HELP! PC valt ineens uit.... istie kapot?

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:52

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb een gigantisch probleem.

Gisteren was ik bezig in VC++, en ineens valt mijn PC uit. Nou, geen prob. zou je denken. Maar, hij gaat dus niet meer aan. :( :(

Mijn systeem:
p200MMX
JetWay ( :r )Socket7 mobo (type 542B)
190MB ram
13GB SeaGate
ATI Rage Fury PRO (32MB)
SB PCI 128
RealTek 8029(AS) NIC
52x AOpen
16x10x40x Plextor
1.44 MB 3.5"
Voeding = AT

Op de proc. een standaard koeler van Coolermaster (+/- 40x40mm). In de kast 2x 80x80mm fan.

Wat heb ik gedaan? Ik was dus bezig met VC++, ik ben er net mee begonnen, dus ik heb geen ingewikkelde opdrachten gegeven, waardoor mijn PC uit/kaduuk kan gaan. (Heb net "Hello World" gedaan ;) )

Ik werk met WinXP en win98. Ik werkte op dat moment onder win98.

Ik heb meteen mijn case opengemaakt en alle stekkertjes losgetrokken. Daarna 15min. wachten en weer aanzetten. Hij deed niets. Daarna ook alle kaarten behalve video eraf, en alleen FD en HD eraan. Ook nu geen reactie.

Inmiddels heb ik hem aan de praat met Video, HD, CD en NIC (voor internet). Hij blijft ook wat mij betreft nu ff 24/7 aan staan. Zodra ik er wat extra bijzet, dan nokt hij ermee.

Wie heeft er een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Verwijderd

ff andere voeding proberen...

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
ik zou zeggen maak de voeding eens open en kijk of er iets zwart oid is, en anders kijk alle andere onderdelen na (RAM, proc, mobo etc) en als alles goed is probeer dan een andere voeding.

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
als er een vieze lucht uit je pc komt, zou het kunnen dat er iets de geest gegeven heeft.. :+

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Misschien een te krappe voeding?
Ik kwam laatst een PC (AMD-450) tegen met een 150 watt
voeding :? M'n 286 had al een 230 Watt voeding.

Senile! Senile Oekaki

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:52

sus

is druk :+

Topicstarter
Waarom denk ik daar nou niet aan, om er ff een andere voeding aan te hangen. :)

Hij doet het weer. Mijn oude voeding is dus wat kapot, waardoor hij niet genoeg vermogen afgeeft. Het was touwens een 300W voeding. Nu zit er een 275W voeding in, die trekt het lekker.

tnx :)
Pagina: 1