Toon posts:

Pc start niet??

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo..
Ik heb een probleem met de pc van me ma.
Het probleem is als volgt de hele pc zit in elkaar maar volgens mij is de 1ste ide controller brak want.

Ik krijg netjes het bootscherm te zien met
1 Primary Master ------
2 Primary Slave ------
3 Secondary Master Dvdrom
4 Secondary Slave Liteon 12x10x32

Nu heb ik de hdd die aan de primary master hangt getest in mijn eigen systeem en daar doet ie ut wel.. dus moet het iets met het mobo zijn (msi k7t pro).

De ledjes op het mobo branden als volgt van boven naar beneden 1 groen
2 rood
3 groen
4 groen

Als het de ide controller is, is dit dan op te lossen door een ide controller kaart te kopen ofzoiets..
Of een Raid kaartje???

Alvast bedankt GRTZ CY

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

probeer je bios op Failsafe settengs te zetten...
Daarna optimal.
Controleer je IDE connecties.

Die ledjes betekenen: "assign recource to all ISA"
suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg hem nog niet aan de praat trouwens als ik de hdd op de secondary master hang komt ie wel in het postscherm te staan maar start ie als nog niet door..

De rest van de IDE apparaaten zijn dan uitgeschakelt (niet aan gesloten)

Wat kan dit zijn??

En wat houden die ledjes precies in wat is de fout???

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op maandag 15 oktober 2001 14:32 schreef CyrusXXX het volgende:
En wat houden die ledjes precies in wat is de fout???
wat die ledjes betekenen kan je hoogstwaarschijnlijk vinden in het bestandje wat je van de MSI site af kan downloaden.

en probeer eens in de bios ide kanaal 1 helemaal uit te zetten en dan de HD op primary ide 2 te hangen en verder (nog) niks....

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 11:50
Bij mij op het bedrijf hebben we toendertijd veel MSI KT7 / K7 / K7 Pro mobo's aangeschaft met AMD processoren..

Tegenwoordig stuur ik zowat al deze PC's terug naar de leverancier... mobo's zijn zwaar .... (vul maar in)

Als de BIOS resetten (en dan bedoel ik de batterij van de mobo verwijderen) niet werkt... stuur 'm dan maar op...

Ik wens je veel sterkte...

Verwijderd

Als je wil weten of je eerste ide kanaal brak is sluit dan alleen je hdd op de tweede aan.:)

gooi alle kaarten er uit behalve je video kaart, alle axtra geheugen er uit, alle ide,fdd kabels er uit( behalve die van je hdd)en dan weer aanzeten.

su6
Pagina: 1