Toon posts:

Achtergrond in td niet in NS 4.61?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In Netscape® Communicator 4.61 wordt het achtergrondplaatje (ondanks de spacer) niet weergegeven. In IE 5.5 en NS 4.7 wordt het plaatje wel gewoon weergegeven. Ook als ik een & n b s p ; plaats, wordt in versie 4.61 niet getoond. Bugje van NS 4.61:?
code:
1
2
3
<td height="25" background="images/bg.gif" colspan="3">
   <div align="right">[img]"images/spacer.gif"[/img]</div>
</td>

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 20:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik had daarnet iets soortgelijks met een td-background in netscape4x (ben ook in een van mn geliefde nn4 debug-dagen)

bleek dat het op te lossen was door in alle td's een width te specificeren en niet in sommige wel en andere niet (om bv een gedeelte van de table 'vast' te zetten, en de rest te laten scalen) gewoon een td width="99%" erin zetten hielp (misschien width="*" ook wel, heb dat niet getest)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

beter nog is om de background te deinieren in een sylesheet (dan mag het ook van het w3c...)

Don't mind Rick

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van vijf verschillende achtergronden op de volgende manier:
code:
1
<td width="600" background="images/bg.gif">

Helaas werkt ook dit in deze versie van NS niet. Ik heb nog niet voor alle td's een 'width' gebruikt. Ik ga dat dan maar proberen!

Verwijderd

Topicstarter
Alle td's aanvullen met lege width en height commando's geeft geen resultaat. Als ik td's aanvul met width of height op 99% dan wordt mijn lay-out ernstig uit elkaar gerukt.

Heeft iemand wel eens eenzelfde probleem gehad?

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 15:29

MAZZA

Barbie is er weer!

Op maandag 15 oktober 2001 13:16 schreef Sibash zijn code:
code:
1
2
3
<td bgcolor=white STYLE="background-image:url(images/bg.gif)">
<div align="right">[img]"images/spacer.gif"[/img]</div>
</td>

Maybe :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oorzaak van het probleem gevonden, namelijk dat ik voor de achtergrondfiguur gebruik maak van een deels transparante gif. Deze versie van NS kan dat blijkbaar niet aan.
Pagina: 1