CD-Rom speler verdwijnt na een tijdje.

Pagina: 1
Acties:

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03 13:14

TheDjasp

het wordt toch niks

Topicstarter
Ik heb op het systeem van mijn vriendin Windows XP geinstalleerd ("Wat een leuke kleurtjes") en nou heb ik het volgende probleem: mijn CD-rom speler verdwijnt na een tijdje uit het systeem, ik zie hem dan niet meer in de verkenner. Bij het opstarten zie ik hem in de BIOS en daarna ook in de verkenner, maar dan na een onbepaalde tijd issie gewoon weg, ook als hij in gebruik is.

Nou was ik dat helemaal vergeten, maar datzelfde probleem heeftie ook onder Win2k gehad. Dat heb ik toen maar weer vervangen door Win98SE waar alles goed werkte. (In win2k kreeg ik dan dat icoontje in de systray waarmee hardware losgekoppeld wordt).

Het systeem is een AMD K6-2 450, met 256 mb ram en ASUS p5a mobo. De cd-rom driver is een Dolphin 8 speed (ouwetje).

Is dit op te lossen of moet ik gewoon een nieuwe CD-ROM kopen?

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

Verwijderd

ik heb het zelfde op de zaak meegemaakt, verdwijnende cd-speler.
Weird is het zeker, rebooten hielp toen.

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03 13:14

TheDjasp

het wordt toch niks

Topicstarter
Dan istie inderdaad weer terug, maar na een tijdje is hij gewoon weer weg...

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04 11:26
Misschien een nieuwe bios er op, of nieuwe ata drivers al geprobeerd?

Veel mzzl :)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Hoi

Wel heel vreemd ja ik zou gewoon eens je eigen cd-rom speler erin proberen mocht die het wel goed doen zou ik gewoon een nieuwe kopen een 8x speed is toch al oud en traag..

Groetjes Han