Toon posts:

netwerk onder maxstream

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb upc internet r: en eigenlijk wil ik er vanaf want ik heb 8kb p sec down en up max (en dit gingen ze verbeteren en nu heb ik dus nog maar max 4kb p sec download met DAP)

Maar nou dacht ik aan maxstream bij me buurman is dat supersnel, maja ik heb 2 pc's en een laptopje en die wil ik graag alledrie op internet houden (bij UPC r: gaat dat makkelijk via sygate en win2k) maar kan dit ook via maxstream me buurman zegt van niet

me pcs moeten allemaal het internet op want anders wordt ik gek van me broer die op me kamer gaat komen om te internetten

wie o wie weet hier iets over (en ja ik ben newbie zolang heb ik nou ook nog geen internet dus ik weet er niet zoveel van)

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Je kan het doen met isc van micrisoft. Die zit in win me en 2k ingebakken. Het is mij ook gelukt. In de faq van netwerk staat het ook in.

btw Het is mxstream.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Je buurman weet niet waar hij het over heeft. Het delen van MXStream gaat net zoals bij kabel. Alleen dan met een VPN verbinding (tenzij je je modem tweakt :)).

En nou moet die buurman niet aan komen zetten met het verhaal dat KPN het zou kunnen zien, want als je een NAT server draait kan dat niet. (Sygate, Winroute, etc.)

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 15:04 schreef gcb het volgende:
Je buurman weet niet waar hij het over heeft. Het delen van MXStream gaat net zoals bij kabel. Alleen dan met een VPN verbinding (tenzij je je modem tweakt :)).

En nou moet die buurman niet aan komen zetten met het verhaal dat KPN het zou kunnen zien, want als je een NAT server draait kan dat niet. (Sygate, Winroute, etc.)
Precies, en KPN heeft niets te zeuren want het is legaal om meerdere pc's aan te sluiten op Mxstream (zie ook www.mxstream.nl)

Je neemt gewoon een server met 2 netwerkkaartjes, installeerd standaard Internet Delen van M$ (win2k/98Se/Me) en dat is het wel.

[search=ADSL delen]
[topic=152460/1/25]

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik kan gewoon mxstream nemen en dan op de pc war het internet als eerste binnenkomt sygate draaien en dan hebben de andere pcs internet (mits internetverbinding gemaakt it)
??? :?

Verwijderd

Als je bij XS4all je Fast ADSL abbo neemt, dan kan je voor 220,- een router krijgen die perfect je netwerk op mXstream zet. Kan ook zonder router als je bv een software oplossing neemt (bv winroute).

Van XS4all mag je je hele netwerk op een modem laten draaien :)

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 15:07 schreef ab_absurdo het volgende:
Dus ik kan gewoon mxstream nemen en dan op de pc war het internet als eerste binnenkomt sygate draaien en dan hebben de andere pcs internet (mits internetverbinding gemaakt it)
??? :?
Kan denk ik wel, maar je hebt wel 2 netwerkkaarten nodig in de server (of hoeft dit niet met Sygate?), op 1 komt Mxstream binnen en de andere netwerkkaart wordt gebruikt voor je netwerk.

Modem -> Netwerkkaart 1 -> Netwerkkaart 2 (server) -> HUB -> Andere pc's bijv.

[search=Sygate en ADSL]
[search=Sygate delen]

Verwijderd

Topicstarter
in hoofd pc zitten 2 netwerkkaarten eentje van internetverbinding andere gaat naar me hub en daar komen kabels uit naar de 2 andere pcs

Verwijderd

Topicstarter
dit moet dus ok kunnen met mxstream

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
hmm...mijn linuxbakkie dat ADSL deelt hiero heeft echt maar EEN ethernetkaartje. En die doet het just fine...
zie ook www.adsl4linux.nl(?)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 15:02 schreef amd_ruluzzz het volgende:
Je kan het doen met isc van micrisoft. Die zit in win me en 2k ingebakken. Het is mij ook gelukt. In de faq van netwerk staat het ook in.

btw Het is mxstream.
btw Het is ICS (internet connection sharing)
btw Het is Microsoft.

