens alles in javascript-arrays zetten e.d., die code verneukt dan prettig beheersbare html.

dat is een groot nadeel en eigenlijk ben ik ook van mening dat mensen die een dusdanige browser gebruiken niet moeten zeuren dat ze ook nog een pagina krijgen die er perfect uitziet (of een pagina bruikbaar is voor netscape4 is een andere zaak, maar de breedte van select-boxes heeft vaak niet echt veel te maken met of een pagina wel of niet te gebruiken is)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Die optie ziet er inderdaad erg interessant uit. Sorry overigens, ik had eerst moeten zoeken...

Helaas is hetzo dat er binnen deze organisatie nog vele mensen (letterlijk duizenden) met NS werken, en er een afdeling is die erg inzit over design en layout van intranet sites... Dus toch echt NS. Ik ga maar eens proberen of dit iets gaat worden :-) Maar omdat je eigenlijk wilt dat de down-gedropte (?!) box wel de breedte aanneemt van het langste item erin, zal het wel een combinatie van dit met de layers worden... Ohwell :-)

thanks in ieder geval en als er voorbeelden in omloop zijn houd ik me vreselijk aanbevolen.

Jacco

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<html>
<head>
<script language="javascript">
var sOptions = [
   ['label van eentje', 'waarde van 1'],
   ['label van tweetje ', 'waarde van 2'],
   ['label van drietje', 'waarde van 3'],
   ['label van viertje', 'waarde van 4']    
];

function fillHerUp() {
   var select = document.forms[0].test

for(var i=0; i<sOptions.length; i++) {
    addOption(select, sOptions[i][0], sOptions[i][1])
   }
}

function addOption(select, text, value) {
   var pos = select.options.length ++;
   select.options[pos].text = text;
   select.options[pos].value = value;
}

</script>
</head>

<body onload="fillHerUp()">

<form action="#" method="post">
<select name="test" width=100 size=3></select>
</form>

</body>
</html>

Maar om een of andere wazige reden wil ns de select drop down niet goed genereren en krijg ik alleen een dun streepie als ik die size=x niet doe.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin