Toon posts:

Een muis tegen RSI

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje opzoek naar een alternatief voor de muis.. en heb nu zo een track IR... je weet wel zo een boedha stip op je neus/voorhoofd en dan kan je de je hoofd gebruiken als muis.. maar nu vind ik dat hartstikke leuk enzo.. maar kzou ook graag de muis willen klikken met m'n voeten willen.. en nou dacht ik zo.. misschien aan zo twee voetpendaaltjes die je er voor kan gebruiken... maar kan eigelijk nergens zo iets vinden..
vandaar deze noodroep ;)
IEMAND ENIG ID WAAR IK DIT FIJNE INSTRUMENT KAN KOPEN???

Greetz Franklin

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

* darkrain denkt dat het probleem van RSI dan verplaatst naar je voeten en je nek.

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Uhm nou dat weet ik nog zo niet.. je benen zijn vele male keren sterker en kunnen ook veel meer hebben dan je armen... en om RSI gaat het alsnog erg veel om afwisseling dus vandaar deze ingreep.. ik hoop dat er alsnog hierop word gereageerd :-)

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 13:04
OOk al aan een pennetje gedacht ?? Ik heb ook IRS gehad en een pen werkt voor mij perfect

Verwijderd

Topicstarter
Yep heb zo een intues A5 wacom tabled.. en ja dat werkte zeker... voor een tijdje.. dus tja... ik zoek nog ff verder.. helaas...
Maar toch bedankt voor de opmerking :)

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
makkelijk voor een potje need for speed, maar quake zal iets lastiger gaan >:)

Verwijderd

Topicstarter
Heheh LOL true true ;)
het is ook meer voor ordinaire applicaties dus.. tja heb niet veel keus..

misschien een gat in de markt :+

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
sorry hoor, maar rsi zit voor een groot gedeelte tussen je oren. en een trackball enzo helpt toch niet. gebruikt allen gewoon een muis en/of een pennetje voor bepaalde toepassingen alleen maar omdat het handiger is en niet omdat het rsi tegen zou gaan.

je moet gewoon veel bewegen, beetje sporten enzo dan heb je nergens last van... oja en niet stressen!

Verwijderd

Topicstarter
Mhh tuusen m'n oren?? was het maar tussen m'n oren.. :)
Ik sport regelmatig dus daar kan het ook niet echt aan liggen.. En stress? wie heeft er hier in het westen geen stres... iedereen heeft wel een soort van stres.. En tuurlijk probeer ik zo min mogelijk te stressen.. en dat lukt ook heeel vaak maar soms heb je gewooon deadlines doe je MOET afmaken.. zoals bij voor het nieuws.. waar ik voor gewerkt hebt.. zo een item kan niet een paar minuten later klaar zijn... (regie HEEEEEL boos)

Verwijderd

Topicstarter
Maaaaruuh :) om een beetje op topic te blijven .. Iemand enig id waar ik van die voetpendaaltjes kan vinden die dus te gebruiken kunnen zijn voor eventuele muisklikken....??

Verwijderd

http://www.backshop.box.nl/NL/mainvoet.html

er staat:

No Hands Mouse
Deze voetmuis heeft als primaire functie het overnemen van diverse muishandelingen door de voeten. Deze ontlast de armen hierdoor en bevorderd de functionaliteit achter het systeem. Bij het veelvuldig moeten werken met een toetsenbord hoeft men niet steeds te wisselen tussen toetsenbord en muis.

suc6.

Verwijderd

Ik zit al een jaar lang 4,5 a 5 uur achter de computer elke dag en game erg veel. Ook zit ik veel op GoT. *D Ik heb een Logitch Optical Wheel Mouse. En ik heb nergens last van RSi ofzow. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Kij dat bedoel ik nou.. bedankt Pixeleer
mensen die nog meer sites kennen van deze apparaten pls do so :)

Verwijderd

Topicstarter
Mhh zou toch oppassen ExiRana.. ik dacht precies het zelfde... ik muis al wat langer al iets van 8 jaar.. en heb er al een paar jaar last van dus pls take caution!!!

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Ik gebruik zelf de logitech optical mouseman.
Ben ik zeer tevreden over en ik denk het rsi wel tegenhoud.

Ik ben blij dat het tijdperk met dat balletje is afgelopen.

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Verwijderd

Hoe kan je RSI eigenlijk 'oplopen'?
Wat zijn de 'symptomen'' van RSI?
En hoe kan je t voorkomen ?(minder PC'en is natuurlijk geen oplossing althans voor mij dan ;))

:?

oja franklin kan jou niet meer helpen dan je beterschap te wensen, sorry ;(

Verwijderd

Topicstarter
TNX THe_PReDaToR84

RSI kan je oplopen als je dus inderdaad te veel achter te computer zit en geeen pauzes neemt.. neem dus echt pauzes.. om het uur iets van 5 10 minuten is genoeg.. en inderdaad voor mij is niet computeren ook geen uitkomst :) dus zoek ik naar aternatiefen.. en vandaar dus dat ik dus zo een voetpendaal zoek... het erge is dat er 1/3 van mijn klas last heeft van RSI en dat is dus echt niet nix... ik hoop dat ik hierbij mensen kan waarschuwen en echt voorzichtig zijn .. want de gevolgen zijn echt erg... Geen UT en Diablo2 spelen vind ik al erg genoeg :P
Maar ik denk dat ik er wel weer avn af komt.. juist om dat ik nu al een tijdje vastbesloten bent om m'n werkwijze te veranderen

Verwijderd

De enige muis tegen RSI is geen muis.
Net zoals Light chips ook vet bevatten alleen minder. Maar het voegt altijd vet toe. Dat is ook zo met een muis. RSI wordt veroorzaakt door een monotone herhaling van bewegingen. Als je niet iedere dag van muis veranderd (en dan echt met een compleet ander model) bevordert het altijd RSI, alleen de een wat minder als de ander.

Koop gewoon een goeie Logitech of Microsoft. Die zijn ergonomisch gevormt en zullen dus minder problemen veroorzaken. Beste remedie is niet achter de computer gaan zitten of met mate en regelmatig pauzes nemen...

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 22:47

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Neem een simpele (vooral goedkope) muis.

Sloop het mechaniek eruit en bouw het in een groter kastje. Klaar is je voetmuis. Even de gevoeligheid naar wens instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Tja klinkt makelijk.... :) ben alleen bang dat, dat toch niet zo erg makelijk is... zoek toch een ander alternatief.. maar bedankt voor de inbrenging *D

• LauPro
  • Laatst online: 19-08 13:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb niet echt last van RSI maar ik voel wel dat het niet goed is om 10 uur achter je pc te hangen! :P

Ik heb nu mijn regel: Thuis met links en bij anderen/school ect met rechts 'muizen'. Werkt goed.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
Op maandag 15 oktober 2001 17:04 schreef ExiRana het volgende:
Ik zit al een jaar lang 4,5 a 5 uur achter de computer elke dag en game erg veel. Ook zit ik veel op GoT. *D Ik heb een Logitch Optical Wheel Mouse. En ik heb nergens last van RSi ofzow. ;)
Hiermee moet je niet zomaar grappen. Ik kreeg er last van na 10 jaar muizen.. Jouw tijd komt ook als je niet oppast.

Hirogen_hunter: Stel je muis eens heel 'traag' af zodat je met de muis een behoorlijke afstand moet afleggen om geheel van links naar rechts op je scherm te gaan. Het is even wennen maar beter voor je spieren.

• winand
  • Laatst online: 23:29
Een paar algemene tips:

1) Stel je muis niet zo gevoelig af (zie vorige reactie van mij)

2) Leer ook met links te muizen. Kost je een weekje wennen, maar dan ben je bijna net zo snel met links als met rechts (of omgekeerd ;)) Je kunt dan vaak wisselen van kant. een draadloze muis is dan wel handig.

3) Neem de tijd om van diverse programma's die je veel gebruikt de shortcuts te leren. Je zult merken dat bepaalde zaken zelfs sneller gaan met het keyboard dan met de muis.

• TheLemon
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Wat er ook is, is een muis, maar dan in de vorm van een joystick. Op deze manier is je pols in een natuurlijkere wijze gedraaid en klik je alles met je duim, die sterker is. Je kunt dit natuurlijk ook afwisselen met een gewone muis, is nog beter denk ik. Verder is er het progje "workpace" om je te helpen verantwoorder om te gaan met "monitorwerk", wordt heel veel gebruikt bij bedrijven, op aanraden van de Arbo.

• Molybdenum
  • Laatst online: 22-06 23:09
Op maandag 15 oktober 2001 16:36 schreef daFubar het volgende:
sorry hoor, maar rsi zit voor een groot gedeelte tussen je oren. en een trackball enzo helpt toch niet. gebruikt allen gewoon een muis en/of een pennetje voor bepaalde toepassingen alleen maar omdat het handiger is en niet omdat het rsi tegen zou gaan.

je moet gewoon veel bewegen, beetje sporten enzo dan heb je nergens last van... oja en niet stressen!
dikke bullshit dus. rsi is een aantoonbare fysieke aandoening!

ok, met een muis zit je met je hand in een onnatuurlijke stand. voel eens je onderarm: daar zijn je spieren altijd (lichtelijk) gespannen als je de muis gebruikt (of als je je hand er alleen maar op legt!). daarnaast voer je precieze bewegingen uit, waarbij je je hele arm gebruikt. daar is je arm niet voor gemaakt en daarom moet je enigszins verkrampt werken (ook al heb je dat niet door).

