(voor iedereen begint te flamen: ik heb al utfs gedaan en talloze topics door gelezen)
Ik heb een 486DX/2 16MB dos bakkie met netwerkkaart.
Die wil ik aansluiten op ons windows tcp/ip netwerk (4win'98 compu's).
Ik heb hem nu zo ver dat de netwerkkaart driver geinstalleerd is, het tcp/ip protocol ook. Ik kan vanaf die computer het 'eigen' ip adres pingen, maar vanaf een andere compu kom ik gewoon niet bij die bak en andersom ook niet.
De netwerkkabel is getest en zou dus goed moeten zijn. Het lampje op de HUB gaat ook branden als ik de stekker erin heb en de compu aan.
De netwerkkaart is een UMC geval (of SMC), dat door
Kep de volgende dingen ingesteld:
ip: 192.168.2.1 (is uniek op ons netje)
Werkgroep: VROEM! (heeft elke andere compu ook)
Aanmelden bij NT domein: njetski (hebben de andere ook)
Naam: SERVER (is ook uniek)
Subnetmask: 255.255.255.0 (hebben alle puters ook)
Nu wil ik hem zo ver krijgen dat ik hem vanaf mijn CD speler kan laten lezen, windows '95 installen en dan de serverprogrammatuur opzetten. (hij wil niet posten als ik er een CD speler in hang, vandaar
)
Hoe moet ik nu verder?
Ik heb een 486DX/2 16MB dos bakkie met netwerkkaart.
Die wil ik aansluiten op ons windows tcp/ip netwerk (4win'98 compu's).
Ik heb hem nu zo ver dat de netwerkkaart driver geinstalleerd is, het tcp/ip protocol ook. Ik kan vanaf die computer het 'eigen' ip adres pingen, maar vanaf een andere compu kom ik gewoon niet bij die bak en andersom ook niet.
De netwerkkabel is getest en zou dus goed moeten zijn. Het lampje op de HUB gaat ook branden als ik de stekker erin heb en de compu aan.
De netwerkkaart is een UMC geval (of SMC), dat door
Kep de volgende dingen ingesteld:
ip: 192.168.2.1 (is uniek op ons netje)
Werkgroep: VROEM! (heeft elke andere compu ook)
Aanmelden bij NT domein: njetski (hebben de andere ook)
Naam: SERVER (is ook uniek)
Subnetmask: 255.255.255.0 (hebben alle puters ook)
Nu wil ik hem zo ver krijgen dat ik hem vanaf mijn CD speler kan laten lezen, windows '95 installen en dan de serverprogrammatuur opzetten. (hij wil niet posten als ik er een CD speler in hang, vandaar
Hoe moet ik nu verder?
ieeeepppppp :P