Toon posts:

onderclocken van celeron

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb de search gebruikt, wordt er ook wel iets wijzer van, maar nog niet genoeg

Ik heb een mobo die celeron ondersteunt tot 333Mhz
De maximale FSB van mijn mobo is 75Mhz
En de multiply 5.0
(volgens de handleiding)

Ben opzoek geweest naar een celly 333(en PII 333) maar nou kost dat evenveel als een nieuwe celly600, dus dat lijkt mij wel wat :) ook als ik me server verder wil gaan upgraden is die 600Mhz leuk.

Maarja ik heb nix aan die celly600 als dat niet gaat lukken met mijn mobo http://www.supermicro.com/PRODUCT/MotherBoards/440LX/p6sla_REV3.htm

kort om: Kan ik een Celeron600 onderclocken tot 333??

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:45
als je op dat mobo de fsb kan instellen kan het (kan altijd behalve op die merkpc ibm/dell borden). die nieuwe 600 draait 6*100 dus maak daar 6*66 van en hij draait op ongeveer 400

(multiplier staat vast op 6 en ik denk dat je mobo dat wel snapt.)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 14:30 schreef salvador4 het volgende:
als je op dat mobo de fsb kan instellen kan het (kan altijd behalve op die merkpc ibm/dell borden). die nieuwe 600 draait 6*100 dus maak daar 6*66 van en hij draait op ongeveer 400
Klinkt misschien stom, maar draaien de nieuwe celerons op 100 Mhz??
En de multiply op mijn moederbord gaat maar tot 5.0

• salvador4
ja die draaien op 100mhz.

• salvador4
tja de volle 100% zekerheid kan je alleen maar krijgen van de fabrikant of een gebruiker wat betrft dat multiplier verhaal, daar willen bios updates nog wel eens goed voor zijn. kep al heeel veel borden mee gemaakt waar staat max cpu = 1200 (noem maar wat) en zie daar, elke 1400 tb past er op.

meetal is het zo dat op bv een socket a bord alle socket a cpu passen, tot elke snelheid. zo past op een slot 1 pentium bord ook alle celeron 1's met 66 fsb en pentiums 2's

in de handleidingen van de mobo's staat meestal de max speed van de cpu die toen beschikbaar was.

• jedel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:54

jedel

Kevlar

dat is dus niet waar
de 600 draaid volgens mij gewoon op een 66mhz FSB
daarna zijn ze over gestapt op 100mhz fsb
edit: alle hoger dan 766 draaien op 100mhz (>800)

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

Verwijderd

nee banaan vanaf de 800 draaien ze pas op 100 mhz, en de multiplier is locked dus als je em in je mobo stopt zal ie braaf op 600 gaan lopen

het enige waar je op moet letten is dat je mobo een Coppermine cpu ondersteund. en een celeron boven de 1000 gaat ook niet werken die zijn gebaseert op de tualatin core

• salvador4
wist idd niet precies van af wanneer ze op 100mhz begonnen, maar hij had het over nieuwe >:) en dat is een 600 niet bepaald. maar jullie hebben gelijk.

• jedel
  • Laatst online: 09-02 20:54

jedel

Kevlar

hij zei duidelijk dat hij een 600 wou gaan kopen |:(

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

Verwijderd

Topicstarter
Oke dus de multiply is gelocked op 6 maar gaat mijn mobo dat dan ook trekken?? aangezien hij tot 5 gaat in de manual (meestal is dat wel zo met de nieuwere mobo's, maarjadeze is niet bepaald nieuw)

En stel hij kan die 6 ook aan....kan ik hem dan op 66Mhz FSB laten draaien??

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op maandag 15 oktober 2001 14:39 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
nee banaan vanaf de 800 draaien ze pas op 100 mhz, en de multiplier is locked dus als je em in je mobo stopt zal ie braaf op 600 gaan lopen
yeps klopt :) :P

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 10:06

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Tot 533MHz zijn het PPGA Celerons, daarna zijn ze FCPGA gaan gebruiken (Coppermines, met ander voltage)

Ik denk dat je het beste (zeker qua performance) een 2e hands P3-500 kunt kopen

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 14:58 schreef DynaMikeY het volgende:
Tot 533MHz zijn het PPGA Celerons, daarna zijn ze FCPGA gaan gebruiken (Coppermines, met ander voltage)

Ik denk dat je het beste (zeker qua performance) een 2e hands P3-500 kunt kopen
tja....me mobo gaat niet to de 100Mhz!!
Dus die PIII500 wordt zoiezo nix

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:45

LopeZ

Too much is never enough

Inderdaad je mobo gaat het voltage niet trekken, hij moet iets van 1.5v geven (verschilt per stepping) en dat kan deze niet. Stel dat hij het toch doet ophoger voltage zal je bios je cpu niet goed herkennen en heb je nog nie veel aan je nieuwe cpu.

Je zit vast aan een 533celeron max

Verwijderd

Topicstarter
En hij ondersteunt niet eens PIII......als er wordt gereageert vindt ik cool oke, maar dan moet je niet met een P3 aankomen he als je de link had bekeken zag je het ook ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 15:03 schreef LopeZ het volgende:
Inderdaad je mobo gaat het voltage niet trekken, hij moet iets van 1.5v geven (verschilt per stepping) en dat kan deze niet. Stel dat hij het toch doet ophoger voltage zal je bios je cpu niet goed herkennen en heb je nog nie veel aan je nieuwe cpu.

Je zit vast aan een 533celeron max
Kijk het eerste echte antwoord :) maar dat komt dan dus door mijn Vcore? En als ik een slot-convertor gebruik die dat regelt?

En k heb net nog eentheorie bedacht....als je gaat onderclocken kan de Vcore dan ook omlaag??