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 15:13 schreef ab_absurdo het volgende:
in hoofd pc zitten 2 netwerkkaarten eentje van internetverbinding andere gaat naar me hub en daar komen kabels uit naar de 2 andere pcs
Is perfecto, raad je aan om op de server Win2k (windows 2000) te installeren en daarvan het standaard internet delen (ICS)te gebruiken echt ideaal om eerlijk te zijn.

Ik heb Winroute en Sygate geprobeert met Mxstream, nou het is mij dus niet gelukt, of helemaal niet (sygate) of het draaide ff en dan liep de boel weer vast (winroute)

Dus mijn tip:
Standaard Internet delen van M$ en het liefst win2k, Firewall kun je Zonealarm pro gebruiken :Y)

Verwijderd

overigens is upc over het algemeen sneller dan het "normale abonnement" van maxstream (ik heb chello: normaal 180 kbyte down en 16 kb up; maxstream max: 64 kb down en 8 kb up)

maar misschien heb ik wel geluk (woon ook nog in a'dam)

Verwijderd

Maar even ontopic. Met ADSL icm Sygate werkt het wel hoor. Moet je alleen even Sygate vertellen dat je verbinding maakt via DSL. Succes ermee.

Verwijderd

Topicstarter
jij hebt geluk, bij mijn ouders thuis is de snehied van upc onwijs goed maar in me studentenkamer/huis die ik samen deel met me broer in Zaandam is de snelheid superkut!!!!

btw ik heb een officiele winXP kunnen bemachtigen daar zitten die internet share dingen zeker ook in

dus mxstream internet is te sharen via dit netwerk via hub

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 15:16 schreef Devil_2000 het volgende:

[..]

Is perfecto, raad je aan om op de server Win2k (windows 2000) te installeren en daarvan het standaard internet delen (ICS)te gebruiken echt ideaal om eerlijk te zijn.

Ik heb Winroute en Sygate geprobeert met Mxstream, nou het is mij dus niet gelukt, of helemaal niet (sygate) of het draaide ff en dan liep de boel weer vast (winroute)

Dus mijn tip:
Standaard Internet delen van M$ en het liefst win2k, Firewall kun je Zonealarm pro gebruiken :Y)
Die ICS is verre van optimaal. Zo is de range waarmee je kunt werken erg beperkt en zit in Sygate een eigen DHCP server. En dat is weer makkelijk als je vaak met je IP instellingen klooit. Met Sygate werkt het dus echt wel hoor, en allemaal in een keer. Lees de faq er maar eens op na hoe je eea moet instellen.

Verwijderd

Topicstarter
mijn kennis is erg laag aangezien ik nog niet zo lang internet heb en ook nog niet zolang een pc

is dit allemaal makkelijk te installen of moet ik er een giga handleiding bij kopen van iets :?

Verwijderd

Waarom niet gewoon een freesco bakkie? is gemakenlijk te instaleren en niet duur ( bij mij draait het op een 25 Mhz 486 met twee NIC's) www.freesco.org :).

BTW: Heb je wel hub/switch nodig.

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 15:25 schreef www.hadecom.nl het volgende:

[..]

Die ICS is verre van optimaal. Zo is de range waarmee je kunt werken erg beperkt en zit in Sygate een eigen DHCP server. En dat is weer makkelijk als je vaak met je IP instellingen klooit. Met Sygate werkt het dus echt wel hoor, en allemaal in een keer. Lees de faq er maar eens op na hoe je eea moet instellen.
Okay, maar ik werk ook niet met DHCP, bij mij vebrak Sygate steeds de verbinding en werdt mijn ADSL verbinding niet goed gevonden.
Volgens mij had dit iets te maken met het VPN verhaal van Mxstream :?
In iedergeval van alle Internet Sharing programma's die ik heb geprobeerd was ICS het beste, en heb echt de FAQ gelezen/misschien nog maar een x proberen ;)
Op maandag 15 oktober 2001 15:27 schreef ab_absurdo het volgende:
mijn kennis is erg laag aangezien ik nog niet zo lang internet heb en ook nog niet zolang een pc

is dit allemaal makkelijk te installen of moet ik er een giga handleiding bij kopen van iets :?
Standaard internet delen zit ook in XP, weet alleen niet exact hoe het met XP werkt.
Maar in Windows 2000 (en eerdere versies) is het echt zo makkelijk echt niet normaal.

