Toon posts:

[hosting] twee domeinen naar 1 server?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om twee domeinnamen te laten verwijzen naar 1 server? Gezien deze vraag een beetje onduidelijk is, het volgende voorbeeld:

Ik neem een account waarbij ik een domeinnaam krijg (laten we zeggen www.ivy.nl en 25 mb webruimte.

Stel dat ik nu een domeinnaam erbij neem, www.jeroen.nl en die laat verwijzen naar www.ivy.nl/jeroen (dus ik maak een mapje aan zeg maar), is dat dan mogelijk?

En ten tweede, blijft dan ook de naam jeroen.nl staan in de adres balk?

Het komt er eignelijk op neer dat ik voor de prijs van 1 > 2 websites heb... (-:

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Volgens mij kan dit wel.

Het hangt er vanaf of je bij dezelfde host je pagina host.

Zo ja:
Dan kan, mits je hosting provider dit ondersteunt, een verwijzing gemaakt worden naar je server (naar een bepaalde map). Als dan je url verandert, dan kan je je pagina's in frames hozen (met de 100%,* verdeling).

Zo nee:
Dan kan je, mits je hosting provider dit ondersteunt, je dns aan laten passen, zodat de url naar een ander domein verwijst. Daar moet je dan dmv. je referral kijken waar je de surfer naar toe moet surfen :7

Zo duidelijk?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

je kan op 1 IP-adres meerder virtuele domeinen draaien, kwestie van instellen in je httpd.conf.
je kunt ook gewoon een domeinnaam laten doorverwijzen naar een directory binnen de public root van een ander domein, maar lijkt me nogal slordig qua beheer

nee dat bespaart je geen geld, je moet wel degelijk meerdere domeinen bezitten en dat kost geld, enkel kan je misschien besparen op webruimte, op 1 account meerdere domeinnamen, maar waarom vraag je niet aan je hosting-provider hoeveel?

verdere vragen moet je in webservers en Hosting vragen, dat is daarvoor, niet /13

edit: hee waarisiedan?
misschien Internet & telefonie, maar daar verwijzen ze juist door naar het 'hosting' forum.... en dat zie ik niet meer staan
Internet & Telefonie
Het forum voor al je vragen over ADSL, GSM's, Email en meer. Vragen over webspace graag plaatsen in het Hosting forum.
* RM-rf gaat lekker verder met ns4x troubles, dan weet ik zeker dat het niet aan mij ligt :)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
jip, tnx! Ik neem dus een beetje aan dat het wel mogelijk is...

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Ja het kan.

Curlio.com
Curlio.org
Curlio.net

Allemaal dezelfde website. Maar precies zoals jij het omschreef.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:29
[forum=24]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.