• EXX
  • Laatst online: 22-08 21:53

EXX

EXtended eXchange

Bij Regenboog computers hebben ze nog goeie ouwe Celerons 533MHz (PPGA) in de aanbieding voor 129 piek. Dat is nog Mendochino core, dus Vcore = 2.0 V, 66 Mhz FSB en x8 multiplier.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Ik weet niet of je converter je vcore kan regelen of dat je mobo dat overruled.

Maar dan zit je nog steeds met een bios die de cpu waarschijnlijk niet herkent. (of je comp start nie of hij denkt dat het een gewone celeron is op 600mhz en dan heb je dus geen sse en die zooi)
Dus helaas dat gaat niet werken denk ik. (ook leuk dat ze op die site niet even zeggen wat er met die bios updates verandert is |:( )

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 15:11 schreef LopeZ het volgende:
Ik weet niet of je converter je vcore kan regelen of dat je mobo dat overruled.

Maar dan zit je nog steeds met een bios die de cpu waarschijnlijk niet herkent. (of je comp start nie of hij denkt dat het een gewone celeron is op 600mhz en dan heb je dus geen sse en die zooi)
Dus helaas dat gaat niet werken denk ik. (ook leuk dat ze op die site niet even zeggen wat er met die bios updates verandert is |:( )
ja he....heb al een mailtje gestuurt daarover, maar verwacht eignelijk geen reactie terug, waarom niet weet ik niet, maar gewoon

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe gaat die celeron 533 dan werken?? hoe kan dat??
Mijn FSB gaat maar tot 75Mhz

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Die 533 is gewoon een celeronI met multiply van 8 en gewoon een fsb van 66mhz. Dat jouw mobo niet verder gaat dan 5 maakt niets uit, de cpu is gelockt dus je cpu overruled je mobo met de multiply. De vraag is weer of je mobo hem wel goed gaat herkennen aangezien je mobo best oud is. (denk wel dat dat moet lukken eigenlijk maar kan niets garanderen)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 15:28 schreef LopeZ het volgende:
Die 533 is gewoon een celeronI met multiply van 8 en gewoon een fsb van 66mhz. Dat jouw mobo niet verder gaat dan 5 maakt niets uit, de cpu is gelockt dus je cpu overruled je mobo met de multiply. De vraag is weer of je mobo hem wel goed gaat herkennen aangezien je mobo best oud is. (denk wel dat dat moet lukken eigenlijk maar kan niets garanderen)
Ja precies....hij is oud, maarja een server hoeft niet zo snel te zijn ;) kan mijn mobo wel 8x aan?? daar twijfel ik meer aan eigenlijk :(
In iedergeval bedankt voor je reacties :)

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:29

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Het gaat hier niet helemaal om de multiplier. Dat is het probleem niet. De multiplier zou gewoon overruled moeten worden door de processor, dus zou die op 9x66 (want Celly 600 is geen 100Mhz uitvoering van volgens mij) moeten werken. Het échte probleem is, dat de LX chipset geen Celly-2 ondersteund, en het werkt er ook totaal niet op. Je zult dus echt een "oude" Celeron moeten zien te vinden, iets nieuwers gaat echt niet werken :(

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• LopeZ

LopeZ

Too much is never enough

Zoals ik al vertelde de multiply moet niets uitmaken aangezien intel ze toch allemaal locked. (om je gerust te stellen ik draai hier ook met een bord dat max 8x heeft en toch is mijn cpu 600=66x9)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 15:35 schreef B_O_S_S het volgende:
Het gaat hier niet helemaal om de multiplier. Dat is het probleem niet. De multiplier zou gewoon overruled moeten worden door de processor, dus zou die op 9x66 (want Celly 600 is geen 100Mhz uitvoering van volgens mij) moeten werken. Het échte probleem is, dat de LX chipset geen Celly-2 ondersteund, en het werkt er ook totaal niet op. Je zult dus echt een "oude" Celeron moeten zien te vinden, iets nieuwers gaat echt niet werken :(
oke ik heb dus vette pech... :'(
Iedereen bedankt voor de reacties!! TNX
slotje mag d'r op

• EXX
  • Laatst online: 22-08 21:53

EXX

EXtended eXchange

Als je wil upgraden is het maximale dus de Celeron A (ook wel Celeron I genoemd), PPGA versie, 533 MHz clock, 66 MHz FSB.

Er zijn nog plaatsen waar die nieuw verkocht worden (zie mijn eerder posting).

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

sorry maar neem gewoon een anders mobo ik heb er nog wel 1 voor je liggen een asus p3bf is een goed stabiel mobo...

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 07:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Bij Meek-It in Den Haag liggen P2 Slot 1 bordjes, die officieel tot 333 Mhz kunnen, maar eigenlijk tot iets van 500 kunnen, na een bios patch. Ze kosten geloof ik 40 piek, inclusief een maand omruilgarantie.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 13:21
gewoon je oude bord+proc verkopen en dan nieuwe kopen. moet lukken. misschien kan er zelfs een duron af? ;)

Verwijderd

Oke, het zal dus nooi gaan werken is nu al bekend met een Celeron 600MHz. Ikzelf heb voor mijn Asus P3B-F mainbord ook een Lx mainbord gehad. Deze kon echt max een Pentium II 450MHz hebben, en een Celero I 500MHz maximaal! Het zal niet gaan werken, wil je toch geen ander mainbord of procesor zal je een van die lagere Celeron`s moeten nemen. :) succes!

Verwijderd

Topicstarter
Tja...om nou gelijk een ander moederbordje te kopen als ik er net een heb gekocht, da's ook zo wat ;) neej maar het is voor een server dus op zich hoeft nieteens zo snel...heb al een celly333 geregeld :)
Pagina: 1