Bij Windows 2000 is het een kwestie van een V-tje zetten bij delen en dat is alles.

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 15:32 schreef Devil_2000 het volgende:

[..]

Okay, maar ik werk ook niet met DHCP, bij mij vebrak Sygate steeds de verbinding en werdt mijn ADSL verbinding niet goed gevonden.
Volgens mij had dit iets te maken met het VPN verhaal van Mxstream :?
In iedergeval van alle Internet Sharing programma's die ik heb geprobeerd was ICS het beste, en heb echt de FAQ gelezen/misschien nog maar een x proberen ;)
[..]

Standaard internet delen zit ook in XP, weet alleen niet exact hoe het met XP werkt.
Maar in Windows 2000 (en eerdere versies) is het echt zo makkelijk echt niet normaal.

Bij Windows 2000 is het een kwestie van een V-tje zetten bij delen en dat is alles.
Nee hoor, gewoon je time-out op 99999 sec. zetten. In die tijd is er heus wel wat data over het lijntje gegaan hoor! Works fine 4 me.

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 15:40 schreef www.hadecom.nl het volgende:

[..]

Nee hoor, gewoon je time-out op 99999 sec. zetten. In die tijd is er heus wel wat data over het lijntje gegaan hoor! Works fine 4 me.
Mmmm interessant, denk dat ik nog maar eens een poging ga wagen.
Bedankt in iedergeval voor het advies :)

Verwijderd

Topicstarter
samengevat dus

modem->netwerkkaart1 in pc1-> netwerkkaart2 in pc1->hub->andere pcs

en op pc1 moet sygate of zoiets als server draaien

en op de andere pcs moet sygate client of zoets draaien

en dit kan zeker met mXstream??

(tja zorry ikke echte newbie)

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 18:24 schreef ab_absurdo het volgende:
samengevat dus

modem->netwerkkaart1 in pc1-> netwerkkaart2 in pc1->hub->andere pcs

en op pc1 moet sygate of zoiets als server draaien

en op de andere pcs moet sygate client of zoets draaien

en dit kan zeker met mXstream??

(tja zorry ikke echte newbie)
Ja dat kan idd

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Even een prima alternatiefje:

Via de bekende 'modemhack', kun je softwarematig je bijgeleverde ADSL-modem upgraden naar een pro-versie. Het voordeel hiervan is dat je modem ineens een ingebouwde router heeft en over een DHCP-server beschikt.

Resultaat: sluit een hub rechtstreeks aan op het modem, activeer de DHCP-server en je hebt geen aparte pc meer nodig om het verkeer te regelen.

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat gaat me effe boven me hoofd

maar ik doe het al via sygate heb ik besloten lijkt mij het makkelijkste

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 19:51 schreef ab_absurdo het volgende:
sorry dat gaat me effe boven me hoofd

maar ik doe het al via sygate heb ik besloten lijkt mij het makkelijkste
Toch zou ik er zeker even naar kijken, voor een duidelijke handleiding, ook voor newbie's:
http://www.bruring.com/adsl/

Verwijderd

en hoe zijn de juiste instellingen voor sygate - mxstream.
Server die draait onder win2000, met 2 netwerk kaarten?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:16
Gewoon die modem tweaken, dan is het maar 1 keer een uurtje rotzooien (eigenlijk niet meer dan die handleiding volgen) en je hebt internet als je je modem aanzet. Makkelijker kan het niet.

http://www.bruring.com/adsl/ is idd een erg goede handleiding voor het tweaken van je modem.

En kost nog minder stroom ook...

Strava

Pagina: 1