de bedoeling is dus dat je iets hebt, waarmee je hand in een natuurlijke stand staat. en waarmee je je arm niet al te nauwkeurige bewegingen laat volgen: immers je arm is een relatief 'lomp' apparaat, waarmee je grove bewegingen uit voert (grof in detaillistische zin).
met je vinger kan je wel delicate/precieze bewegingen uitvoeren, dus die zou je moeten gebruiken. neem een voorbeeld aan schrijven: je vingers doen de details en je hand staat in een natuurlijke stand, dwz, de rug van je hand is niet naar boven gericht als bij muisgebruik, maar juist naar opzij.

een 'penpad' is dus de oplossing voor rsi. een collega van me gebruikt er een, het is even wennen, maar als je er eenmaal aan bent gewend is het een verademing. (let wel, je hebt nu absolute posities op je pad, dus je als je je pen rechtsboven klikt, dan is dat ook rechtsboven in je scherm!).
zorg wel dat je hele onderarm ondersteund wordt, anders krijg je weer last van je schouder.
op http://www.wacom.nl/ (Wacom is het merk als het aankomt op penpads) kan je producten zien varierend in prijs van e100 tot e3000.

succes!

edit: als je besluit een penpad te nemen, probeer hem dan eerst (misschien heeft een vriend/collega/kennis er één). de goedkoopste bijvoorbeeld lijkt idioot klein, maar als je erachter zit dan valt dat reuze mee! (mijn ervaring).
als hij groter is dan is dat voor je gevoel vreemder.

Verwijderd

En volgens mij ligt het dus ook aan het feit dat het 'tussen je oren zit' Namelijk: ik heb ook last gehad van rsi na een periode van: vader overleden, verkering van twee en een half jaar, uit, identiteits problemen, gebroken hand, enz..., en dat allemaal in een jaar. Ben nu een jaar verder, en heb absoluut geen rsi-probs meer, en natuurlijk voor dat klote jaar, ook geen rsi-probs gehad. Dussuh, ut ligt wel degelijk vaak aan je geestelijke gesteldheid.

Diegene die er last van hebben dienen zich dus eerst eens goed af te vragen of hun geestelijke gesteldheid wel ok is.

Ok., je moet natuurlijk wel een goede muis-werkplek hebben, maar info is overal verkrijgbaar wat betreft de perfecte werkplek. Maar bovenal gaat het om stress, en helaas ontkennen veel mensen dat ze stress hebben, vaak persoonlijke stress. (en dus geen werk-stress) Het gaat om totale geestelijke ontspanning, welke weer zorgt voor lichamlijke ontspanning. Spanning is de GROTE boosdoener, en helaas dat zit in je kop!!

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 13:32
gvd... nu ik deze topic lees krijg ik opeen een soort kramp in mijn handpalm ... :(

maar ik heb eigenlijk naa het aanschaffen van een logitech optical mouseman wheel, ms natural pro en een nieuw bureau en een betere bureaustoel en dan niet eens zulke dure stoel ofzo (gewoon een met een beweegbare rugsteun) en zo geen last meer van mijn muisarm...

tot ik deze topic las dus...

en deze toetsenbord zag :
Afbeeldingslocatie: http://www.backshop.box.nl/images/kinesisevozijde.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.backshop.box.nl/images/kinesisevogroot.gif

Verwijderd

IK heb nog eens een tijdje terug een verslag gemaakt over RSI.. misschien wel handig voor sommige mensen..

Download hier

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 23:23 schreef Fatal_Error het volgende:
IK heb nog eens een tijdje terug een verslag gemaakt over RSI.. misschien wel handig voor sommige mensen..

Download hier
Wat nou downen, gooi em gewoon ff onlne, pleez!!? Ik down al genoeg!!

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 17:09 schreef Hirogen_hunter het volgende:
Mhh zou toch oppassen ExiRana.. ik dacht precies het zelfde... ik muis al wat langer al iets van 8 jaar.. en heb er al een paar jaar last van dus pls take caution!!!
Ja, dat weet ik. Ik zal eigelijk de tijd wat minder moeten maken. :) Maar ik speel zonder het te weten zo 3 uur Quake III Arena achter elkaar door dus.

Verwijderd

Piepert.. nou, hiero: RSI

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 09:54 schreef Fatal_Error het volgende:
Piepert.. nou, hiero: RSI
HAHAHA LOL :)

enne dank U

Verwijderd

Topicstarter
Dank u allen ik er veel van gehad.. ik ga denk ik een footmouse kopen :)

Greatz Franklin
Pagina: 1