Servercheck, commentaar graag

Pagina: 1
Acties:

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Ik wil een servertje gaan kopen en kwam uit op de volgende hardware. Het is de bedoeling dat FreeBSD erop komt te draaien, en het wordt een webserver.
Heeft iemand aan- of opmerkingen erop?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
1x Rackmount 2U (Procase) (???,- / stel 850,-)
1x 3W-6400B 4-port ATA66 RAID controller (899,-)
1x Intel Pentium III 933EB MHz 256Kb/133MHz FCPGA BOX (581,-)
1x Kingston KVR133X72RC3/512 512MB 133MHz REC ECC CL3 (360,-)
1x 3COM 3C905CX-TX-M WOL/BOOT PCI 10/100Mbit BULK (149,-)
2x Maxtor DMAX Plus 60 40Gb 5T030H3 U100 7200RPM (650,-)
1x Asus TUSL2-C SOCKET-370 i815ept U100 ATX tualatin (308,-)

Totaal: 3797,- incl. btw.

De 3ware is voor FreeBSD support en de goede kwaliteit van het bordje.

En hoe zit het eigenlijk met Registered ECC geheugen, kan elk moederbord dat gewoon aan (lijkt me eigenlijk wel)?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
mischien een ander mainboard? die tusl2 kan maar max 512mb an... dat kan al snel een limiet zijn op jet webservertje..

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Tweakers.net had geen goede ervaring met 3COM, en Intel zou geen problemen schijnen te leveren.

• QuarK
512 Mb is wel genoeg voor ons, daar kun je heeel erg veel pagina's en databases mee hosten. Kwestie van netjes proggen ;)

En wat zou er mis zijn met een 3com NIC? Dit was toch altijd de topper onder de NIC producenten?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
Op maandag 15 oktober 2001 14:43 schreef SiCnEsSs het volgende:
Tweakers.net had geen goede ervaring met 3COM, en Intel zou geen problemen schijnen te leveren.
zoals ik het begrepen heb, lag er één kaartje te kloten. Is vervangen door iets anders, werkt nu goed. (dus ook de andere 3com kaarten werken gewoon goed). Maar dat is alweer een tijdje geleden.
ff ontopic over dat lijstje: geheugen is idd een van de dingen waar je het eerst tegen aanloopt...

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Gepost door Floris Diemel

Met Intel nicjes (hebben we er 3 van) hebben we geen problemen, met de 3Com905B-TX en 905C-TX wel.

EN

Na de zoveelste problemen met 3Com netwerkkaarten hebben we inmiddels besloten om in het vervolg gebruik te maken van Intel NICs.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Die 3Com is zeker een goede keus. Levenslange garantie :9 en nooit problemen (ikke tenminste niet en heb er al honderden gebruikt en verkocht (2de hands))

Geheugen is idd echt belangrijk voor servers, investeer liever in 1,5-2 GB geheugen dan in een 40GB hd (of je moet ISO's gaan hosten >:))

Verwijderd

Helemaal met FlamerX eens.. :)

Misschien kan je het met het volgende bordje doen:
Asus TUV4X SOCKET-370 VIA kost je nog geen fl. 300,-

Alleen heb ik geen idee of dit een beetje geschikt bordje is voor een server en of de chipset een beetje ok is.. maar daar kan iemand anders natuuuurlijk mee helpen.

Er kan iig 1,5Gig op..

Verwijderd

SiC wat een smerige naamaper :D

• QuarK
-Sic- regged op 01 juli 2001
SiCnEsSs regged op 02 juni 2001

:o :D

Verder even ontopic:

1. Is dat bordje TUV4X bordje een beetje goed?
2. Mijn oorspronkelijke vraag over Registered ECC ram staat nog..

Verwijderd

Op maandag 15 oktober 2001 15:36 schreef QuarK het volgende:
-Sic- regged op 01 juli 2001
SiCnEsSs regged op 02 juni 2001

:o :D
Dat was dus na de Cheetah crash :P

• Mart!
  • Laatst online: 14-08 11:48
3Com NICs worden allom gewaardeerd (ik heb zelf ook alleen 3Com), ik hoor echter van de ISP's vaak dat er meer problemen zijn met 3Coms dan met Intels, omdat de Intels beter overweg kunnen met de Cisco routers dan de 3Coms. Weet niet in hoeverre dit een hoax is, maar ik heb het al van meerdere kanten gehoord.
Just for your information.

• intert0y
  • Laatst online: 10-03-2025
Houd er wel rekening mee dat er misschien in de toekomst mindere support zal zijn vanuit 3WARE omdat deze heren (en/of dames) met het maken van de zogenaamde Escalade (RAID) controllers gestopt zijn.

Ik heb zelf een hagelnieuwe 7800 in mijn server hangen maar niemand schijnt deze kaart te hebben en hij is ook nooit ergens verkocht als zodanig. (het is een hele lange 8 poorts ata100 RAID controller)

Uhmz, kijk ook ff op pricewatch.com voor de 3ware controllers

http://www.pricewatch.com/2/44/2882-1.htm

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Houd er wel rekening mee dat er misschien in de toekomst mindere support zal zijn vanuit 3WARE omdat deze heren (en/of dames) met het maken van de zogenaamde Escalade (RAID) controllers gestopt zijn.
ik denk niet dat dat een probleem zal zijn omdat de huidige drivers compleet open-source zijn en dus aangepast kunnen worden. ook heeft 3ware toegekent nog 3 jaar support te geven dus inc. driver fouten.
Uhmz, kijk ook ff op pricewatch.com voor de 3ware controllers
haal 'm gewoon in duitsland bij http://www.comptronic.de bijv. daar is het veel goedkoper. mijn 7450 (udma1000 + raid5 cache) is daar maar 1039dm inc. verzendkosten enzo. de 64xx is daar maar 579dm

• Postman
  • Laatst online: 15-08 20:11
Op maandag 15 oktober 2001 15:44 schreef Mart! het volgende:
3Com NICs worden allom gewaardeerd (ik heb zelf ook alleen 3Com), ik hoor echter van de ISP's vaak dat er meer problemen zijn met 3Coms dan met Intels, omdat de Intels beter overweg kunnen met de Cisco routers dan de 3Coms. Weet niet in hoeverre dit een hoax is, maar ik heb het al van meerdere kanten gehoord.
Just for your information.
Misschien zijn er ook wel meer klachten over 3Com omdat die meer gebruikt wordt? (zoals iedereen problemen met Linux zou hebben als dat het huidige Windows zou zijn (lees: in grote en gebruik))

Maar het zou best wel kunnen, heb hier niet echt (het geld ook niet) een Cisco router liggen ;)
Op maandag 15 oktober 2001 15:36 schreef QuarK het volgende:
1. Is dat bordje TUV4X bordje een beetje goed?
2. Mijn oorspronkelijke vraag over Registered ECC ram staat nog..
1. Weet ik niet, ben niet zo'n favoriet van Asus mama-planken.
2. Volgens mij wel, ECC wordt gewoon uitgeschakeld op een niet ECC bord. Wat er met Registered precies gebeurt weet ik niet.

Verwijderd

Weet niet precies hoe dit werkt, maar volgens mij gaat ECC wel werken op een non-ECC board, alleen werkt dan de ECC niet en ECC is langzamer als non-ECC, dus het lijkt me niet handig om ECC memory op een non-ECC board te douwen. Dit is wat ik heb gehoord weet niet zeker in hoe verre het klopt...

Verwijderd

Mooi lijstje, maar inderdaad is ECC geheugen niet handig als je plankje het niet ondersteund...
Pagina: 1